Boots - tufft eller bonnigt?

Goodstuff skrev:
McB och hårdrock i samma mening. Det är fan mer än vad jag klarar av...

Snart kommer väl Apsnus och meddelar omvärlden att det faktiskt är han som
skrivit alla Helloweens solo.......eller att Oscar egentligen bor i en stuga mitt i skogen och inte gör annat än tillverkar dubbla baskaggar av den finaste svenska björk.......givetvis iförda überfeta boots båda två.

Herrejävvlar!

Haha vilken tråd jag missat, man måste vara ett fånigt popsnöre/blöjrockare av värsta sort om man inte vet att boots är lika mycket hårdrock som Jack Daniels och Gibson Les Paul.

Jalle skrev:
skrivit alla Helloweens solo.......eller att Oscar egentligen bor i en stuga mitt i skogen och inte gör annat än tillverkar dubbla baskaggar av den finaste svenska björk.......givetvis iförda überfeta boots båda två.

Herrejävvlar!
:rofl

Jalle skrev:

Herrejävvlar!

Tycker jag känner igen ditt namn. Det var väl du som körde 1.19 på Åsen och fick pisk av Någon [tm] med en standard 600:a va? :arsele

(Kul att se ditt fula tryne här på forumet igen. Hur går det med studierna? Är du 100% farbror blå än?) :)

Goodstuff skrev:
Till skillnad från dig har jag två motorcyklar, ingen rasad. :blah

Sparka på den som ligger bara, gör det. (Men ta gärna av dig bootsen först.) :rolleyes:

Ingen rasad? Bah! Det är väl bara en tidsfråga eller ska du inte köra något i år? :tungan

Snart kommer jag på en Kawa igen, ska bara köpa några fler trisslotter...

Flagga skrev:
Boots är hippt (just nu).

Pure Python! :cool:

Boots med ormskinn är inte hippt, har aldrig varit och kommer aldrig att bli.
Boots med ormskinn är bara jävligt okunnigt.

/Fredde - ägare till hajen och slangen som gärna skulle snacka med dej om ormskinns-dojjor!

abstruse skrev:
Tycker jag känner igen ditt namn. Det var väl du som körde 1.19 på Åsen och fick pisk av Någon [tm] med en standard 600:a va? :arsele

(Kul att se ditt fula tryne här på forumet igen. Hur går det med studierna? Är du 100% farbror blå än?) :)

1.14 vid mitt första Åsenbesök. Spalta gärna upp din meritförteckning vad gäller tider på Sveriges banor, min käre vän.
(Typiskt synthare att blanda in sådant i en ljuvlig tråd om boots och hårdrock, må sen vara att det är ett MC-forum. Ingen skam eller heder i den lille kroppen.)

ALLTID 100% blå, både politiskt och till yrket.

Jalle skrev:
1.14 vid mitt första Åsenbesök. Spalta gärna upp din meritförteckning vad gäller tider på Sveriges banor, min käre vän.

Med gökur då va? Herr Wenhoven som höll i klockan samt folkbärsen då? :tomten

Word, nog första gången jag håller med dig! :)

hållundan skrev:
ska det var några måste man ju ha ormskinnsboots eller nått sånt.... radikalt ska det va isf! Jag hade kunnat tänka mig ett par hyffsat låga krokodilboots eller nåt!!!

najs som fan!!! (givetvis skinn-imitation :rolleyes:)

"givetvis skinn-imitation"

Såklart, titta det är väl synd att göra skor av dessa trevliga krabater?

attachment.php

Mums, de är bra som "mus-värmare?"
attachment.php

En film när hajen äter (snabb?)
http://www.xtc.se/mums.mpg

/Fredde

Bifogat

• orm.jpg
    orm.jpg
    93.9 KB · Visningar: 425
  • orm2.jpg
    orm2.jpg
    127.1 KB · Visningar: 645
freddexwing skrev:
"givetvis skinn-imitation"

Såklart, titta det är väl synd att göra skor av dessa trevliga krabater?

Mums, de är bra som "mus-värmare?"
attachment.php

/Fredde

Hmm... Undrar om Mus-ägarna "uppskattar" dina bilder lika mycket som du "uppskattar" mina boots...? :7peta

Ormar är säkert trevliga djur, men det är ju kor också...och dom gör vi motorcykelåka-kläder av. :död

Flagga skrev:
Hmm... Undrar om Mus-ägarna "uppskattar" dina bilder lika mycket som du "uppskattar" mina boots...? :7peta

Ormar är säkert trevliga djur, men det är ju kor också...och dom gör vi motorcykelåka-kläder av. :död

Skillnaden ligger i att skinn är en biprodukt från köttbranschen.
Kor föds upp för att vi ska få kött, det är den primära anledningen.
Jämnför med minkar, de föds upp enbart för att rika kärringar ska få ha en päls och inte för att bidra till någons överlevnad (som kött-kossorna gör).

Reptiler och krokodiler är djur som man inte föder upp för att få skinn av dem utan man tar av det bestånd som finns, vilket tyvärr gör att de utrotas. Krokodiler som till skillnad från oss inte rubbat evulotionen har så stark dna struktur att de inte ens kan få cancer, synd att göra skor av dem...

Skinn från fria djur och skinn från boskap är inte samma sak, det går inte att jämnföra. Mössen är matmöss, föds upp i ett syfte, att bli mat, precis som korna... Att ormar äter är ganska naturligt.

freddexwing skrev:
Skillnaden ligger i att skinn är en biprodukt från köttbranschen.
...

Reptiler och krokodiler är djur som man inte föder upp för att få skinn av dem utan man tar av det bestånd som finns, vilket tyvärr gör att de utrotas.

Krokodiler som till skillnad från oss inte rubbat evulotionen har så stark dna struktur att de inte ens kan få cancer, synd att göra skor av dem...
...

Intressant inlägg, men jag måste nog hävda att både krokodiler och ormar just "föds upp", och detta för både skinn och kött.

"Snabb-Googlat exempel"

Om det är rätt att odla djur enbart för skinnet eller inte, hör hemma i en djupare diskussion, men just krokodiler och ormar äter man faktiskt (i andra kulturer). En kollega blev serverad ormblod på en restaurang i Kina (påstås säkert ha någon "potenshöjande" eller annan stärkande effekt). Ett annat viktigt användningsområde är ormserum, som tillverkas av ormgift från "farm-hållna" giftormar.

Att krokdiler inte kan få cancer var nytt för mig, men det kanske förklarar varför de blir så gamla. Undrar om samma sak gäller för sköldpaddor? (Också kända för att uppnå hög ålder.)

Är inte ute efter någon polemik, det är inte särskilt underligt att somliga blir upprörda över att man gör kläder av deras lite mer udda husdjur. Bara att föreställa sig bara vilket liv det skulle bli om någon skulle glida omkring på stan med en handväska, tillverkad av en Golden Retriever... :eek:

"Är inte ute efter någon polemik"
Nää inte jag heller :) :fyllisar

Problemet ligger väl i att om man föder upp en krokodil till skaplig storlek så kostar det ju en del (som när Homer föder upp sin hummer) men att gå ut i skogen med puffran på axlen och skjuta en kostar inte en spänn i kost och logi. Pengar och girighet är driften att tjuvjaga (se vilken symbios tex eskimåer lever med sin omvärld, tillskillnad från tjuvskyttar). De djur som tjuvjagas är de som man får mycket smet för, elefjanter, pandor, krokodiler, sälar osv.

Jag tycker nog att om jag föder upp ett djur, gör jag vad jag vill med det (lite förenklat). Jag kan avliva tex mina ormar när jag vill, de är beroende av mig för att överleva. Men att ge sig på ett djur med en puffra som på egenhand kämpat för sin överlevnad är fegt och enligt mig fel och inget jag stödjer och tycker inte andra heller ska stödja det. Det är onatruligt och rubbar evulotionen och balansen i naturen. Tyvärr så brukar inte tjuvjägare visa djuren nämnvärd respekt heller, små sälungar flås levande och döms att sprattla i sitt eget blod tills de dör.

"Att krokdiler inte kan få cancer var nytt för mig, men det kanske förklarar varför de blir så gamla."
Så kan det vara, tydligen har det att göra med en orubbad evulotionscykel där enbart och enbart den starke överlever år efter år efter år. Det minimerar "muteringar". Lite tråkigt då när människar kommer och sabbar evulotionen genom att skjuta de krokodiler som kanske skulle överlevt länge.

Skaffa en pyton och ha hemma så kan du kolla på det fina skinnet varje dag om du vill! :)

Trevlig helg!
/fredde

EDIT: Asså ovastående gäller om man dödar djur ej för ätandets skulle. Ska man äta får man döda vad som helst, man är ju högst i näringskedjan.. he he..

Last edited:
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back