Boots - tufft eller bonnigt?

Haha.. Tror jag skrev i den här tråden för några år sen också! :D

Om man tror att det är "hårt" att ha boots, då är det ALLTID bonnigt.

Däremot kan det vara jävligt coolt på rätt person, med rätt stil om det är lite shabby-chic.

Boots+jeans+skinnpaj (old school) är bara bonnigt...

heheh, var in på tråden för några dagar sen men stegade vidare,
jo, jag har varit hos min boots-handlare och tjötat med honom, beställde ett par som jag bara var tvungen att ha, men det visade sig att deras leverantör räknat fel på materialkostnaden och den drogs tillbaka :gnissla Bad honom undersöka om det gick att få den modellen med ett lite hårdare material (som de har på de flesta andra stövlarna)

han har ännu inte återkommit...

Får nog söka upp han igen för så här kommer man inte långt.

Du får lägga upp en bild på de nya du skaffat
:tummenupp

Coolt :yoparty Vad var det för boots du är på jakt efter?

Mer boots till folket :tummenupp

Detta verkar bli den nya fetishen:banana..

Lite OT då, boots kan väll se helt okej ut på rätt snubbe eller snubba:tummenupp

Last edited:
Coolt :yoparty Vad var det för boots du är på jakt efter?

Mer boots till folket :tummenupp

Helt vanliga ko-fösarstövlar, dvs inte spetsiga, och inte sånna där HD-boots som är sådär rejält fläskiga. Trä i sulan och inga mönster, ingen rem över vristen eller så.

Vi får se om han (handlaren) lyckas skaka fram dem åt mig till slut eller inte.

Angående rubriken så skulle jag säga att det beror jävligt mycket på hur det kombineras, kan se punktigt ut i samband med rätt skinnjacka å hår, kan se bonnigt ut i samband med en 240 och ingen smak i övrigt heller, och de kan se jävligt schysst ut tillsammans med en snygg skjorta å några schyssta byxor... Men det är min åsikt ni får välja en egen

Det är klart att boots kan vara rätt så töntigt ibland...
Men på rätt sätt är det ju helt klart tufft :yoparty

Nu håller ju 90-tals modet på att komma tillbaka, med skinnjackor och bomberjackor osv. Då lär ju bootsen också bli vanligare och inne igen som det var på det glada 90-talet :tummenupp

Inga fler som skaffat boots?

*Trådlyft - måste ju hålla denna klassiker vid liv...*

Några som har skaffat nya boots sen sist?? Det har ju blivit fler och fler boots på stan i höst, inte minst engineer-liknande boots - coolt :tummenupp

Fördomar på:
Om grabbar kan springa omkring med ringar i örat och sminka sig så är det inga problem med att använda boots.
Fördomar av:
Boots kan vara riktigt snygga, men använder själv inte det.
Jag bryr mig inte alls egentligen "tror jag"
Men börjar grabbar med läpp förstoring då :glömdet

Några som har skaffat nya boots sen sist?? Det har ju blivit fler och fler boots på stan i höst, inte minst engineer-liknande boots - coolt :tummenupp

hah, ja, ironiskt nog väntar jag fortfarande på mina boots jag beställde i våras.... De kom för några veckor sen, men det visade sig att den ena stöveln var större än den andra (trots att just den foten är lite större på mig)... :gnissla:gnissla

Aja, hoppas tomten har med sig dem nu innan jul.

Min sambo slängde mina svinfetacowbojboots för nåt år sedan. Men när jag röjde i förådet förra veckan hittade jag mina engineer- liknande boots. När det i fredags var dags för en storslagen utgång med massa polare som inte sets på länge satte jag på mig en rutig bomulsskjorta och kavlade upp ärmarna, slitna jeans och mina "nya" boots. Detta kröntes med en mustach i matchade färg. Den kvällen blev det inga drinkar bara riktigt stora öl och till det åt jag kött.

Det är klart att boots kan vara rätt så töntigt ibland...
Men på rätt sätt är det ju helt klart tufft :yoparty

Nu håller ju 90-tals modet på att komma tillbaka, med skinnjackor och bomberjackor osv. Då lär ju bootsen också bli vanligare och inne igen som det var på det glada 90-talet :tummenupp

Inga fler som skaffat boots?

OffTopic
Ja jävlar är 90-talet på väg. Men inte en chans att jag drar på mig grön Bomberjacka och Dr.Martens till ett par jeans eller M65-byxor igen. Har ju föfan passerat 30-strecket, vill inte se ut som ett baby-skin igen. Vissa saker är bättre i minnet. Skaljackan och Salomonskorna kvarstannar på mig. Chinos, kommer ni ihåg när var och varannan valp hade dem? :)
Slut OffTopic

Men ett par boots kan stämma på rätt man i rätt sällskap vid rätt tillfälle. Lida Country festival, till exempel.

hah, ja, ironiskt nog väntar jag fortfarande på mina boots jag beställde i våras.... De kom för några veckor sen, men det visade sig att den ena stöveln var större än den andra (trots att just den foten är lite större på mig)... :gnissla:gnissla

Aja, hoppas tomten har med sig dem nu innan jul.

Oj, vilken tid det tar... men den som väntar på något gott :)

Hoppas tomten kommer med nya bootsen!!

Boots är coolt på rätt person. Jag själv är sneakerkille med tillhörande kläder, men om någon kommer och verkligen kan bära upp ett par boots med allt vad det innebär.. Ja, då är det riktigt tufft!

..om någon kommer och verkligen kan bära upp ett par boots med allt vad det innebär.. Ja, då är det riktigt tufft!
Precis.

Det är likadant med att röka en cigg. Måste göras på rätt sätt och framför allt av rätt person för att det ska se coolt ut.

Bifogat

• 20060405113444.jpg
    20060405113444.jpg
    49.3 KB · Visningar: 47
  • frank-sinatra.jpg
    frank-sinatra.jpg
    30.7 KB · Visningar: 45
  • Sigmund-Freud-photo1.jpg
    Sigmund-Freud-photo1.jpg
    57.1 KB · Visningar: 40
Är den här killen kall?
Tror ni han bär boots?