Flera orsaker,
Crossarna slutade köra 1700, vi fortsatte till 1800 vilket vi hade ok på men ändå nåt som det anmärkts på. Sen så var det några som rullade bort till crossbanan och det såg heller inte särskilt bra ut.
Det finns fler saker som det klagats på som inte vi är skyldiga till. Men det jag vill ha sagt är att vi får tänka på hur vi beter oss för det finns alltid någon som kan ta illa upp. Tex ta det lugnt i depån och db-killers i (särskilt för stora hojar). Dvs inga fullgas körningar ut på gruset i depån (även om det är nästan tomt i depån).
En stor skillnad med vår körning är att vi drar ur mer och längre samt att det inte finns något som tar upp ljudet på samma sätt som terrängen runt crossbanan. Jag har varit lite naiv då vi tidigare inte fått några klagomål och med tanke på crossbanan så har vi inte varit särskilt hårda på ljudet.
Ljudet från supermoton skall utvärderas vid nästa tillsyn. Vi vet ju inte när detta händer och fler klagomål kommer ligga oss i fatet. Better to be safe than sorry...
bra då kör vi. antingen kör vi fullt ut eller inget alls.
kontroll av alla cyklar innan vi rullar ut. plocka med dig ljudmätningsutrustningen med jämna mellanrum.
samt kraschpuckar. antingen SKALL man ha det eller så skall man inte ha det. jag såg flera hojar på lägret som körde utan skydd på varken axlar eller fotpinnar. många har skydd med sig men skiter i att sätta på dom för att hjulen kommer skiftas 5 gånger till under dagen...
jag menade inte att ifrågasätta reglerna utan mer en tanke som stör mig att vi inom supermoton är så jävla jagade jämt.
har vi nu fått klagomål tycker jag att vi tar fram regler som sedan följs stenhårt. blir det diskussion är du, patrik kerttu eller tillsatt träningsledare enväldig domare.
att en stackare får åka 20 mil i onödan pga bristfälliga skrapskydd eller för hög ljudnivå skiter jag fullständigt i. blir vi utsparkade från borås lägger jag ner och säljer av hojen...