Kollemannen
#101 Noll Koll Racing
Kanske skulle köra lite cross då innan den gamle harven byggs om till motard igen
Bara den är fixad till örebro så...
Kanske skulle köra lite cross då innan den gamle harven byggs om till motard igen
jäkligt skoj igår.
tyvärr blir jag nog borta ett tag oxå. känner att jag måste plocka isär maskin och ta reda på vad det är för fel på min växellåda.
om någon åker från göteborg kan det hända att jag åker med och fotar lite.
ktm va det ja nicke å du hade ingen tur direkt
ktm va det ja nicke å du hade ingen tur direkt
Det är ingen körning i helgen eftersom det är jämn vecka. Men det är körning som vanligt måndagar och onsdagar. Och nästa helg är det körning men då är vi allihop i Örebro istället
Och så har jag slagit rekord i att plocka ner hoj och motor. 45 min tog det att ta ner allt för att få ur kolv och cylinder. Det visade sig att topplockspackningen hade gett sig och avgaserna hade gjort en jättefin 3mm bred kanal till kylarkanalen. Det verkar som kolv och cylinder klarat sig då jag inte gjorde som alla andra föreslog, fyll på och prova igen.
Så det blir att beställa ny packning, tändstift och kamkedjelås.
Verkar inte ha fått några mjukdelskador i knät. Skall röntga så får jag se om det är sprickor eller dyl. Oavsett så kör jag inte förrän Örebro om två veckor. Både jag och hojen behöver vila
Måste bara få klarhet i det hela..... om jag går med i FMCK Borås 300:-/år.. vad betalar jag per gång om jag vill köra på banan?
Tack. det var precis vad jag var ute efter.Som Medlem i FMCK Borås betalar du 100:- /Gång för att få köra på banan. Du kan köra Måndag eller Onsdag 17-21. Eller Söndagar Ojämna veckor 12-18.
Tillgång till folkrace/motardbanan har vi i princip hela tiden dessa dagar då det sällan är någon där uppe med bilar.
Du får även tillgång till Gocartbanan under samma tider förutsatt att din hoj är kittad med barkbusters, uppsamlingskärl,puckar på fotpinnar, sving och gaffel.
Om det kommer Gocartåkare så turas vi om att köra gocartbanan.
Vill man som Medlem i FMCK Borås köpa ett Årskort för att kunna träna Alla ovan nämnda tider och dagar så kostar det 1200:-
Undantag gäller för dom Dagar/Helger då tävling eller Träningsläger pågår.
Avgifter för Träningsläger ingår inte i årskortet eller medlemsavgiften.
Det kanske blev mer information än vad du bad om men jag hoppas inte det gjorde något.
Medlem FMCK Borås:
Engångs träningsavgift - 100:-
Årskort - 1200:-
Medlem i annan Svemo Ansluten klubb:
Engångs träningsavgift - 150:-
Årskort - 1500:-
Gött att det inte var krångligare än topp packningen.
trist med knät. hoppas du kryar på dig nu!
Idag är det onsdag och möjlighet till träning. jag reserverar mig dock pga vädret. om det klarnar upp i eftermiddag så ska jag försöka dra ner å piska runt banan några varv.
Någon mer som tänkt köra?
Gällande örebro så får jag se om jag hänger med. gör jag inte det så kommer jag härja på gäddered!
//Simon
Tack. det var precis vad jag var ute efter.
300 till FMCK Borås kommer i helgen!
Gött!
Vi ses på banan på måndag då va?
Jag och polaren tänkte köra nu på måndag.
Det va det är väll först kl 17 man kan börja köra?
Ja. det stämmer helt riktigt.
Ni får gärna vara där i god tid innan och förbereda er. gå runt banan. gärna sopa grus i kurvorna om ni har tid.
Men hojen kickas igång först vid 17:00
Jag ska försöka ta mig upp.
Någon som passerar sjömarken och har plats över?
0768985161
//Simon
Kvast och sådant finns på plats eller?
Vi kommer nog att vara där i god tid så det passar nog bra att soppa bort lite skit.
Det brukar stå kvastar lite här och där.
Om det totalt skiter sig med frakt av hoj idag för min del... vilket det tyvärr ser ut att göra... så tar jag gathojen å kommer ner å tjötar å kollar på er iallafall.
synes!
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |