Forzavale
Sporthojsnörd
Körde och krockade den 8 juni och fick åka iväg i ambulans. Hojen stod kvar på olycksplatsen och min far skulle hämta den där ca en timme senare. Den var då borta men hittades igen dagen efter. Det var pundare som hade tagit den och gått iväg med den och gömt den, och dagen efter var det en som ringde och sa att han hade hittat den. Jag hämtade den med släp och ställde den hemma i garaget med skivbromslås och styrlås. Efter krocken var den helt okörbar eftersom styret var krökt osv. Det var motpartens fel vid krocken så jag väntade bara på ett besked att kunna lämna iväg hojen på lagning. Men en dag när jag kom till garaget så var den borta igen. Den hade alltså blivit stulen igen. Vid första stölden så klippte dom av regskylten med plåtsax så det kan ju ha varit samma människor som kollat var jag bor och stulit den igen. Min andra hoj och grannens stod bredvid men ändå tog dom bara den krockade okörbara. Det tog iallafall minst 3 månader innan motpartens bolag hörde av sig om att den skulle lagas, och mitt bolag hävdar att det borde tagit ca en månad och att jag ska ha ersättning för skadorna på motorcykeln även om den inte finns mer. Jag har inga bilder som bevis på skadorna, jag har bara beskrivningen som jag gjorde i skadeanmälan där jag skrev vad som var sönder. Jag hade såklart bara trafikförsäkring så någon ersättning från mitt bolag blir det ju inte. Har nu hört av mig till motpartens bolag och dom ska återkomma så vi får se vad dom säger. Hade bara allt hanterats normalsnabbt så hade hojen stått på verkstad istället för hemma och den hade antagligen inte blivit stulen.