Borgarna

Status
Ej öppen för fler svar.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
ja en sak är ju klar..
varje gång de dyker upp en försäkringsfråga med fan va dyrt de är el likn ska jag fråga vilka dom rösta på :tummenupp

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Masen skrev:
2474903 Japp! Fast det är ju det Moderaterna vill att man ska göra :confused:

Är det? Hurdå?

Bara för att man inte själv står för notan så försvinner inte kostnaden.

Är det tant Agda på 85år med mager pension som skall vara solidarisk genom att sponsra socialförsäkringen för trafikolyckor istället?

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Börja inte klaga nu för faan, ni rösta ju fram skiten så nu får ni stå för den också:mad:

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
MRJaggu skrev:
2474918 jopp samarbetspartierna är inte lika sugna på det här va?
Det som alla kan trösta sig med är att du får 1000 kr extra i fickan efter lön... :argpådato
Nopp dom var inte pigga påt. Innan valet sas en tusen lapp ca. Mycket blir dyrareefter valet :confused:

Last edited:

sportbike

Guest
Japp,snart är det bara borgarbrackor med rosa skjorta och en läder-topbox,som kommer att susa fram i bussfilen på sina Burgman.............

Masen

Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
flugan skrev:
2474941 Är det? Hurdå?

Är det tant Agda på 85år med mager pension som skall vara solidarisk genom att sponsra socialförsäkringen för trafikolyckor istället?
Om jag ska ha en försäkring på 80000 om året... Har aldrig kraschat och aldrig tagit ut något på försäkringen... Ska jag betala för jämnåriga eller är det gubben i Ferrarin jag betalar 80000 till???
Fan kan snart anställa en privat läkare 1 v i månaden på privatsjukhus + köpa ny mc var 3 år:D

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Masen skrev:
2474948 Det som alla kan trösta sig med är att du får 1000 kr extra i fickan efter lön... :argpådato
Nopp dom var inte piga påt. Innan valet sas en tusen lapp ca. Mycket blir dyrareefter valet :confused:

I någon av debatterna kröp det fram att det var per hushåll och alltså 500 kr/pers. Efter en stund hade de kommit fram till att det blev ungefär 375 kr...

Masen

Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
björn.e skrev:
2474966 ne lika med att folk har jobb så dom slipper sno av andra :mattias

björn
Så tar vi bort arbetsskyddet och minimi lönen så kan vi ha 2 job samtidigt och 60 kr timmen :tummenupp kanon
Men

Jessan skrev:
2474967 I någon av debatterna kröp det fram att det var per hushåll och alltså 500 kr/pers. Efter en stund hade de kommit fram till att det blev ungefär 375 kr...
Det blir bara bättre och bättre... :argpådato

Last edited:

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
för mig är det värt detta, trots att jag är 19år & ny i arbetslivet. säga vad ni vill om att jag inte vet bättre m.m. men jag står iaf för att jag är överlycklig att vi fick en blå seger.

om ni tycker det är så jävla hemskt att betala för att köra hoj så får ni väl, byta ner er eller ta den dyrare trafikförsäkringen & köra som folk så ni inte klotar ?

hur som helst :tummenupp för ny regering.

dOLKO

Erfaren
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Triumph Sprint RS 02:a, Impala 65:a .
Eftersom jag inte röstade på alliansen så kommer väl inte någon ev. försäkringhöjning beröra mej va? :rolleyes:

Masen

Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
granath_ skrev:
2474982 för mig är det värt detta, trots att jag är 19år & ny i arbetslivet. säga vad ni vill om att jag inte vet bättre m.m. men jag står iaf för att jag är överlycklig att vi fick en blå seger.

om ni tycker det är så jävla hemskt att betala för att köra hoj så får ni väl, byta ner er eller ta den dyrare trafikförsäkringen & köra som folk så ni inte klotar ?

hur som helst :tummenupp för ny regering.
Japp. Om man vill köra men inte har råd...
Hur var det VALFRIHET???:tummenupp För de rika::: :confused: :mad:
Den röda tråden... eller öhh blåa

dOLKO skrev:
2474992 Eftersom jag inte röstade på alliansen så kommer väl inte någon ev. försäkringhöjning beröra mej va? :rolleyes:
:tummenupp :D :va

Last edited:

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
flugan skrev:
2474941 Är det? Hurdå?

Det där resonemanget med att man ska pröjsa för sig själv håller inte... Om det promenerar en gubbe på gatan och blir påkörd av tex en bil så kostar hans sjukvård oxå... Varför ska jag pröjsa det jag promenerar aldrig... Skulle tro att dom som är positiva till detta har rätt mkt pengar över varje månad och stör sig på att det kommer ungdomar med finare hojar å blåser förbi eller nåt i den stilen...

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
dOLKO skrev:
2474992 Eftersom jag inte röstade på alliansen så kommer väl inte någon ev. försäkringhöjning beröra mej va? :rolleyes:

Det stämmer, röstlistorna är nu genomgångna och räknade av valmyndigheten och de som inte röstade på öfverklassen kommer att bli befriade från dessa ev. (ej fastställt enligt TT) höjningar.

Alltid något att glädjas över och delad glädje är dubbel glädje eftersom jag också röstade rätt.

Masen

Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
K.L skrev:
2475011 Det där resonemanget med att man ska pröjsa för sig själv håller inte... Om det promenerar en gubbe på gatan och blir påkörd av tex en bil så kostar hans sjukvård oxå... Varför ska jag pröjsa det jag promenerar aldrig... Skulle tro att dom som är positiva till detta har rätt mkt pengar över varje månad och stör sig på att det kommer ungdomar med finare hojar å blåser förbi eller nåt i den stilen...
Det är ju det som är grejen!!! :tummenupp :tuttar

Last edited:

Magoo

Streetfucker
Gick med
27 Sep 2005
Hoj
Tomt på lagret för tillfället
Med tanke på alla inlägg här så var det nog bra att inte sifo gjorde en väljarundersökning bland medlemmarna här... 90% verkar ju ha röstat på den rödgröna röran..

Jag är överlycklig över att det ÄNTLIGEN blev regeringsskifte!!!! Låt vara att det blir dyrare försäkring, men de e fan en droppe i havet..

O nej, jag är inte rik......

Masen

Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
flugan skrev:
2474941 Är det? Hurdå?

Visst vi ska betala mer men... Det måste finnas rimliga gränser

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
Masen skrev:
2475003 Japp. Om man vill köra men inte har råd...
Hur var det VALFRIHET???:tummenupp För de rika::: :confused: :mad:
Den röda tråden... eller öhh blåa

att moderaterna / aliansen bara gynnar dom rika tror jag är en gamal syn på deras politik, visst det ligger något i det, men du behöver inte ha en lön på 50+ för att kunna leva ett vanligt liv.

att köra handlar helt enkelt om prioriteringar (även hur mkt svartjobb man gör :rolleyes: ), men att ha råd att köra hoj är en fråga / ett dilemma som alltid funnits, det kostar pengar.
jag lever hellre på makaroner & salt & kör hoj än att äta fläskfilé & klyftpotatis utan hoj..
detta är iaf mina tankar jag har inte sagt att jag har rätt eller att du har fel :näsblod

tokmaa

Risig?? Jag??!
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Super Ténéré -91, YZ 426-00
Känns som att man nu har hittat en syndabock till dessa försäkringspremier!!!
När Sossarna styrde så var det ju som att veva runt tombolan varje gång man ringde ett försäkringbolag. Ena dagen var det hur länge man hade haft kk, andra - hur många ggr man vurpat, tredje - vilket postnummer man bodde på osv.osv. Listjälven kan göras hur lång som helst!!!
Dessa bolag kastar dart eller nåt åt det hållet när dom sätter premierna. Pröjsar nu ca. 12.000 Helår/Halvförs. för min R1:a sjunker det nu med 2.000 kr till nästa år ja, då går det väl jämnt upp, så att lägga all skuld på borgarna känns ganska kluvet.:va
Förhoppningsvis lägger dom mer krut på bättre vägar och med bättre vägar kan vi köra fortare och kör vi fortare tänker man inte på hur mycket man pröjsar i försäkring. Synergi är ett faktum och politik suger fett. :slicka .

Tjo fadderitan ledsyn...kör så det ryker allesammans!:rock

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...