Borgarna

Status
Ej öppen för fler svar.

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
KTM 525 -06
Mitra skrev:
2481826 Jag har aldrig missunnat någon att få ett jobb!!!

Men vet själv att det inte är så kul att ha ett vik och sen när 11½ månad har gått så för du inte jobbet utan någon annan får det.

Mer jobb ÄR ett måste. MEN jag vill se riktiga jobb som man kan leva på och inte en massa 50% tjänster. Att sen vissa väljer att jobba mindre än 100% är helt okej :)

Eller så gör vi som sossarna gör, gömmer dom arbetslösa genom att gå deras meningslösa kurser som arbetsförmedlingen håller i. Hur meningslöst kan det bli?

Last edited:

*JIMPA*

Legitimerad spökjägare
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
tomt i grottan
Läste idag i smålandsdagblad att det kommer först blir år 2008 som den nya regeringen kommer att införa de nya försäkringsreglerna det är enligt en källa från försäkringsbolagen på trygg hansa som skrev detta då de inte har tid att ens hinna med att komma på hur de ska lösa problemet som uppstått... dock stämmer inte det borgarna lovar runt ca 1300 kr på en bil om året dock verkar det som försäkringsbolagen har insett att den summan är inte realistisk det som kommer vara mer rätt är en höjning mellan 50-100 % höjning om året för en bil el mc... .... då kommer det att kosta att köra hojj.......

ja vad ska man säga det låter bra från början det borgarna lovar men som sagt de som redan har mycket med pengar kommer det juh inte skada. Det är juh vi arbetare som bor överallt utom i fjollträsk och som har ca 3 fordon....

*hua*

nätäck för borgeligt!

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
Hörde idag av ngn att alliansen är emot Reinfeldts förslag samt att det varit en jävla debatt om detta att försäkringspremierna höjs.. Är detta sant ????

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
Hayabusa 2008
Eureka skrev:
2482270 Hörde idag av ngn att alliansen är emot Reinfeldts förslag samt att det varit en jävla debatt om detta att försäkringspremierna höjs.. Är detta sant ????

Skulle kunna tänka mig det - just trafikförsäkringen har varit låg så att ALLA kan betala den och lag på att man måste ha den - tokhöjer dom det nu faller hela resonemanget - d v s många kommer inte att ha råd att ta den och kör hellre olagligt med allt skit det innebär + räkningen landar iaf fel - hål i huvet med andra ord :arsele åt borgarna. Känns som deras politik går ut på att fördela om pengarna så att största mängd manniskor är tysta - men kan nog miistänka att dom räknat fel i detta eftersom jag tror folk kommer reagera kraftfullt :tummenupp = motorintresserade, lågavlönade osv.//R

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Pyton skrev:
2482250 Eller så är det just därför som arbetslösheten är låg...

Så om vi höjer ersättningen från a-kassan får vi fart på arbetsmarknaden? Eftersom jag inte ser sambandet kan du kan gärna få påvisa det.

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
rocketer skrev:
2482281 Skulle kunna tänka mig det - just trafikförsäkringen har varit låg så att ALLA kan betala den och lag på att man måste ha den - tokhöjer dom det nu faller hela resonemanget - d v s många kommer inte att ha råd att ta den och kör hellre olagligt med allt skit det innebär + räkningen landar iaf fel - hål i huvet med andra ord :arsele åt borgarna. Känns som deras politik går ut på att fördela om pengarna så att största mängd manniskor är tysta - men kan nog miistänka att dom räknat fel i detta eftersom jag tror folk kommer reagera kraftfullt :tummenupp = motorintresserade, lågavlönade osv.//R
Problemet är att lågavlönade aldrig har haft så "stor röst". Och den har ju inte direkt blivit större nu.
Intressant att se vad som blir av :)

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Eureka skrev:
2482270 Hörde idag av ngn att alliansen är emot Reinfeldts förslag samt att det varit en jävla debatt om detta att försäkringspremierna höjs.. Är detta sant ????
Folk e bra yra. Det var inte hans förslag från början utan GP och hans pack som fått upp det på agendan.. Nu måste Reinfeldt och hans folk rösta om detta förslag...

Skit samma egentligen för om dom röstar nej kommer försäkringsbolagen ändå höja med ett snitt på 2,8% per år som vanligt vilket gör att vi hanmar på samma summa vad som än sker..

Denna tråden är rolig att läsa men folk är bra på att gnälla.. :D

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 fighter -05
Problemet är att vi alla redan betalar dom här pengarna, fast via skattsedeln.
Det är bara hålla dom vid deras övriga löften om skattesänkningar

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Masen skrev:
2482346 Problemet är att lågavlönade aldrig har haft så "stor röst". Och den har ju inte direkt blivit större nu.
Intressant att se vad som blir av :)
Dom lågavlönade hade röstat fram GP eftersom han e bidragspartiet, men som alla politiker så värnar dom mest om sig själva... Jag tror att dom kommer få det bättre eftersom lönerna kommer öka och dom kommer avlastas med mer folk på sin arbetsplats...

Läste historia på universitet förr,, Där fick vi en dag fråga kommunpolitikerna frågor utifrån vår utbildning..

Jag frågade:

"När slutade politiker vara folkrepresentanter och blev statsetiker..?"

En tystnad föll över lokalen,,,

"JA,, eftersom en folkrepresentant lyssnar till folkets vilja och en statsetiker berättar för folk vad dom ska vilja"

Jag fick inget svar och frågan gick vidare,, folk i publiken skrattade ut politikerna och dom gick där ifrån.... :D :tummenupp

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Hoj
CBR 900 rr 99:a
Att trafikförsäkringen ska höjas är ett förslag som kommer att tas upp i riksdagen.
Personligen tror jag att majoriteten kommer att motsätta sig detta förslag.
(Tror inte ens att moderaterna själva är helt eniga om förslaget)
Det finns för stora intressen i att sälja bilar, mc etc, för att tokhöja premien så att bara ett fåtal kommer att ha råd att köra.
Jag röstade borgeligt trots att jag är en vanlig simpel kollektivarbetande norrlänning, detta gjorde jag bara i ett enda syfte...nämligen min jävla PLIKT som skoteråkande "lappjävel" :
Att med det enda lagliga medel som finns försöka få bort miljöpartiet från sin orealistiskta maktposition (under 5% och satt ändå med och bestämde):D

Det lyckades.:yoparty

Här uppe i norr håller äntligen situationen på arbetsmarknaden att ljusna.
Ploppar upp nya gruvor lite här och där, skogsindustrin går på högvarv, det byggs som satan i städerna.
Samt att det går bra för många norrländska verkstadsföretag.
Lite kul med tanke på hur situationen såg ut under 90 talet här uppe...
Myten att norrlänningen lever på bidrag håller äntligen på att ha spelat ut sin roll.

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
NO_FEAR skrev:
2482349 Problemet är att vi alla redan betalar dom här pengarna, fast via skattsedeln.
Det är bara hålla dom vid deras övriga löften om skattesänkningar
Som jag skrev innan i denna tråd,, Jag betalar hellre för hojen med lönen än med bostadsbidraget..

Pyton

British Steel
Gick med
23 Jun 2004
Hoj
Yamaha SR500, Triumph TT600, R6
flugan skrev:
2482326 Så om vi höjer ersättningen från a-kassan får vi fart på arbetsmarknaden? Eftersom jag inte ser sambandet kan du kan gärna få påvisa det.

Om jag har förstått det danska systemet rätt så går det ut på att arbetsgivarna har lätt att anställa och säga upp ungdomar. Jättebra om de har produktionstoppar eller om de helt enkelt inte har koll på hur länge de har råd att ha en anställd.
Ungdomarna å andra sidan vet att de kan bli av med jobbet med kort varsel, men också att samhället försörjer dem från dag 1 utan att de förlorar särskilt mycket pengar på det. -Alla nöjda.

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Pyton skrev:
2482374 Om jag har förstått det danska systemet rätt så går det ut på att arbetsgivarna har lätt att anställa och säga upp ungdomar. Jättebra om de har produktionstoppar eller om de helt enkelt inte har koll på hur länge de har råd att ha en anställd.
Ungdomarna å andra sidan vet att de kan bli av med jobbet med kort varsel, men också att samhället försörjer dem från dag 1 utan att de förlorar särskilt mycket pengar på det. -Alla nöjda.

Jo men du implikerade ju att högre a-kassa ger lägre arbetslöshet. Var finner du det sambandet? Det är inte ens logiskt.

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Pyton skrev:
2482374 Om jag har förstått det danska systemet rätt så går det ut på att arbetsgivarna har lätt att anställa och säga upp ungdomar. Jättebra om de har produktionstoppar eller om de helt enkelt inte har koll på hur länge de har råd att ha en anställd.

Och om de hade en karens eller lägre ersättning än i nuläget skulle antalet arbetstillfällen gå ner?

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
zeetX skrev:
2476187 ....och hur mycket ar du bidragit med....du har knappt kommit ut i arbetslivet och är redan trött på att betala för andra - du har många år på dig att själv hamna i en situation där du inte har möjlighet att välja, tänk lite framåt istället och tro inte att du kommer att vara 19 resten av livet.

har jag sagt att jag betalat massor med pengar ? jag har sagt att det inte är något jag vill göra..
jag har förmodligen en hel hög med krascher kvar, dock kommer de nog till stor del bero på mitt egna körsätt & vill man köra hårt så får du väl helt enkelt betala för dig ? jag ser inte problemet i det, dock verkar det som många på SH bildat sin uppfattning om politik på en fråga, trafikförsäkingen :tungan

eftersom åldern verkar vara ett stort problem för många, HUR GAMMAL SKA MAN VARA FÖR ATT VARA VIS & ERFAREN ? är det eran ålder som avgör det ? ;)

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
:va AS BRA!!!
LAS tas bort!!!
Fackavgiften skall höjas med ca 600 - 700 kr (större delen a-kassan). Arbetsskyddet skall luckras upp :tummenupp Låter kanon.
Om man inte har råd att vara med i A-kassan så får du ju inga pengar om du blir arbetslös (vilket är större risk pga uppluckrat arbetsskydd)!!!
Alliansen värnar verkligen om dom som har det snålt!!! :va

Last edited:

Pyton

British Steel
Gick med
23 Jun 2004
Hoj
Yamaha SR500, Triumph TT600, R6
flugan skrev:
2482416 Och om de hade en karens eller lägre ersättning än i nuläget skulle antalet arbetstillfällen gå ner?

Systemet gör att det som arbetstagare är lugnt att hoppa på ett jobb som kanske bara varar i en månad. Det gör man inte om man riskerar 1 veckas karens (eller hur mycket det nu är här i Sverige) och försämrad a-kassa. Och arbetsgivaren behöver inte ha dåligt samvete för att de ställer ut någon i kylan.

Uppenbarligen funkar det ju. :tummenupp

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Masen skrev:
2482465 :va AS BRA!!!
LAS tas bort!!!
Fackavgiften skall höjas med ca 600 - 700 kr (större delen a-kassan). Arbetsskyddet skall luckras upp :tummenupp Låter kanon.
Om man inte har råd att vara med i A-kassan så får du ju inga pengar om du blir arbetslös (vilket är större risk pga uppluckrat arbetsskydd)!!!
Alliansen värnar verkligen om dom som har det snålt!!! :va

Om fackavgiften ska höjas så är det bara för att de ska täcka spriten åt era fackpampar.
A-kassan är en liten del av fackavgiften.

LAS ska inte tas bort utan förenklas så att fler får jobb.
GP körde ju med lögner i varje valdebatt men nu borde ni ju veta att man inte vinner då!

Du glömde föresten "pensionärsskatten" i ditt inlägg.

:pannkyss

bapuba skrev:
2482477 :argpådato :mad: :argpådato :mad:
suck jobbig tråd

Känner du dig tvingad att läsa den?:va

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras