Borlänge-åka-tråd!

Anciol

Bitterfitta MC
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skara, men har hjärtat i Falun
Hoj
såld till förmån för barnvagn...men har mutat in mig på en TL1000
70-kubikare? Har jag missat nåt? Alltså, kubik är inte allt här i världen men det där lät lite väl fjuttigt.

Om det ska bli en "åka"-sväng så skulle jag vilja ha Hondan och den står i Ludvika. Sprutti gör inte mer än 90 knop och kurvtagningspotentialen är obefintlig. Om du däremot tänker stanna och fika nånstans så kanske jag kan ta mej dit. Om det är nära Blge vill säga.... jag litar inte riktigt på Sprutti.



// P

ang. 70 kubik. http://www.dalarnastidningar.se/nyheter/falun/article198665.ece Det är en sporthoj och den är känd för att vara ruskigt snabb.


Idag var det ju dåligt väder. Enbart för att jag tog hoj o inte buss till jobbet. Imorron ska min lilla hoj övernatta på Jula o därför blir det inte mycket åka av i helgen. Du får gärna komma till kupolen o dricka kaffe iaf.
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
ang. 70 kubik. http://www.dalarnastidningar.se/nyheter/falun/article198665.ece Det är en sporthoj och den är känd för att vara ruskigt snabb.


Idag var det ju dåligt väder. Enbart för att jag tog hoj o inte buss till jobbet. Imorron ska min lilla hoj övernatta på Jula o därför blir det inte mycket åka av i helgen. Du får gärna komma till kupolen o dricka kaffe iaf.

HAHA! :-D
"Suzuki GSX R70 och <..> en Yamaha MG"

Världsklass!


PS Jag dyker upp på söndag förmiddag och checkar läget.
 

Puttete

Feel like Magnum, look like Higgins
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Dalarna
Hoj
En stor, en snabb och en ofärdig
ang. 70 kubik. http://www.dalarnastidningar.se/nyheter/falun/article198665.ece Det är en sporthoj och den är känd för att vara ruskigt snabb.


Idag var det ju dåligt väder. Enbart för att jag tog hoj o inte buss till jobbet. Imorron ska min lilla hoj övernatta på Jula o därför blir det inte mycket åka av i helgen. Du får gärna komma till kupolen o dricka kaffe iaf.

Dom är kulsäkra, di däringa reportrarna.

Jag ska till Leksand och vara lite specialfull ikväll men jag borde ju passera Kupolen någon gång under lördagen.


// P
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
::::::::::::::::::::::::::STREETRACE:::::::::::::: :::::::::::::::::::

Lördag den 9 juni kl 15,00 (reservdag söndag 10 juni) på Ingarvet i Falun.
Vi kommer precis som förut att ha registrering på asfaltsplanen utanför Korsnäs Gummi.
Tiden för denna är mellan 10,00-12,00 och sedan skall som bekant bilarna och motorcyklarna köras till Ingarvet där besiktningen sker mellan 10,00-12,30.



Vi kör med max 30 Bilar och 30 MC och båda klasser körs med A och B stege, så det blir minst två repor per deltagare. (30 är för att det skall finnas en plats åt B-stegevinnaren.)




I mån av plats går det naturligtvis att anmäla sig på plats i Korsnäs på lördag morgon. Priset är då 300 :-

Som alla vet är våra regler:
– Besiktigade och godkända bilar/MC av Svensk Bilprovning
- Skattade och försäkrade.
– Hjälmtvång gäller samtliga,
- Säkerhetsbälte för samtliga bilar.
- Om man åker på eller över mittlinjen kommer detta medföra diskning.
- För MC åkare gäller krav på skinnställ och ryggskydd.

Kom ihåg att dessa regler gör vi för Er säkerhet.


För info om tävlingen ring:

Micke Dahlberg
Koordinator
073-656 46 93

Peder Flykt
Tävlingsledare
070-556 43 56
 

Anciol

Bitterfitta MC
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skara, men har hjärtat i Falun
Hoj
såld till förmån för barnvagn...men har mutat in mig på en TL1000
Vi tänkte åka en snabbis till sthlm på nationaldagen o vara uppe i Falun igen innan 18,00. En snabbis på slingerbulten o en kaffe på rosenhill hinns med. Nån som är på?
Träffas på fisktorget kl 8,30. Vi tar hedemora-avesta-sala-enköping-sthlm dit för att snabbt komma ner!

Tjingeling!
 

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Borlänge
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Vi ska till Monzta och köra imorrn.Klubben har hyrt banan hela dagen.Ska bli skitkul,tur med vädret får vi också.
Det bästa av allt är att det kostar inget för oss att köra.


www.mckt.se
 

woodpilot56

Lollo
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Djurmo
Hoj
CBR 1100 XX
Monzta

Hemma igen från Älvdalen med skrapade fotpinnar och ett glatt leeende. Tack till Er som arrangerade och deltog i dagens kurvdans.

Mvh. Lollo
 

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Borlänge
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Jag är också hemma nu,nöjd jag med fast jag inte åkte så mycket med min "bling". Roligast var att dottern hittade rätt spår med sin 125:a efter lite instruktioner från en av instruktörerna,hon lyckades också skrapa fotpinnarna.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Roligast var att dottern hittade rätt spår med sin 125:a efter lite instruktioner från en av instruktörerna,hon lyckades också skrapa fotpinnarna.
Grattis, själv har jag bara lyckats vingla omkring 20 minuter där uppe i år och inte lyckats skrapa just nånting.
Fenomenalt väder ni haft åxå :tummenupp

Om nån är intresserad av mer körning där uppe finns det dagar efter midsommar som det går att anmäla sig till :)
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Brassa på torsdag nästa vecka! Jag har några timmar över på dagen verkar det som, och jag hittar fan inte där uppe hos er! Jag behöver frivilliga föråkare!
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Men gud så trevligt!

Anciol, jag kommer att ha heltäckande skinnklädsel på mig!
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top