Borlänge-åka-tråd!

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Yes, det blev den vita. Fick övertala dem att sälja mig demohojen eftersom det är bristvara på den vita. Den hade dock inte hunnit gå något i trafik, bara varit uppställd för visning.

Låter som en toppenhoj för handledning! :tummenupp Så, när börjar vi?

Du kan tjöpa en fin hoj till mig, sen kan vi skriva att jag är lite äldre än vad jag egentligen är, sen kan jag leka handledare.

Jävla näsa. Ta hit en handledare!

Last edited:

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Ingen just nu
Nej så var det inte tänkt direkt. Jag menade bara att jag hade kunnat ställa upp om jag fick. :pannkyss

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Yes, det blev den vita. Fick övertala dem att sälja mig demohojen eftersom det är bristvara på den vita. Den hade dock inte hunnit gå något i trafik, bara varit uppställd för visning.

Typiskt!! Jag som skulle få provköra den i fredags men jag ville vänta till denna vecka:mad:
Hoppas du blir nöjd, men det blir man väl alltid med en Kawa:)

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Ingen just nu
Hehehe, mmm du får väl prova en annan färg då istället, de plockar hem en ny. Jag har kört Kawasaki förut också, fast då ZX9R 98 och den var jag nöjd med då. På senare tid uppskattar man lite mer upprätt körställning.

woodpilot56

Lollo
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
CBR 1100 XX
Ny hoj.

Hehehe, mmm du får väl prova en annan färg då istället, de plockar hem en ny. Jag har kört Kawasaki förut också, fast då ZX9R 98 och den var jag nöjd med då. På senare tid uppskattar man lite mer upprätt körställning.

Grattis till din nya hoj Frost ! Den kommer du garanterat att få glädje av.
Jag är handledare till min son just nu. Han kör en Aprillia 125cc och vi har varit ute ett par dagar hittils. Vi gjord en sväng över Valsan och den vägen har timmerbilarna inte börjag dra upp gruset än på.

Mvh. Lollo

Ingen från Borlängetrakten som är sugen på att bli handledare? Jag betalar soppan, fika vid varje körtillfälle samt tar totalt ansvar över mig egen körning.

Tjena.

Jag såg att du saknade en handledare för din övningskörning. Tyvärr så är jag det redan till min son, men du kan alltid ringa och höra efter med någon av Mc klubbarna lokalt. Det finns säkert någon som ställer upp för en kompis.

Mvh. Lollo

Last edited:

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Grattis till din nya hoj Frost ! Den kommer du garanterat att få glädje av.
Jag är handledare till min son just nu. Han kör en Aprillia 125cc och vi har varit ute ett par dagar hittils. Vi gjord en sväng över Valsan och den vägen har timmerbilarna inte börjag dra upp gruset än på.

Mvh. Lollo

Tjena! Kan jag få bli din son, så att du kan bli min handledare?

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Ingen just nu
Hur ser det ut i helgen, någon som är sugen på lite åkning? Söndag ser ut att bli fin.

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Hur ser det ut i helgen, någon som är sugen på lite åkning? Söndag ser ut att bli fin.
Kör (inte åker) till Dala-Järna kl 0800 på lördag och kör sedan hem igen runt kl 1400. Ingen gemensamhetsåkning men det är vad som händer på min front. Sen är det däckbytar- och deklarationssöndag :rolleyes:

Förresten, är inte den vita lite fjollig? Såg den häromdagen och det är ungefär som min röd/lila-kombination fast modernare... :D

Å andra sidan är nya Suzuki GSX-R i vitt och silver ganska tveksam enligt mig... men den går bra :yoparty

Last edited:

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
På söndag 11/5 kommer några att mötas upp vid Banverkets Huvudkontor för vidare färd till Falun och Wheelers rally.

Vi träffas 10:50 och avfärd sker 11:00.

Välkomna!

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Är även samling 10.30 vid MCK Tourings klubbstuga på Söndag för vidare färd mot Falun.

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
vill bara säga att om ni är ute och åker och vill ha lite kaffe så är det öppet på Wheelers klubbstuga varje fredag från kl 18, eller kom bara förbi och hälsa på!!

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
På Lördag ska vi ha en liten kortege i Kvarnsveden kl.11. Samling vid konstgräsplan kl.10.30,sedan åker vi i kortege runt Kvarnsveden och ställer upp hojarna för allmän beskådan på marknaden där. Brukar vara rätt mycket folk. Bengts cykel&motor har samtidigt öppet hus med provkörning (Kawasaki dagar). Vill nån va med är det bara att komma dit.

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
För att jag ska kunna åka......behöver jag veta var i Borlänge jag får ett däck pålagt till bästa pris.
Jag vill alltså lämna in bakdäcket plus ett (eget) nytt däck och få det bytt.

Vet att alla däckfirmor gör det, men tänkte spara tid och slippa ringa runt till alla. Så.. till vem bör jag gå?

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
För att jag ska kunna åka......behöver jag veta var i Borlänge jag får ett däck pålagt till bästa pris.

Vet att alla däckfirmor gör det, men tänkte spara tid och slippa ringa runt till alla. Så.. till vem bör jag gå?

Jag brukar åka ut till Lindanvagnen. Han lägger om ditt däck även om du kommer med eget. 0243-221050.

Annars har du Euromaster med de brukar vara lite kinkiga om man kommer med
däck som inte är köpta där.

jonda_21

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
GSX-R 1000 K8

Både jag och en del kompisar har lagt om dem hos DäckTeam, (mitt emot bilprovningen i Borlänge), och dem tar 150:-/hjulet om man har egna däck med sig..! Då är det demontering/montering/balansering i priset! Helt ok tycker jag!
Brukar alltid ha tid också så det är bara att åka dit, men du kan väl kankse ringa och kolla först i alla fall!

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha