Mille-R skrev:Jag åker gärna en sväng, vill inte missa när du flashar din bak
Hörrödu, här flashas inga bakar. Det är min belly jag vill visa upp!
Mille-R skrev:Jag åker gärna en sväng, vill inte missa när du flashar din bak
duckie skrev:Med så många superlativ kan man ju inte göra annat. ;-)
Ny vecka - nya försök!
Torsdag - 1700 Statoil Kvarnsveden för vidare färd mot Insjön.
gurra2fast skrev:Ingen anmälan vad jag kan förstå...
Den 24/7 söndag är det Bikes prenumeranter som får köra och den 25-27/7 är det allmänhetens åkning 9-15...
5 pass för 350:-
http://www.karlskogamotorstadion.com/bikeweek/bikeweek.htm
klicka på Allmän åkning med shellsponsor!!
Mmmm, ännu bättre, den som är så skön.duckie skrev:Hörrödu, här flashas inga bakar. Det är min belly jag vill visa upp!
MasRetta skrev:Finns det intresse härifrån att bilda en Dala-konvoj för gemensam avfärd lördag em, grillning och samkväm, tältning, banåkning...?
Tar cykeln på släp så ni som inte får plats med tält och sånt på cykeln kan ju få slänga in dem i bilen. Men måste åka hem på söndag kväll dock...jobbet väntar.
duckie skrev:Jag behöver hjälp med sånt här alltså, jag har ingen aning om hur man kör på bana, vad man behöver, hur man gör etc. Jag är blott en dum blondin.
MasRetta skrev:Följ med farbror MasRetta här så ska han förklara allt du behöver veta...
duckie skrev:Ja, jag känner att jag behöver en mentor ang detta. Poolpojkejobbet snodde nån annan mitt framför näsan på dig, men man kan kanske använda dig till detta istället. ;-)
duckie skrev:Alltså...jag har sån ångest för den här helgen. Det är
1)Streetrace i Blg
2)Nån-slags-träff-i-falun
3) Den här Gelleråsengrejen.
Jag kan helt enkelt inte bestämma mig!
Vi kan snacka om det på torsdag.
Sen är det den här Midlandagrejen den 2:a och 3:e augusti. (mitt i veckan, men jag har semester då tror jag). Är det nån som är sugen på nån slags gruppaktivitet upp dit? Jag behöver hjälp med sånt här alltså, jag har ingen aning om hur man kör på bana, vad man behöver, hur man gör etc. Jag är blott en dum blondin.
duckie skrev:Alltså...jag har sån ångest för den här helgen. Det är
1)Streetrace i Blg
2)Nån-slags-träff-i-falun
3) Den här Gelleråsengrejen.
Jag kan helt enkelt inte bestämma mig!
Vi kan snacka om det på torsdag.
Sen är det den här Midlandagrejen den 2:a och 3:e augusti. (mitt i veckan, men jag har semester då tror jag). Är det nån som är sugen på nån slags gruppaktivitet upp dit? Jag behöver hjälp med sånt här alltså, jag har ingen aning om hur man kör på bana, vad man behöver, hur man gör etc. Jag är blott en dum blondin.
gurra2fast skrev:Bra däck och knäpuckar kanske??=)
MickeG skrev:Det du behöver för att köra bana
1. Kolla igenom hojen, se till att alla vätskor har rätt nivå
2. Kolla så att inga vitala delar sitter löst och att bromsar funkar som dom ska
3. Ta bort backspeglarna.
4. Kolla däcktrycket, (på bana 2,1Kg fram & 2 bak)
Det här behöver du ha med dig förutom skydd/Mc
1. Se till att ha mycket vatten eller dryck med dig (5l/per dag)
2. Bensin dunk, fulltankad
Väl där så åker vi mastervarv de första passen, dvs alla åker bakom föråkare som visar spår och bromspunkter, resten löser sig..
duckie skrev:Ska du med då?
35 mil är inga problem. Kör till A-torp får du se, det är 10 mil till precis när man vill vara frammegurra2fast skrev:Nja... Tycker 35 mil norrut känns lite i Längsta laget för mig tyvärr...
Utan jag satsar istället på Karlskoga 26-27 Juli samt ev 3e aug och
Rörken 1 Aug...
gurra2fast skrev:Nja... Tycker 35 mil norrut känns lite i Längsta laget för mig tyvärr...
Utan jag satsar istället på Karlskoga 26-27 Juli samt ev 3e aug och
Rörken 1 Aug...
Shit! Om man startar i Falun kl 17, hinner man till Insjön innan ni åker därifrån? (fan, när jobbar folk... )duckie skrev:Ska du med och åka i morrn?
Jåke skrev:Shit! Om man startar i Falun kl 17, hinner man till Insjön innan ni åker därifrån? (fan, när jobbar folk... )
Inte behöver det hållas stumt. På 45 minuter kommer man långt....duckie skrev:Jag jobbar inte, jag är ekonomiskt oberoende.
Du hinner om du håller stumt på gashandtaget. Vi brukar inte åka förrän 1745 från Insjön. Det ska snackas lite först siddu.
duckie skrev:Damn. Vad händer på Rörken 1 aug? Får jag följa med?
Ska du med och åka i morrn?
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |