Borlänge-åka-tråd!

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Borlänge
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Idag blev det en sväng på 29mil.Åkte mot Falun-Enviken mot Kungsgården,lite mat i Medskog därifrån mot Sandviken-Årsunda fika i Stjärnsund sedan hem mot Borlänge.Kalasfina vägar,bara ett fåtal tjälskott.Det var lite blåsigt bara.
 

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Dalarna
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
zx skrev:
2128945 Idag blev det en sväng på 29mil.Åkte mot Falun-Enviken mot Kungsgården,lite mat i Medskog därifrån mot Sandviken-Årsunda fika i Stjärnsund sedan hem mot Borlänge.Kalasfina vägar,bara ett fåtal tjälskott.Det var lite blåsigt bara.

Synd att jag inte hakade på den turen
jag-> :fatta! <-jag
Det är en härlig tur den.

Dal-Mausen
 

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Borlänge
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Det var klubbens årliga 1 maj tur som gick där denna gång.Det var blandat med olika hojar som åkte,Touring custom och sport.Skönt med en tur i behagligt tempo då man är lite rostig efter vintern,detta var första riktigt långa turen för i år.
 

Puttete

Feel like Magnum, look like Higgins
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Dalarna
Hoj
En stor, en snabb och en ofärdig
Alltså, lagade Hondan i förrgår och börjar bli lite åksugen. Är jag helt ensam om detta?

Jag kommer iaf åka ikväll om vädret håller i sej.

// P
 

Anciol

Bitterfitta MC
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skara, men har hjärtat i Falun
Hoj
såld till förmån för barnvagn...men har mutat in mig på en TL1000
Puttete skrev:
2134962 Alltså, lagade Hondan i förrgår och börjar bli lite åksugen. Är jag helt ensam om detta?

Jag kommer iaf åka ikväll om vädret håller i sej.

// P


Vi åker från fisktorget (heter det så??) i Falun imorgon, lör kl 10. Blir en tur till Rättvik, sen lite annan åkning!

Hem nr 023-26613
Kalle 070-8152533
Johanna 070-4806947

Hör av dig om du vill med!!
 

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Dalarna
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
Anciol skrev:
2139066 Vi åker från fisktorget (heter det så??) i Falun imorgon, lör kl 10. Blir en tur till Rättvik, sen lite annan åkning!

Hem nr 023-26613
Kalle 070-8152533
Johanna 070-4806947

Hör av dig om du vill med!!

Föh fhän sjag ähr phååå

Dal-Mausen
 

Kawaski

Kawasakiprintad hjärna
Gick med
27 May 2005
Ort
Falun
Hoj
Kawasaki ZX9R-00, Kawasaki1200 Voyager XII -87
Annan tid

OBS. Det är kl 11.00 som gäller för de som ska åka turen till Rättvik
 

Anciol

Bitterfitta MC
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skara, men har hjärtat i Falun
Hoj
såld till förmån för barnvagn...men har mutat in mig på en TL1000
Åker från fisktorget i falun vid 10.30 för att vara i Borlänge, statoil vid 11. Efter det vet vi inte var vi ska, men kul ska vi ha iaf!
 

MasRetta

Med lem
Gick med
6 Feb 2005
Ort
Uppsala
Hoj
GSX-R1000 2006
En märklig känsla svepte över mig idag när jag var ute och rastade Gixxern längs Rexbovägen. :jisses

Ni vet de där gångerna då allt bara stämmer...fint väder...kanonfäste...inget rullgrus...hög fart och allt går i slowmotion...osv

Detta har ju hänt några gånger tidigare, men idag blev jag alldeles hög!? Kändes som om man svalt ett par-tre morfintabletter (hur det nu känns då?) Var tillochmed tvungen att stanna och lugna ned mig lite. :gnissla

Har detta hänt er någon gång? Att man blir hög av farten, alltså?
 

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Dalarna
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
MasRetta skrev:
2145327
Har detta hänt er någon gång? Att man blir hög av farten, alltså?

Igår på Gelleråsen....

Dal-Mausen
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
MasRetta skrev:
2145327 En märklig känsla svepte över mig idag när jag var ute och rastade Gixxern längs Rexbovägen. :jisses

Ni vet de där gångerna då allt bara stämmer...fint väder...kanonfäste...inget rullgrus...hög fart och allt går i slowmotion...osv

Detta har ju hänt några gånger tidigare, men idag blev jag alldeles hög!? Kändes som om man svalt ett par-tre morfintabletter (hur det nu känns då?) Var tillochmed tvungen att stanna och lugna ned mig lite. :gnissla

Har detta hänt er någon gång? Att man blir hög av farten, alltså?

Jo det är väl klart!

Va tror du man åker hoj för? :hihi
 

Flyer

...?
Gick med
10 Mar 2004
Ort
Löddeköpinge
Hoj
Ducati Multistrada -03, Cagiva Elefant ie GT-91
Hallåååå!!!!???

Är det nån som vill utnyttja det fina vädret och åka lite hoj? Nyss, nu eller sen? Passar det kanske med en liten onsdagstur? Alltså imorgon vid Statoil Bygatan kl 17:30?

Vi ses där.
 

Puttete

Feel like Magnum, look like Higgins
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Dalarna
Hoj
En stor, en snabb och en ofärdig
Flyer skrev:
2147632 Hallåååå!!!!???

Är det nån som vill utnyttja det fina vädret och åka lite hoj? Nyss, nu eller sen? Passar det kanske med en liten onsdagstur? Alltså imorgon vid Statoil Bygatan kl 17:30?

Vi ses där.

Tjena Flygarn.

Tyvärr har min far utsett morgondagen till den absolut bästa dagen att lägga i båten. :huvet

Åkte en sväng efter jobbet och kom hem nyss. Är det någon som vet vad som hände mellan rondellerna (Backa-Gråda???) på e.m.? Hann bara se en röd sporthoj som stod upplutad mot staketet och att snuten snackade med en zatzy-mupp.

// P
 

Flyer

...?
Gick med
10 Mar 2004
Ort
Löddeköpinge
Hoj
Ducati Multistrada -03, Cagiva Elefant ie GT-91
Puttete skrev:
2148105 Tjena Flygarn.

Tyvärr har min far utsett morgondagen till den absolut bästa dagen att lägga i båten. :huvet

Åkte en sväng efter jobbet och kom hem nyss. Är det någon som vet vad som hände mellan rondellerna (Backa-Gråda???) på e.m.? Hann bara se en röd sporthoj som stod upplutad mot staketet och att snuten snackade med en zatzy-mupp.

// P

Jag måste erkänna att jag inte har koll på min kalender :3freak - jag är upptagen imorrn. Kanske en kort kvällstur efter 20:30 istället (för de som inte åker kl 17:30...)?

Passerade vid 17:40 och såg ambulans och brandkår där. Konstigt ställe att vurpa på - mitt på en raka? Ta det lugnt därute - det är mycket sommar kvar ännu...

/F
 
Last edited:

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Jag hinner inte åka ikväll, men tänkte terrorisera insjöklubben i morgon - 17:30 vid Statoil Insjön. Jag antar att de åker iaf.
 

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen just nu
Jag kom precis efter olyckan och då stod MC-killen bredvid så det verkade inte vara några större problem med honom. Ambulansen kom utan blåljus och hämtade honom efter en 10 min. ungefär. Såg inte skador på muppens bil heller, så det är svårt att veta vad som hänt.

Sporthoj och sporthoj, det var en BMW om jag inte såg fel, med två packväskor :D
 

Puttete

Feel like Magnum, look like Higgins
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Dalarna
Hoj
En stor, en snabb och en ofärdig
MjO skrev:
2149325 Sporthoj och sporthoj, det var en BMW om jag inte såg fel, med två packväskor :D

Mjaae, det gick ju inte i promenadfart förbi så jag hann bara se att det var kåpor på den. När jag väl såg att polisen stod där så var det försent att sakta in.

@Duckie: Möts ni upp här i Blge först eller får man pallra sej till Insjön?

// P
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Puttete skrev:
@Duckie: Möts ni upp här i Blge först eller får man pallra sej till Insjön?

// P

Vi kan ju mötas upp vid Statoil Kvarnsveden 16:45 för gemensam avfärd mot Insjön 16:55.

I morgon torsdag alltså.
 

Puttete

Feel like Magnum, look like Higgins
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Dalarna
Hoj
En stor, en snabb och en ofärdig
duckie skrev:
2149949 Vi kan ju mötas upp vid Statoil Kvarnsveden 16:45 för gemensam avfärd mot Insjön 16:55.

I morgon torsdag alltså.





Då ses vi där.

// P
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top