Borra igenom grispitten?

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Alla helvetes små jävlar har förföljt mig & denna skruvjääävel!

Köpte en liten grispitt...borrade, allt gick bra, fick bra gängning med pitten, glad i hågen! PANG! den går av! precis som alla varnat för!

Jaha så nu sitter skruven där för all evighet, fattar inte varför jag inte bara borrade ur skiten från början...

Så nu till nästa lilla fråga...

Kan man borra igenom grispitten? i så fall med vilken sorts borr?

Tack!

Kan bli jävligt klurigt det där!
BÄsta är om du kan ta bort delen som den siter i o lämna till ngn som kan fräsa bort det åt dig.

Vad är det för del den sitter i?

Finns hur många trådar som helst här om sånt -

Men igen: ett enkelt men långsamt sätt är att slipa ut den med en dremel (eller dylika) och några slipstift. Har gjort det själv och det är mkt enkelt.

Borra igenom en grispitt är väl näst intill omöjligt..

Var sitter den? Skärbränna lär väl vara ett alternativ.. eller som nån sa lär väl slipstift funka

Anton_Ljunghusen skrev:
Var sitter den? Skärbränna lär väl vara ett alternativ.. eller som nån sa lär väl slipstift funka

Eftersom herr Höna har en Honda Hornet så kan man ju nästan gissa att pitten sitter i en skruv som med största sannorlikhet sitter i ett sycke aluminium...

Så skärbrännaren vore ju kanon!
När det är så varmt att aluminiunet smälter så vipps är pitten loss! :banana

OBS detta inlägg är fullt av ironi!

Kamikaze kid skrev:
Eftersom herr Höna har en Honda Hornet så kan man ju nästan gissa att pitten sitter i en skruv som med största sannorlikhet sitter i ett sycke aluminium...

Så skärbrännaren vore ju kanon!
När det är så varmt att aluminiunet smälter så vipps är pitten loss! :banana

OBS detta inlägg är fullt av ironi!

Kan man inte bara slå bort den med ett hugggjärn, stort våld brukar ju lösa en hel del mekaniska problem.. :va . :lol :7peta

Har varit i verkstan å sågat sönder ett motorblock, bara för att svetsa ihop den igen, fast på ett annat sätt. Sen ska den sättas ihop igen å in i Yamakassfazer...

Nu ska jag iväg å bada å kolla brudar på Fyrishov... :yoparty

Å så slipa lite med hårdmetall stift

Kamikaze kid skrev:
Eyyyy inte fingra på dig själv offentligt nu igen!!! :ajjabajja

Mina händer lever ett eget liv, kan inte styra dom, är det :tuttar , så är det.
Min läkare sa att jag inte fick lyfta tungt efter bukoperationen, så jag måste hitta någon som hjälper mig med det.. :lol

Fingra själv :va , det var ju det jag inte fick göra ju... :3freak :7peta

oj sorry, blev OT.

Slipa ur grisp... skruvutdragaren med hårdmetall, försiktigt bara...risken är att hålet blir stort , då får det bli heliciol insats efteråt.. :tummenupp

Last edited:
Det som inte går att fixa med lite svets går i de flesta fall att fixa med mycket svets. Tycker man att det är för brutalt...

Dremmel med diamantslipstift är tålamodprövande. Det går inte fort - och vill man att det ska gå fort bränner man bara sönder slipstiften. Räkna med att få sitta och slipa en eller ett par timmar. Undvik att andas in slipdammet från grispitten, det är inte bara järn i dem.

Hej

Skruven sitter under huven på en BMW M3, & håller fast en skyddskåpa i plast till kylaren...

Ska testa hårdmetallborr....kommer ej åt med annat.

Tack för alla tips! :tummenupp

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back