Tjena Boris.
Var i USA handlade du centerpiecen?
Jag kan borra den eller rättare sagt så portar jag den. Jag portar bara uppåt och åt sidorna just vid nålmunstycket för att inte sugeffekten ska ändras på tomg och låga gashöjder. Venturiringen behöver inte bytas till större då eller rättare sagt så passar inte en större då. Jag breddar ringen max och kapar av den från halva cirkeln och uppåt för att kunna göra borret ovalt uppåt ,de gör ingen effektskillnad för de är sådan fart på luften från halv gas och uppåt. Jag slipar borret i förgasaren så den mäter ca 44mm mot topp och vid venturi blir de runt 43mm de gör förgasaren bara än mer rapp vs rakt borr.
Jag har portat så många förgasare så jag tappat räkningen kolla i mitt garage här de kan finnas bilder där.
Jag rek även en portning som matchar förgasaren, insuget i toppen bör portas upp till samma mått som förgasaren.
Pma
Ja, ökar man genomlupna luftmängden måste även bränslemängden öka...Minns en lång diskussion på ett annat forum om huruvida det kan vara en god idé att se över nålarna när man borrar förgasare. Inte bara inställning via höj och sänkning, utan själva profilen på nålarna (=byte).
Har själv borrade förgasare, och struntade i det där, men ni som gjort detta många gånger -har ni behövt bestycka om förgasaren (mer än de vanlig munstyckena och justeringarna etc alltså)?
/J
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |