Bort med MC från gatorna!!

Bananen

Guest
Hur många mc olyckor och dödsfall sker där under en säsong eller år?

Nåt som jag reagera på var att här nere fick vi en massa snö i platta skåne o vips hörde man på nyheterna om 100 talet ,om inte över det med olyckor.
När ska folk lära sig att köra i snö och halka.

Och många här pratar om att hojen går likabra utan försäkring osv,jo visst gör den det men jag tror inte Er ekonomi kommer gå så bra om ni blir skuld till nån olycka osv inblandad i nåt.
Och det där tjaffset att jag tar det lungt,tänker efter två gånger då jag kör oförsäkrat det kan ni nog ta o glöma.
Nä det kostar ligga på topp,betala och var glad och det kommer kännas som nåt lyxigt att köra hoj :D

Vilken ekonomi. de astronomiska summorna det talas om så skulle väl redan ekonomin vara rätt körd. eller??
Så länge det går att betala så betalar jag.
När det inte finns möjlighet att betala så låter jag bli att betala.
Och det betyder inte att min hoj försvinner från gatorna i praktiken, bara i statistiken.:hihi

MVH Bananen:Rockbanan

*Sliver*

Ride it like you stole it!!
Gick med
7 Oct 2006
Hoj
Bara Motocross numera!!
Min båge slutar inte fungera bara för att den är avställd och utan försäkring.:tummenupp

Håller Helt med "ocke"!! Har varit en av de "laglydiga" i gänget som bara "gått ner" till halvförsäkring pga ekonomin....
Men tvekar inte på att skita i det me om nöden kräver detta för att få köra...:yoparty

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
Jag har hört att Moderaterna inte bara vill höja försäkringen mycket, dem vill tydligen oxå helst få bort motorcyklarna helt från gatorna, men jag tvivlar på att de går o genomföra. Men tänk om de händer...har någon hört nåt liknande?
Jag har hört att sossarna äter barn, och då måste det ju vara sant...

Att en moderat häver ur sig dumheter betyder lyckligtvis inte att partiet har samma åsikt. Att hon dessutom gjorde avbön senare tyder ju snarare på att Fredrik haft ett allvarligt samtal med henne, och förklarat att det inte var så.

Och snälla, inte trafikförsäkringsdiskussionen igen. Den har valsat runt för många varv här redan, och det har aldrig resulterat i något annat än vilda spekulationer.

R1kard

#90 R6 Cup
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
R6 2014
Jag har hört att sossarna äter barn, och då måste det ju vara sant...

Att en moderat häver ur sig dumheter betyder lyckligtvis inte att partiet har samma åsikt. Att hon dessutom gjorde avbön senare tyder ju snarare på att Fredrik haft ett allvarligt samtal med henne, och förklarat att det inte var så.

Och snälla, inte trafikförsäkringsdiskussionen igen. Den har valsat runt för många varv här redan, och det har aldrig resulterat i något annat än vilda spekulationer.

ok bra, jag väntade på ett svar från någon som visste hur de igentligen låg till...jag hade bara hört talas om de men nu vet vi :)

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Vore verkligen intressant om någon som är insatt kunde reda ut vad som gäller ang ev utländska försäkringar!?

Det borde finnas något "kryphål" som sabbar deras upplägg:D

Som ett rätt avlägset exempel så har luftfartsverket så höga avgifter för svenska flygcertifikat att man ex. vis genom att konvertera sitt Svenska cert till ett Engelskt kan reducera sin årliga cert kostnad till en bråkdel av vad det kostar att ha ett Svenskt, detta utan att det spelar någon roll i övrigt för giltligheter osv.

Last edited:

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
Vore verkligen intressant om någon som är insatt kunde reda ut vad som gäller ang ev utländska försäkringar!?

Det borde finnas något "kryphål" som sabbar deras upplägg:D
Onekligen mycket intressant. Gissar att trafikförsäkringsdelen är svår att köpa utomlands, iom att den är reglerad i svensk lag, men resten borde väl inte finnas några principiella problem med att köpa från vem som helst?

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
finns en tråd om detta redan och moderaten som sa det förklarade sig och hade bra argument som stämmde so far so good

de vill inte förbjuda motorcyklarna om de nu va nån som trodde det

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...