När jag kör så domnar ibland båda fingrarna på båda händerna, men framförallt är det pekfinger och långfinger på höger hand som jag tappar all känsel i. Och med all känsel så menar jag att jag inte känner något alls vid inbromsningar när jag använder dessa fingrar, och jag vet inte om jag har fingrarna ovanpå bromsgreppet eller runt handtaget. Ofta funkar det bra, men ibland har det tagit stopp för handen när jag skall gå från inbromsning till gaspådrag då jag inte får runt handen om gasrullen. Jag tycker att det suger att behöva bromsa med ringfingret efter en kvarts körning.
Hur kommer det här sig? Jag provade att byta från accossato GP grips (de där jättefeta gummigreppen) till Renthal Soft och den enda skillnaden var att jag kunde köra något varv till innan handen var bortdomnad.
För att bli av med domningarna i vänsterhanden så kan jag i stort sätt släppa handtaget och jag får tillbaka känseln hyfsat. Med högern är det betydligt klurigare och jag har inte hittat en lösning för det här ännu. Vad kan jag göra mer för att få bukt med problemet? Det är alltså inte armpump nu utan ungefär som att det blir så mycket vibrationer så att handen domnar bort.
Hur kommer det här sig? Jag provade att byta från accossato GP grips (de där jättefeta gummigreppen) till Renthal Soft och den enda skillnaden var att jag kunde köra något varv till innan handen var bortdomnad.
För att bli av med domningarna i vänsterhanden så kan jag i stort sätt släppa handtaget och jag får tillbaka känseln hyfsat. Med högern är det betydligt klurigare och jag har inte hittat en lösning för det här ännu. Vad kan jag göra mer för att få bukt med problemet? Det är alltså inte armpump nu utan ungefär som att det blir så mycket vibrationer så att handen domnar bort.