Bortförklaringsrapport från Anderstorp SP

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Jag skulle kunna dra alla bortförklaringar och ursäkter som finns men allt slutar med att jag bromsar för tidigt och gasar för lite.

Första kvalet, allt känns lite osäkert om hojen ens kommer att hålla. Jag kör som en kratta och får dessutom i falska växlar var och vart annat varv.
En 7 plats iallafall.

Andra kvalet, lite justeringar och tips från coachen. Sänker mig 5 sekunder men självklart så sänker sig dom andra också. Blir att starta 7:a ändå.

Racet.
Får i neutral direkt i starten men lyckas stampa i tvåan hyfsat fort och tar någon plats i första böj. Tycker jag hänger på skapligt och lyckas hålla placeringen. Ser nr 17, Hampus på den andra 400:an, långt där borta och börjar jaga ikapp. Kommer ifatt och faktiskt om. Känner att jag är snabbare runt om banan förutom på rakan där han tar mig oavsett om vi har samma utgång.

10 kilos viktskillnad är en bra ursäkt!

Hampus och nr 76 kommer om igen och när det är 3 varv kvar får jag falsk växel i slutet på rakan. Så illa att hojen slutar gå. Får igång den igen och försöker kämpa igen avståndet. Tyvärr så händer samma sak i Hansenkurvan på samma varv. Avståndet blir för stort för att komma ifatt.
Slutade med en 8 plats.

Så nu blir det att öva på allt det där man redan vet. Bromsa senare, gasa tidigare och högre fart överallt.

Hampus, nästa gång tar jag dig :D

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
"twist of the wrist" böckerna och instruktionsfilmen, jag tävlar inte, men det stod mycket roligt i dom. :tummenupp

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Alicia skrev:
"Hampus, nästa gång tar jag dig :D

Mohahaha...

Som sagt när de två första smet om en efter en så va de blää och nu ska ja hänga me, nästa va fanken men när du kom då rann bäggaren över. I helsike heller att du skull om :D Nu ska jag skruva motor men hoppas få tyst på den tydligen ny installerade klockan innan b-racet. :tungan
ses vi där då?

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Mohahaha...

Som sagt när de två första smet om en efter en så va de blää och nu ska ja hänga me, nästa va fanken men när du kom då rann bäggaren över. I helsike heller att du skull om :D Nu ska jag skruva motor men hoppas få tyst på den tydligen ny installerade klockan innan b-racet. :tungan
ses vi där då?

Självklart.. kan ju inte missa chansen att ta revansch :D

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Lite bilder plus bevis på att jag åtminstone var före Zenit något av varven.
Sen en bild på själva jakten, kolla in blicken :D

Bifogat

• atorp6.jpg
    atorp6.jpg
    196.3 KB · Visningar: 93
  • atorp3.jpg
    atorp3.jpg
    162.7 KB · Visningar: 68
  • atorp7.jpg
    atorp7.jpg
    176 KB · Visningar: 80
  • atorp8.jpg
    atorp8.jpg
    194.9 KB · Visningar: 110

Jocke_K

Goddag
Gick med
12 May 2007
Hoj
SV650s Cbr600rr
Mohahaha...

ses vi där då?

ja, den gick ju verkligen som en klocka hojen din. Det var ju så man trodde att man hade börjat höra röster när du startade upp hojen jämte i depån. :confused:

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
ja, den gick ju verkligen som en klocka hojen din. Det var ju så man trodde att man hade börjat höra röster när du startade upp hojen jämte i depån. :confused:

jo :( varför ska man ta tenta-p nu, börjar nog riva direkt efter om jag kan hålla mig till dess. Sen har ja iaf 20dar att få ihop den igen.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC