Borttappad nyckel PANIK

bluerider

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2010
Fick bara med en nyckel när jag köpte min hoj och nu så har den försvunnit, antagligen trillad av fickan när jag har cyklat och handlat.
Har letat över allt.

Hur går jag tillväga för att skaffa nya nycklar ?

Last edited:
Det beror på årsmodell och hur välvillig handlare du har. Kolla i paketet med din handbok om du har nyckelbrickan kvar.

yamaha r6 99'
nope ingen nyckelbricka

Då har du en förgasarcykel och då slipper du ivf byta hela motorstyrningen. Ring Yamaha och be snällt om ett nyckelnr och hoppas att de kan slipa till en ny nyckel åt dig.

Annars är det tjuvkoppling och nytt lås som gäller. Håll utkik på ebay...

Då har du en förgasarcykel och då slipper du ivf byta hela motorstyrningen. Ring Yamaha och be snällt om ett nyckelnr och hoppas att de kan slipa till en ny nyckel åt dig.

Annars är det tjuvkoppling och nytt lås som gäller. Håll utkik på ebay...

hur fan tjuvkopplar man skitet ?
är det bara den svarta grejen man behöver byta ut som sitter i styret eller allt mög ?

Om det inte är immobilzer på dem så är det väll inte svårare att tjuvkoppla än en gammal moppe/bil dvs knäcka styrlåset (om det nu behövs) för att sedan koppla ihop tre kablar mät fram de rätta med voltmeter eller testa dig fram.

Ett varningens finger angånde styrlåset, det bör monteras bort så det inte hakar i under färd, hade en gammal mercedes 190 där det hände så fick borra genom skiten och bulta fast det, sen monterade jag bara ett nytt tändningslås vid sidan av.

Och för dem som undrar så är det inte olagligt att åka tjuvkopplat.

Jag minns en gång för flera år sedan när jag i en identisk tråd berättade hur man får igång tändningen utan ingrepp "man kan ju hitta nyckeln" igen...

Men då gick särklass/skyddat boende mobben igång och man blev paria.

Har man hojen på gatan i en storstad, surfar nätterna igenom med vuxenblöja och ondgör sig över försäkringsbedrägerier på nätet så kostar man mer för FB än Nash gjort..

du tror på allvar jag hade rådfrågat om en sån sak på ett sånt här forum som har sten koll på stulna cyklar ?? väx upp lite ur dina egna lilla värld.QUOTE]

Varför inte? Det vore inte första gången sånt händer, och efftersom du är ny så är misstänksamhet fullt naturligt.

har också en r6 -99 med bara en uppsättning nycklar.. 1st till tändningslås/rattlås, samt 1st till cutsen..

Sitter de någon kodning eller skit i dessa nycklar? Eller är de bara en enkel skapning av 2 nya nycklar?

Jag kollade detta med Yamaha för några år sedan, när man köper hojen sitter det en liten id-bricka på ena nyckeln. Enligt Yamaha är detta ENDA sättet att kunna göra kopior.

Har man inte den sifferkoden är det tuffluck.

Jag gjorde två kopior direCkt efter det.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick