Borttappad nyckel PANIK

Om du gör nya nycklar så prova dem så fort du fått dom i handen.
Jag gjorde nya, väntade ett halvår typ. Sen hittade jag inte min riktiga nyckel en dag, no sweat tänkte jag och tog bunten med färska nycklar (gjorde 3 st) o skulle starta skiten.
Gick inte ens att vrida om, men det gick iaf att öppna kutsen :)
Jag hittade så klart huvudnyckeln men har fortfarande inte gjort en kopia lat som jag är, kom faktiskt på nu i veckan att jag borde göra nycklar OCH prova på tirekt att dom funkar.

(Jag har kortkort minne så jag svarar alltid på det senaste som sagts oavsett vad som sagts i början av en diskussion, lite yxskaft jag vet men det har funkat för mig en massa år)

Lycka till med din nyckel nu!

Last edited:
Jag tittade just runt på ebay o till min finns det iaf hela kitt med kutslås tanklås och tändingslås för några hundralappar. OM jag nu inte fattat helt fel.

Men det kan va skönt med hela kittet så slipper du ha flera olika nycklar.

Jag tittade just runt på ebay o till min finns det iaf hela kitt med kutslås tanklås och tändingslås för några hundralappar. OM jag nu inte fattat helt fel.

Men det kan va skönt med hela kittet så slipper du ha flera olika nycklar.

Skulle bara medela att nyckelen är återfunnen !
låg i innefickan i min meckar tröja :D

ska försöka kopiera det nu så det inte händer4 igen :D

Jag hade inga nycklar alls till min YSR50 för de var borttappade. Så jag gjorde helt enkelt som så att jag skruvade av den övre gaffelkronan, vände upp och ner på det och skrev av numret på tändningslåset. Sen gick jag till järnhandeln och de slipade upp nya nycklar utifrån det. Yamaha slapp sälja en ny låssats för hur mycket pengar som helst, det hade de nog gärna velat, eftersom jag inte hade kvar brickan med numret heller.

Vissa gamla Suzuki är ännu lättare, det är bara att skriva av det 3 siffriga numret som man ser direkt när man tittar där man stoppar i nyckeln. Varför ska man låsa sin motorcykel ordentligt tror ni?

Last edited:
Var iväg till en lokal låssmed igår med mina 2 nycklar (1st tändningslås, 1st tanklock, båda 2 går till cutsen dock..)

tog väll 1½min att svarva till 2st nycklar, 150kr och dom va fan bättre än orginalnyckeln som börjar bli lite sliten..

Cykeln i fråga är en yamaha r6 -99

Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick