Borttappade/stulna fälgar vid däckförvaring

en ansvarsförsäkring brukar ha ett halvt basbelopp eller liknande i självrisk... basbelopp är kring 42000 im jag inte minns fel..

hade det varit 4 hakkapelitta på plåtfälg till en 7leif hade de bara fixat nya åt dig...

dyrare specialfälgar kan vara lite kinkigt...

fråga ditt fb vad de tycker...

Det hade nog varit betydligt enklare om det vore plåtfälgar med sommar eller vinterdäck. Önskar att det vore det faktiskt. Som det ser ut nu kommer jag att få engagera mig mer än vad jag önskar och lägga energi på negativa saker. Detta är inget som kommer att lösa sig på egen hand. Det är ytterst motvilligt jag kommer att ringa mitt eget bolag och förklara vad som hänt om firman meddelar att fälgarna inte går att hitta.

Det hade nog varit betydligt enklare om det vore plåtfälgar med sommar eller vinterdäck. Önskar att det vore det faktiskt. Som det ser ut nu kommer jag att få engagera mig mer än vad jag önskar och lägga energi på negativa saker. Detta är inget som kommer att lösa sig på egen hand. Det är ytterst motvilligt jag kommer att ringa mitt eget bolag och förklara vad som hänt om firman meddelar att fälgarna inte går att hitta.

Klart dom vill att du skall gå genom ditt bolag då det blir billigare, vet dom redan om att dom tillhör ett specifikt fordon?

Dom vet exakt vad det rör sig om för fälg och att det rör sig om en originaluppsättning till bilen i fråga.

Du kan ju alltid bluffa och påstå att du pratat med ditt bolag och att dom inte tar skadan, utan handlaren får göra det på sin försäkring.

Så slipper du krångla.

Tråkigt när sånt händer :( Men det verkar ju inte va helt ovanligt med fälgstölder, senast igår stals ca250fälgar från Helmia Bil i Torsby

Men en annan fråga, hur nyttigt är det för däckena att ligga i en varm container?! Vet ju själv hur varmt det kan bli i en container en varm sommar dag... :brinnerup

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick