Boss Hoss

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada
Fyfan vilken brutal båge... 8.2 liters V8:a på 500 hk.
De hade en på mc-mässan i sthlm, men den var på 355 hk å 5~ liter, den gjorde
0-100 km/h på 1.9 sec. Dessa hojar är världens snabbaste serietillverkade motorcyklar, och de är custombågar :D

http://www.bosshoss.net/view_bike.asp?x=BHC3502

"GVWR 1827 lbs. Dry Weight1300 lbs" Glöm inte bort det ..

Förstår inte folk som köper såna hojar, med den vikten är det lika bra att köpa en bil med en v8 istället

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06
Fyfan vilken brutal båge... 8.2 liters V8:a på 500 hk.
De hade en på mc-mässan i sthlm, men den var på 355 hk å 5~ liter, den gjorde
0-100 km/h på 1.9 sec. Dessa hojar är världens snabbaste serietillverkade motorcyklar, och de är custombågar :D

http://www.bosshoss.net/view_bike.asp?x=BHC3502
Nja, så kvicka är de väl inte. En literhoj tar den nog på kvartsmilen. Två växlar och all den vikten drar ner prestanda rejält.

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Dessa hojar är världens snabbaste serietillverkade motorcyklar, och de är custombågar :D

Officiellt är det väl fortfarande Hayabusan som är världens snabbaste serietillverkade men Kawasaki ZZR1400 sägs vara snabbare. De lämnar nog Boss Hoss:en bakom sig rätt fort tror jag.

Simonpimon

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
Kawasaki ER-6n
Faktum är att den lämnar en busa i dammet, eftersom det är praktiskt taget omöjligt att slå över med den, med så mkt vikt så långt fram

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Personligen tycker jag att motorn från Dodge viper med styre och hjul var coolare men den kostade å andra sidan 2 millar så den kanske inte är med i tävlingen?

När de säger att BH är snabbast så förutsätter jag att de menar 0-100, eller rättare sagt 0-60 mph eftersom det är en amerikansk hoj. För accelerationen 0-100 är nog vikten snarare en fördel då den ger bra grepp i starten och vikten ligger långt fram och förmodligen hindrar hojen från att gå på bakhjulet trots rejält med gas.

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
2767713 Personligen tycker jag att motorn från Dodge viper med styre och hjul var coolare men den kostade å andra sidan 2 millar så den kanske inte är med i tävlingen?

När de säger att BH är snabbast så förutsätter jag att de menar 0-100, eller rättare sagt 0-60 mph eftersom det är en amerikansk hoj. För accelerationen 0-100 är nog vikten snarare en fördel då den ger bra grepp i starten och vikten ligger långt fram och förmodligen hindrar hojen från att gå på bakhjulet trots rejält med gas.
Du menar.. :yoparty

Last edited:

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Bandit 1200
Den blir ju frånåkt av min gamla tzr på en mindre bana.

Om jag fick en skulle jag dock acceptera en bara för att dra folk vid rödljusena:yoparty.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Faktum är att den lämnar en busa i dammet, eftersom det är praktiskt taget omöjligt att slå över med den, med så mkt vikt så långt fram

Lustigt att det inte står någonstans att den är snabbast då utan att alla "Fastest Production Motorcycle" handlar om Busan eller ZZR1400. Så, vad toppar den? 320 km/h?

Tänk nu på att Busan har ungefär 134 hk/l medan Hossen har 61. Och en viktskillnad på över 300 kg.

Nu hittar jag inga vettiga siffror men det verkar som att de kör rätt jämnt över 402 m och då är det ju bara topphastigheten kvar att mäta.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!