Bosses trafikskola i Göteborg

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Någon som har några erfarenheter av Bosses trafikskola i Göteborg, Kungälv?

Har nämligen beställt 10 körlektioner där.

H4 skrev:
2078455 Någon som har några erfarenheter av Bosses trafikskola i Göteborg, Kungälv?

När jag var inne på kontoret i Kungälv tidigare i år så var dom inte så sugna på fler elever.. Fick fråga extra efter en prislista och receptionisten kom med fraser som: Du måste kunna köra på dagtid. Vi har bara en och en halv lärare så det är ganska ont om tider. Det är flera från i höstas som bokar lektioner, så det kommer att bli ont om tider.

Så dom gjorde inget bättre intryck på mig, men jag är säkert kräsen och petimeteraktig...
:)

H4 skrev:
2078455 Någon som har några erfarenheter av Bosses trafikskola i Göteborg, Kungälv?

Jag tog mitt mc-kort där. Det var helt ok, hade en schysst lärare, kommer inte ihåg vad han hette men han körde runt på en 650 cc offroadare.

Sen var dom billigare än dom andra två i Kungälv när jag körde där.

Herman skrev:
2078483 Hur vet du hur många lektioner han behöver ta??? :7peta

Ok. Men man kan ju börja med att boka få, sen utöka.

Om han bara behöver 5 st, varför boka upp sig på 10 direkct? Man kan ju ge sig tusan på att de resterande lektionerna inte går att avboka heller..

Zee skrev:
2078548 Ok. Men man kan ju börja med att boka få, sen utöka.

Om han bara behöver 5 st, varför boka upp sig på 10 direkct? Man kan ju ge sig tusan på att de resterande lektionerna inte går att avboka heller..

Tycker det låter konstigt om man inte skulle få avboka tider... Brukar väl annars vara så att om man köper ett "paket" på 10 lektioner o bara kör 6 av dem.. så får man ändå betala för 10st .. Jag köper iaf lektionerna styckvis :) o får avboka.

seriösa bilskolor tar en lektion först med eleven, och sedan uppskattar dom hur många man kan behöva.
Jag fick ta 6 lektioner + den första.

Så anser jag att det ska gå till. Gjorde misstaget när jag skulle ta B-kort och åkte på intensivkurs. När jag kom dit frågade dom vad jag hade där att göra. 10lax åt helskotta. Fick dom lektioner jag betalt för.. men det vart mest sightseing i områdena.

Zee skrev:
2078548 Ok. Men man kan ju börja med att boka få, sen utöka.

Jag tog mitt mc kort på bosses i kungälv det gick jätte bra trevliga lärare det gick fort... men för min kompis gick det inte lika bra dom försökte att mjölka han på så mycket pengar som möjligt för det första så börja han att ta lektioner i slutet av aprill och då sa dom att dom skulle boka en uppkörningstid för han, men det gjorde dom inte det tog 2 månader innan dom boka så han fick inte sitt kort för en i augusti trevliga men slappa... eller så hade han bara otur...

jag köpte ett paket på Simons trafikskola i Kungälv och jag fick pengarna tillbaka om jag inte använde alla lektionerna...

Mitt enda tips är att se till att ha krav på körskolan för annars mjölkar dom dig bara på pengar.. :mad:

jag tog 5 dubbellektioner på Simons men valde att köra upp privat och klarade det efter andra uppkörningen. Billigare att missa en uppkörning och få besked på vad man måste öva mer på än att ligga och köra runt med en körskola...

Det är nämligen så att brorsan fick paketet av tjejen. Han vill inte ha det längre så jag köpte det från honom för 3500 kr. Priset är numera 4 lök och lite mer tror jag.

10 lektioner kan vara mycket, men jag har inte kört hoj alls. Dessutom var priset ok. Övningskört cirka 100-200 mil med 125:an. Knappt kört runt på min moppe också. 10 lektioner kan ju vara tillräckligt för mig.

Ringde dit men fick svaret att dom inte tar emot fler elever denna säsongen, ringde även till forsbergs(tror jag dom hette) men det var fullt där med. Och Simons har lagt ner MC körningar så kungälv verkar ganska dött.

H4 skrev:
2078604 Det är nämligen så att brorsan fick paketet av tjejen. Han vill inte ha det längre så jag köpte det från honom för 3500 kr. Priset är numera 4 lök och lite mer tror jag.

10 lektioner kan vara mycket, men jag har inte kört hoj alls. Dessutom var priset ok. Övningskört cirka 100-200 mil med 125:an. Knappt kört runt på min moppe också. 10 lektioner kan ju vara tillräckligt för mig.

Jag hade aldrig kört hoj tidigare och innan jag tog kortet hade jag bara kört moped. Fixade det på 3 ½ lektioner..

När jag tog mitt kort så bokade jag upp mig på 12 lektioner... :tomten Utav den enkla anledningen att jag skulle ha lektionstider OM det behövdes... :tummenupp Blir ju ofta ganska uppbokat, snabbt, på mc tider... :död Nu behövde jag ju inte 12 lektioner så då var det ju bara o avboka dom... :hihi :banana

Mvh//Mange

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...