Bostad hyres i Skåne

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600

ilstallione

Be happy!
Gick med
11 Mar 2006
Hoj
GSXR 750 1996
TinaTjejen skrev:
2316695 Tack!
Det var en bra sida!
Jag har anmält mig:)

Ja MKB funkar bra, tjejen bor hos dem och fick inte stå i kö så länge.

Områden du vill bo på är: Fågelbacken, Mellanheden, Ribersborg, Kronborg, Rönneholm, Västra Hamnen, Fridhem och Gamla Staden.

Runt Möllevången ( Möllan kallat ) bor det mycket ungdomar och anses väl som ganska poppis. Runt Värnhem är det ganska lätt att få lägenhet men det finns en anledning. Rosengård, Holma, Lindängen, Burlöv och Arlöv är ställen som du bör undvika enligt mig. Det är getton...

Ovanstående är min personliga åsikt så påhopp undanbedes.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
zilog skrev:
2316639 Kolla annars på Landskrona, skitbra om man ska pendla då ~alla tåg stannar här, nackdelen är att ingen vill bo här - men det ger dig även möjligheten att enkelt skaffa bostad billigt och snabbt.

Tänkte precis samma sak... :tummenupp

Finns riktigt fina lägenheter till fina priser i L-A och nära till Helsingborg, Lund och Malmö om man ska ut på fredag eller lördag (för utelivet i stan tillhör seniorerna... :fylllisar). Har man lite oflyt så är det klart att man kan få saker snodda men det är knappast värre än nån annan stans, Adnan och gänget härjar inte i byggden längre, de har flyttat till HBG... :hihi

jente

Guest
ilstallione skrev:
2316713 Ja MKB funkar bra, tjejen bor hos dem och fick inte stå i kö så länge.

Områden du vill bo på är: Fågelbacken, Mellanheden, Ribersborg, Kronborg, Rönneholm, Västra Hamnen, Fridhem och Gamla Staden.

Runt Möllevången ( Möllan kallat ) bor det mycket ungdomar och anses väl som ganska poppis. Runt Värnhem är det ganska lätt att få lägenhet men det finns en anledning. Rosengård, Holma, Lindängen, Burlöv och Arlöv är ställen som du bör undvika enligt mig. Det är getton...

Lorensborg är oxå helt okej område....närmaste stadion så slipper man se bara tegel tak :hihi

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
ilstallione skrev:
2316713 Ja MKB funkar bra, tjejen bor hos dem och fick inte stå i kö så länge.

Det märker jag nog när jag kommmer dit.
Jag kryssade i alla de norra delarna av Malmö till att börja med:)

RW

Österlens-skräck
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
TLS
TinaTjejen skrev:
2314028 Jag tänkte att de kanske var värt ett försök att kasta ut en tråd här på sh eftersom det är en hel del folk från sveriges alla hörn här.

Prova och lägg in en blänkare på RadikalRiders sidan. Där håller grabbarna från de trakter du är intresserad av till på sin egen avdelning. De kör mc varje onsdag (nästan) på svängilisväng vägar som du säkert tycker är roligt att följa med på. Själv bor jag i andra änden av skåne så det blir lite långt bort. Lycka till!! :tummenupp

ilstallione

Be happy!
Gick med
11 Mar 2006
Hoj
GSXR 750 1996
TinaTjejen skrev:
2318264 Det märker jag nog när jag kommmer dit.
Jag kryssade i alla de norra delarna av Malmö till att börja med:)

Precis, alla är vi olika :) De områden jag räknade upp är kanske inte något av dem du får lägenhet snabbast i. Har själva stått i kö för en tvåa i något av dem i över ett halvår nu.
Är nog en bra idé att slänga in en länk till denna tråden hos Radical Riders också precis som RW skriver.
Brukar även sitta lappar i jourbutikerna med lägenheter och rum som uthyres, mest runt Möllan dock.

Last edited:

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
ilstallione skrev:
2318326 Precis, alla är vi olika :) De områden jag räknade upp är kanske inte något av dem du får lägenhet snabbast i. Har själva stått i kö för en tvåa i något av dem i över ett halvår nu.
Är nog en bra idé att slänga in en länk till denna tråden hos Radical Riders också precis som RW skriver.
Brukar även sitta lappar i jourbutikerna med lägenheter och rum som uthyres, mest runt Möllan dock.
Aha.. Radical Riders alltså...
Jag lägger en tråd där med då, så får vi se:)

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Staffanstorp ligger bara 5min från alnarp .... tips bara.
I vilken prisklass har du tänkt dig?

boostofta

Nybörjare....
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
Ingen just nu
vad ska du läsa på Alnarp, du ska inte bli en häckis väl :D

Har en del polare som gått där och några som börjar till hösten, syrran är en av dem, finns ju en del studentlägenheter där, eller de är kanske "paxade" :rolleyes:

Vi lär säkerligen synas på någon fest, är de några som kan festa bra så är de alnarps studenterna, alltid trevligt där. :fyllisar

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
boostofta skrev:
2318485 vad ska du läsa på Alnarp, du ska inte bli en häckis väl :D

Har en del polare som gått där och några som börjar till hösten, syrran är en av dem, finns ju en del studentlägenheter där, eller de är kanske "paxade" :rolleyes:

Vi lär säkerligen synas på någon fest, är de några som kan festa bra så är de alnarps studenterna, alltid trevligt där. :fyllisar
Jga har länge fått höra att jag skulle passa så bra in där, vad som menas med detta vet jag inte :gnissla Men festa kan jag:)
Jag ska läsa Lantmästarprogrammet serru :banana

Mr K skrev:
2318463 Staffanstorp ligger bara 5min från alnarp .... tips bara.
I vilken prisklass har du tänkt dig?
Jag har svarat dig i RR tråden :)

Jag får väl ta med mig FYM:en å åka emellan bo och skola med i värsta fall, haha :banana

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Du e flitig som bara den! :)
Hoppas att det går bra för dig! :tummenupp

ilstallione

Be happy!
Gick med
11 Mar 2006
Hoj
GSXR 750 1996
Om jag fattat Jakri rätt är det uppvärmt med direktverkande el som betalas av hyresgäst. Med dagens elpriser bör man nog kolla vad elräkningarna ligger på innan man skriver på kontraktet :)

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
ilstallione skrev:
2325154 Om jag fattat Jakri rätt är det uppvärmt med direktverkande el som betalas av hyresgäst. Med dagens elpriser bör man nog kolla vad elräkningarna ligger på innan man skriver på kontraktet :)
Antecknar detta, utifall det skulle bli möjligt..

Vad brukar det kosta att ställa en husvagn på en camping?
Nån sorts jävla nödlösning måste man ju ha :(

bjorasen

Ride the winds of change
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
GSX-R 750
imaster skrev:
2325083 Är inte Jakri helt åt helvete dyrt? Eller har jag bara bortskämda kompisar? :va

Jo man har ju hört en del om det där området! Jag står numera i lö till en lgh hos dom och jag resonerar så här..

Ja, det är rätt så dyrt! Rätt höga hyror iom att värmen inte ingår. Vad får man för det? En i princip sprillans ny lgh med moderna grejer och fin design.

Ett minus är att det är lite av ett fuskbygge hela området men eftersom det är hyres så är det ju inte ens egna grejer och därför kan man ju alltid få ner hyran om något inte skulle vara i sin ordning.

Hela Jakri är ju riktigt mysigt och anorlunda vilket gör sitt också. Nu kanske jag är extra sugen på att flytta dit för att jag är fruktansvärt trött på min nuvarande etta (också den i Hjärup) som jag har bott i snart 5 år.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln