Bota bakfylla?

Beanise

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Blev lite väl hårt igår :fyllisar och med andra ord så mår jag pyton idag :zpy.

Vad kan man göra för att lindra "bakisheten" Släpp loss alla era huskurer... :3freak

Last edited:
Tvinga i dig lite mat. Spyr du upp det första gången, så skit samma. Man mår bättre efter att ha fått spy och dessutom har man troligtvis hunnit få i sig lite näring. Nästa steg är en återställare. Folköl funkar :tummenupp

Det är bra att binda vatten också väl. :)
Ett stoort glas vatten, åsså riklig mängd salt i bara.
Inte gott, men ack så effektivt...

Tjao det är väl lite väl sent att tänka på det nu :D

Drick vatten innan du lägger dig och sov sålänge du brukar = Noll bakfylla, iallfall för mig ;-)

Dricka saltvatten? :va bakfylla beror ju på vätskebrist bla

mb skrev:

Kände hur magen slog runt när jag läste inlägget:zpy
Ska väl tilläggas, att det var ölen som var boven i dramat :fyllisar

Men tackar för råden, ska se till att få något att käka.

Ska aldrig dricka alkohol igen heller. :gnissla :rolleyes:

Anton_Ljunghusen skrev:
Dricka saltvatten? :va bakfylla beror ju på vätskebrist bla

Och på grund av mineralbrist som kroppen förbrukar för att få dig må bättre. Salt=mineral

Men vad som funkar bättre än saltvatten är vätskeersättning (Resorb bla).

Det plus vatten hjälper dig till en vackrare dag efter!

FreddaAbborre skrev:
Och på grund av mineralbrist som kroppen förbrukar för att få dig må bättre. Salt=mineral

Men vad som funkar bättre än saltvatten är vätskeersättning (Resorb bla).

Det plus vatten hjälper dig till en vackrare dag efter!

Nånting ska man la lära sig ;-)

det värsta man kan göra, (som en del tipsar om) är en pizza & en folköl. usch & blä, ska alldrig lyssna på vissa kompisar igen :zpy

Är det panik att komma igång så är det frysa som gäller. En riktigt kall dusch, ligga i soffan med öppet fönster alt. ut och gå = perfekt nu när det är vinter. Jobbigt men annars är jag bakis hela dan ibland.

Resorb, kaffe eller vilken annan vätska som helst funkar också bra. Återställare håller jag inte på med.

Låta bli att dricka alkohol alls e väl det bästa... :tummenupp
Då mår man som bäst... :D

Jag brukar kunna bli grymt bakis när jag festar. Så där att jag ligger på rygg och skakar. Och inte vågar röra på mig. :zpy
Men det brukar hjälpa att dricka vääääldigt mycket vatten innan man lägger sig. Plus att jag brukar hålla mig uppe tills jag känner att alkoholen börjar försvinna ur kroppen. När jag börjar att skaka av frossa. Haha...
Tur att man bara dricker alkohol nån enstaka gång om året.
Fy fan, va bakis jag var efter första SH puben jag var på! Va en plåga att åka bil till tåget. Och sen sitta på tåget i ca 1.5 timme. :död

// Lena

Last edited:
Det enda som hjälper mot en redig bakfylla är en stor, flottig pizza, det låter inte gott när man är bakis men det hjälper :nicka

Nicke skrev:
Resorb, kaffe eller vilken annan vätska som helst funkar också bra. Återställare håller jag inte på med.
Resorb är ju rätt bra för att återställa vätskebalansen, men kaffe är ju vätskedrivande så det borde ju ha motsatt effekt.

Sen ska man inte glömma att bakfylla inte enbart beror på vätskebrist, vore det så enkelt så skulle det ju vara lätt att åtgärda en bakfylla, för vissa räcker det med ett glas vatten på kvällen för att de ska vakna upp glada och äckligt pigga, för andra (som jag) så spelar inga huskurer i världen någon roll då de på sin höjd lindrar lidandet något men aldrig botar. Det enda som funkar för mig är att låta tiden ha sin gång.. :)

Last edited:
att hälla i sig en massa mjölk eller apelsinjuice brukar funka, jag har inte provat att blanda men det låter ju inte mumma direkt :fyllisar

För mig hjälper ingenting, men motardpizza är ju alltid en tröst...
Annars är det vätskor, vatten, cola, kaffe², juice, multivitamin + loka lingon/lime :nicka

Vet att kaffe är vätskedrivande men allt som är uppiggande är bra. Är dessutom kaffe-holist så jag får ont i skallen av abstinens så jag klarar inte länge utan. Cola ger sockerkick så det är också bra. Gäller att hålla igång intaget så man inte får lågt blodsocker bara. Det värsta är de gpnger man är så risig att man inte får behålla det man dricker.

Oj, glömde att fylleskrov(mål) är viktigt! En burgare eller nåt liknande så man får i sig kolhydrater (bröd och pommes). Ej vetenskapligt uppbyggt men jag tror mig komma ihåg att kroppen luras att bränna kolhydrater och därför är det bra att skicka i sig lite carbs innan man knoppar. (+ vatten såklart

sgtpepper skrev:
Resorb är ju rätt bra för att återställa vätskebalansen, men kaffe är ju vätskedrivande så det borde ju ha motsatt effekt.QUOTE]

Pewo skrev:
Det enda som hjälper mot en redig bakfylla är en stor, flottig pizza, det låter inte gott när man är bakis men det hjälper :nicka

Äter alltid så fet mat som möjligt dagen efter. Sen blir det alltid pizzasallad för den rättar till magen. Inte att glömma är att man minst behöver 2l cola.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick