BoTT 2011, en för alla..

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Hej på er!

Nu börjar det likna nåt! I nuläget är det 24 anmälningar som kommit in, jag vill ha fler!!
Använd formuläret på BoTT´s hemsida.

Så till ämnet.

Vi har tack vare en huvudsponsor, som inom kort presenteras, kunnat få till en jäkligt snygg exponering av vår serie.
Vi kommer att ha ett stort gemensamt tält (närmare bestämt 10 likadana tält som vi gör till ett stort). Förutom detta så kommer vi även ha ett snyggt och proffsigt tvåfärgat plastgolv!
Dessutom, vi kommer alla ha skyltar med sitt eget namn på, hängandes ovanför sin plats för helgen.
Låter detta bra!???! JAAA! Självklart är det jävligt bra!

Nå, vi kommer alltså behöva hjälpa varandra med detta tält & golv. Jag kommer jobba på att hitta permanenta tältbyggare & golvläggare. Självklart kommer det underlätta ju fler vi är som hjälper till och detta är något som jag förväntar mig av er.
Så för tillfället behöver jag några frivilliga som kan tänka sig att bära med sig ett tält till och från tävlingarna. Likaså gäller det golvet. Det blir jävligt mycket för en, men knappt besvärligt för ”alla”.

Är detta något som vi kan hjälpas åt med?

Skicka mig gärna ett mail, ring, smsa, skicka röksignal. Bara jag får nån respons, snarast.

Vi ses i maj! Blir ett bra år detta!

//Serieansvarig

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Spännande!

Vad erbjuder huvudsponsorn och vad kräver sponsorn i motprestation?

Är ju dedikerad depåSnok så man kan nog inräkna sig i arbetslaget :gnissla
(om undertecknad blir klar med hojen före maj :brinnerup )

Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Många olika
Nog så fint ordnat,men om man inte vill vara med om all denna uppståndelse så hoppas jag det fortfarande är upp till var och en att fixa sin egen depå om man så önskar.

Vidare varför skiljer det sig i prispengar(vad det beträffar däck)om man är A eller B förare alla har betalat lika mycket i serie samt anmälningsavgifter?.

Snart blir det kanske så att A förarna får köra mer också,vart tog hela gentlemanna konceptet vägen?På väg att bli PRO BOTT?

Vill inte låta pessimistisk men sett liknande spåra ut förr.
:confused:

Tutankhamon

Medlem
Gick med
3 Jun 2008
Hoj
Ducati
Hur blir det med förare som kör ett eller två race? Ska de ha fast plats eller ska det finnas "reserv platser" för dem?

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Jag har räknat på att alla som kör, ett eller alla race ska få plats.
Vill man stå själv får man självklart göra detta. Finns dom som kommer stå själva.
Men tanken med att stå samlade är för gemenskapen (var väldigt positiv feedback från knutstorp), få till en snygg, enhetlig och attraktiv exponering för befintliga och nya sponsorer.

Ingen varken A/B förare kommer få mer eller mindre tid än någon annan.
Däckdealen är vad den är. Inte många serier som erbjuder däck till vettig peng, samt ens har chansen att vinna några däck, UTAN att det är enhetsdäck.

Dessutom kommer det fler vinster till förarna. Presentation kommer snart på officiella sidan.

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Jag har räknat på att alla som kör, ett eller alla race ska få plats.
Vill man stå själv får man självklart göra detta. Finns dom som kommer stå själva.
Men tanken med att stå samlade är för gemenskapen (var väldigt positiv feedback från knutstorp), få till en snygg, enhetlig och attraktiv exponering för befintliga och nya sponsorer.

Ingen varken A/B förare kommer få mer eller mindre tid än någon annan.
Däckdealen är vad den är. Inte många serier som erbjuder däck till vettig peng, samt ens har chansen att vinna några däck, UTAN att det är enhetsdäck.

Dessutom kommer det fler vinster till förarna. Presentation kommer snart på officiella sidan.

Men att inte stå i tältet och inte ha tältsponsorns dekaler på hojen/skinnstället kommer kosta pengar som du skrev till mig i mail?

Däcksponset är ju frivilligt men tältdelen verkade inte vara det.

/J

Edit: Glömde "du"...

Last edited:
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Många olika
Men att inte stå i tältet och inte ha tältsponsorns dekaler på hojen/skinnstället kommer kosta pengar som skrev till mig i mail?

/J

Så kan det väl inte vara,det är detta jag menar som har förstört samt kommer förstöra vad som börjar i all enkelhet och glädje.
Hoppas man inte fördärvar BOTT.Vi vill inte elitsatsa mer,det har vi gjort tillräckligt innan(finns andra klasser för det).Vi skall vara försiktiga med BOTT:s utveckling och framförallt lyssna på vad deltagarna vill och inte vill.Låt det inte skena iväg,det kommer vi att tappa deltagare på.:confused:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Klart vi hjälper till!

Vi är tre man förutom Conny som kommer ned samtidigt onsdag kväll! Vi hjälper gärna till om ni vill, när vi ändå är på plats! (De andra vet bara inte om det än...:D )

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Hoj
Nopp
Så kan det väl inte vara,det är detta jag menar som har förstört samt kommer förstöra vad som börjar i all enkelhet och glädje.
Hoppas man inte fördärvar BOTT.Vi vill inte elitsatsa mer,det har vi gjort tillräckligt innan(finns andra klasser för det).Vi skall vara försiktiga med BOTT:s utveckling och framförallt lyssna på vad deltagarna vill och inte vill.Låt det inte skena iväg,det kommer vi att tappa deltagare på.:confused:

BoTT utvikles som alt annet, og jeg mener Alex sin ide om å samle alle i ett telt er genialt - absolutt i BoTT-ånden. Tidligere stod vi spredd utover hele depoet, men etter Knutstorp-10 tror jeg samtlige var enige om at nettopp felles telt var en positiv viderutvikling av BoTT-sjelen. Når det gjelder sponsavtaler og dekkpremier så mener jeg det imponerende jobb Alex har gjort - jeg har ikke hørt om noen annen serie hvor det er premier (annet enn pokaler) til B-førere! At det skilles på A og B-førere burde kanskje heller være en ansporing til å klasse opp?

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Men att inte stå i tältet och inte ha tältsponsorns dekaler på hojen/skinnstället kommer kosta pengar som du skrev till mig i mail?

/J

Edit: Glömde "du"...

Jag sa inte att det kommer kosta pengar, jag sa att om du nu har en stor sponsor/huvudsponsor, som kräver den ytan (två dekaler på vardera sida om kåpglas) så kan jag räkna på det, OM du vill köpa loss nämnd yta.

Om du läser mailet igen som jag skickade dig så sa jag att ni absolut får stå själva, men jämte bott-tältet.

Är ni båda mot utveckling?
Menar ni att det är negativt att vi exponeras snyggt, får en bra gemenskap och får tävla i publika och roliga evenemang?

Förklara hur BoTT har förstörts?
Att vi är fler startande än tidigare, fler vinster till förarna, bra pris på däck, att det överhuvudtaget finns en BoTT-serie att delta i?

Elitsatsa? Man väljer sin egen nivå. Varför tror du jag vill få serien attraktiv för sponsorer? Har vi (BoTT) en attraktiv serie så underlättar ju arbetet för att få sponsorer. Du menar alltså att det är till last för din del att många (i princip alla) förarna inte behöver investera i egna tält och golv?

Du kanske har råd att betala ur egen ficka, men vissa andra, inklusive jag har inte det.

Last edited:

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Jag sa inte att det kommer kosta pengar, jag sa att om du nu har en stor sponsor/huvudsponsor, som kräver den ytan (två dekaler på vardera sida om kåpglas) så kan jag räkna på det, OM du vill köpa loss nämnd yta.

Om du läser mailet igen som jag skickade dig så sa jag att ni absolut får stå själva, men jämte bott-tältet.

Är ni båda mot utveckling?
Menar ni att det är negativt att vi exponeras snyggt, får en bra gemenskap och får tävla i publika och roliga evenemang?

Jag minns inte att jag skrivit på något avtal om att tillgodose någon "huvudsponsor" plats på min hoj eller skinnställ.

/J

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Jag minns inte att jag skrivit på något avtal om att tillgodose någon "huvudsponsor" plats på min hoj eller skinnställ.

/J

Det har ingen gjort.
Men majoriteten på knutstorp hade inget emot detta upplägg.
Tycker du att det är så mycket att bråka om?

Lawson

Medlem
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Yamaha R1
Tycker det verkar bra med ett gemensamt tält. Men hur blir det med husvagns uppställning jämte kommer det finnas plats?

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Det har ingen gjort.
Men majoriteten på knutstorp hade inget emot detta upplägg.
Tycker du att det är så mycket att bråka om?

I väntan på mer information om hur serieavgiften används och hur sponsor bidragen fördelas så drar jag mig ur BoTT 2011.

Fortsätter läsa tråden med intresse dock.

/J

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tycker det verkar bra med ett gemensamt tält. Men hur blir det med husvagns uppställning jämte kommer det finnas plats?

Det hänger lite på banägaren, men självklart är målet att stå så nära tältet som möjligt :)

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
I väntan på mer information om hur serieavgiften används och hur sponsor bidragen fördelas så drar jag mig ur BoTT 2011.

Fortsätter läsa tråden med intresse dock.

/J

Din serieavgift är återbetald.

Serieanmälan är till för att täcka kostnader. Bland annat för all min tid jag lägger ner på serien.
Sponsorbidragen består av gemensamt tält, golv, namnskyltar till förarna. En serie att köra i och banor att tävla på.
Du har nog ingen aning om hur många timmar, telefonsamtal, möten, mail, rövar jag slickat osv för att få till detta.
Som sagt, vad förväntar du dig av för 1200:-?

Förutom att jag sett till att det skrivs om serien i Europas största tidning, både web och press, samt fått till en ny hemsida, som jag också skriver och uppdaterar i, och startat en facebookgrupp, och fått ett samarbete med Autoropa, samarbete med swedish racing league, däckavtal med Pirelli, produkter från Castrol (som lottas ut bland förarna efter varje racehelg) och mer därtill som jag inte kan gå ut med ännu. Du gör mig verkligen förvånad som sätter dig på tvären för några dekaler.

men jag håller alltid dörren öppen för dig :tummenupp

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...