BoTT 2011, en för alla..

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Din serieavgift är återbetald.

Serieanmälan är till för att täcka kostnader. Bland annat för all min tid jag lägger ner på serien.
Sponsorbidragen består av gemensamt tält, golv, namnskyltar till förarna. En serie att köra i och banor att tävla på.
Du har nog ingen aning om hur många timmar, telefonsamtal, möten, mail, rövar jag slickat osv för att få till detta.
Som sagt, vad förväntar du dig av för 1200:-?

Förutom att jag sett till att det skrivs om serien i Europas största tidning, både web och press, samt fått till en ny hemsida, som jag också skriver och uppdaterar i, och startat en facebookgrupp, och fått ett samarbete med Autoropa, samarbete med swedish racing league, däckavtal med Pirelli, produkter från Castrol (som lottas ut bland förarna efter varje racehelg) och mer därtill som jag inte kan gå ut med ännu. Du gör mig verkligen förvånad som sätter dig på tvären för några dekaler.

men jag håller alltid dörren öppen för dig :tummenupp


Klockrent. Jag vet att du går på knäna ibland och jag med flera är sjukt tacksam för att du orkar driva detta.

Jämför man vad man får för pengarna blir det väldigt tydligt. STCC vad kostar det att anmäla sig för att köra där (sjukt mycket kan jag säga)?Trots detta kräver de att du har klistermärken och fastydda dekaler lite här och där. SO är inte heller gratis....

Detta är den billigaste seren att köra trots att det har en mycket hög publcitetsfaktor.

Du är grym Alex låt ingen få dig att tro något annnat :tummenupp
 

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Ort
Norge/Fredrikstad
Hoj
Nopp
Klockrent. Jag vet att du går på knäna ibland och jag med flera är sjukt tacksam för att du orkar driva detta.

Jämför man vad man får för pengarna blir det väldigt tydligt. STCC vad kostar det att anmäla sig för att köra där (sjukt mycket kan jag säga)?Trots detta kräver de att du har klistermärken och fastydda dekaler lite här och där. SO är inte heller gratis....

Detta är den billigaste seren att köra trots att det har en mycket hög publcitetsfaktor.

Du är grym Alex låt ingen få dig att tro något annnat :tummenupp
Så inn i helv.. enig - Alex du gjør en kjempejobb, og det arbeidet du gjør er en megagreie uansett hvor på BoTT-skalaen man kjører. Blir for dumt at disse småpengene skal skape debatt - på den annen side, man kan aldri gjøre alle tilfredse. Kan ikke si jeg sliter med å få plass til et par tre dekaler for å slippe all rigging og skit når jeg kommer til en bane:Bugar Keep up the good work mate:tummenupp
 
Gick med
14 Jan 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Många olika
Jag sa inte att det kommer kosta pengar, jag sa att om du nu har en stor sponsor/huvudsponsor, som kräver den ytan (två dekaler på vardera sida om kåpglas) så kan jag räkna på det, OM du vill köpa loss nämnd yta.

Om du läser mailet igen som jag skickade dig så sa jag att ni absolut får stå själva, men jämte bott-tältet.


Är ni båda mot utveckling?
Menar ni att det är negativt att vi exponeras snyggt, får en bra gemenskap och får tävla i publika och roliga evenemang?



Förklara hur BoTT har förstörts?
Att vi är fler startande än tidigare, fler vinster till förarna, bra pris på däck, att det överhuvudtaget finns en BoTT-serie att delta i?

Elitsatsa? Man väljer sin egen nivå. Varför tror du jag vill få serien attraktiv för sponsorer? Har vi (BoTT) en attraktiv serie så underlättar ju arbetet för att få sponsorer. Du menar alltså att det är till last för din del att många (i princip alla) förarna inte behöver investera i egna tält och golv?

Du kanske har råd att betala ur egen ficka, men vissa andra, inklusive jag har inte det.


Alex vad jag kan se tappade vi just nu 1 st bott medlem,tyvärr vet jag att han kanske drar med sig fler ut ur serien,det är bara att beklaga.

Frågorna är klart många,det får inte bli en Alex Lind bott cup där allt upplägg sker utifrån en individs tycke och smak.

Bla inbetalningen av serieavgiften som sker till din vad jag förstår enskilda firma väcker klart frågor om vad man betalar till(ingen insyn i EF).Det är klart att VR-8 i forumet har rätt att veta om du tex sponsrar dig själv med dessa pengar?Jag förstår att du lagt ner din själ i detta,och jag personligen hade inte haft något emot om du sagt att 50% av serieavgiften skall jag ha för att sköta allt.
Det tycker jag du har förtjänat,så lite mer ingående info tror jag folk hade uppskattat,så kanske vi inte tappar fler.

Jag tycker också knutstorp var trevligt,men vi måste ha valfrihet inte tvinga folk göra si och så.Klart vi skall stå tillsammans och värna om vår gemenskap och vårt intresse för twinnar.Detta kan göras på många sätt.


En situation är att man har en sponsor som inte vill bli förknippad med en sponsor som finns i tältet eller som man tvingas sätta på hojen.Hur gör man då?Skall man säga nej till en betalande sponsor pga detta?

Sätt hellre en stor skylt utanför det stora tältet med huvudsponsor mm och låt varje individ göra vad den vill eller vad den kan.

Sen vad det gäller tält golv mm och vad folk har råd med,det tror jag inte är något större problem tält och golv fanns redan innan detta i bott depån,golv har jag inte ens själv.Tält köpte jag för något år sedan 2000,- och det fungerar ännu.

Oavsett hur min privat ekonomi ser ut vill inte jag betala mer än andra,men jag kräver min rätt att göra som jag vill och det förstår jag andra gör också.

För mig är dessa tävlingshelger semester och då vill jag personligen inte vara tvingad göra vissa saker,det har jag nog med annars i veckorna.

Slutligen,eldsjälar som dig Alex behövs för att det skall bli verklighet av drömmar,och det tackar vi dig för,men gå lite lugnare fram och förklara lite mer ingående vad som händer och sker,alla är inte lika slipade som du.

Ser fram emot säsongen 2011 som jag hoppas och tror blir en trevlig tillställning.

Mvh micke


Mvh micke/
 
Last edited:

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Ort
Dalarna
Hoj
KTM RC8R
Man kan aldrig göra alla nöjda.
Helt Sjukt bra jobbat av dig Alex, Du driver serien framåt och på alla förarmöten vi hade på Botten i år såg jag ingen som var bredd att hjälpa dig med Botten.
Du tog över när ingen annan ville och har fått in Botten i Swedish Racing League 100gånger bättre än erf enligt mig.:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar
 
Gick med
14 Jan 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Många olika
Man kan aldrig göra alla nöjda.
Helt Sjukt bra jobbat av dig Alex, Du driver serien framåt och på alla förarmöten vi hade på Botten i år såg jag ingen som var bredd att hjälpa dig med Botten.
Du tog över när ingen annan ville och har fått in Botten i Swedish Racing League 100gånger bättre än erf enligt mig.:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar

Vänta nu lite med att säga vad som är bäst,låt säsongen passera sen kan vi utvärdera var vi passade in bäst.Är vi utfyllnad i swedish racing league,eller?
Låt oss ta ett exempel något händer i bilklasserna,det kör ihop sig och blir fördröjningar så att alla bilklasser inte hinner köra om vi också skall köra,vad ställs då in bott eller någon bilklass,vilken prioritet har vi i denna racing league.Har detta varit uppe till diskussion?Tråkigt om man betalat och kört långt och inte får köra som planerat.Jag vet hur mycket bilracing kan orsaka i form av förseningar.Finns det då samma förståelse mellan bil/mc som när det är ett eget mc arrangemanng typ bott/erf dvs när man delar samma intresse(mc).blir det ev återbetalning då också?Alex bör vara rätt man att svara på detta.
micke:confused:
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Alex vad jag kan se tappade vi just nu 1 st bott medlem,tyvärr vet jag att han kanske drar med sig fler ut ur serien,det är bara att beklaga.

Frågorna är klart många,det får inte bli en Alex Lind bott cup där allt upplägg sker utifrån en individs tycke och smak.

Bla inbetalningen av serieavgiften som sker till din vad jag förstår enskilda firma väcker klart frågor om vad man betalar till(ingen insyn i EF).Det är klart att VR-8 i forumet har rätt att veta om du tex sponsrar dig själv med dessa pengar?Jag förstår att du lagt ner din själ i detta,och jag personligen hade inte haft något emot om du sagt att 50% av serieavgiften skall jag ha för att sköta allt.
Det tycker jag du har förtjänat,så lite mer ingående info tror jag folk hade uppskattat,så kanske vi inte tappar fler.

Jag tycker också knutstorp var trevligt,men vi måste ha valfrihet inte tvinga folk göra si och så.Klart vi skall stå tillsammans och värna om vår gemenskap och vårt intresse för twinnar.Detta kan göras på många sätt.


En situation är att man har en sponsor som inte vill bli förknippad med en sponsor som finns i tältet eller som man tvingas sätta på hojen.Hur gör man då?Skall man säga nej till en betalande sponsor pga detta?

Sätt hellre en stor skylt utanför det stora tältet med huvudsponsor mm och låt varje individ göra vad den vill eller vad den kan.

Sen vad det gäller tält golv mm och vad folk har råd med,det tror jag inte är något större problem tält och golv fanns redan innan detta i bott depån,golv har jag inte ens själv.Tält köpte jag för något år sedan 2000,- och det fungerar ännu.

Oavsett hur min privat ekonomi ser ut vill inte jag betala mer än andra,men jag kräver min rätt att göra som jag vill och det förstår jag andra gör också.

För mig är dessa tävlingshelger semester och då vill jag personligen inte vara tvingad göra vissa saker,det har jag nog med annars i veckorna.

Slutligen,eldsjälar som dig Alex behövs för att det skall bli verklighet av drömmar,och det tackar vi dig för,men gå lite lugnare fram och förklara lite mer ingående vad som händer och sker,alla är inte lika slipade som du.

Ser fram emot säsongen 2011 som jag hoppas och tror blir en trevlig tillställning.

Mvh micke


Mvh micke/

Hej Micke.
Först och främst har jag inte sett DIN anmälan till serien?
För det andra så säger du att du vill värna om twinnarna? Jag minns mycket väl att du under mötet i Falkenberg 2010 tyckte vi skulle döpa om serien till Italien cup, för att DU kunde få tag på en billig RSV4, så att NI kunde bli mer konkurrenskraftiga i serien. Din grabb som kör i serien är ju bland toppförarna, ska han be om ursäkt till dom andra då som har dyrare hojar och kör mindre fort? Är det inte egoistiskt av dig att tycka att hela bott ska byta namn för att du ska komma undan billigare?

Du kommer med många dubbla budskap.

På tal om dubbla budskap, du kallar mig eldsjäl, att det behövs "sånna" som jag osv. men att jag ska ha något för besväret det är jag inte värd?

Serieavgiften blir det inte en krona kvar av. Om jag skulle slå ut alla timmar jag arbetar med detta kontra ersättning så ligger jag back många tusenlappar. Dessutom blir min egna racing väldigt lidande av detta.
Om du som förare behöver betala 1200:- i en engångsavgift, för att få ditt namn på hemsidan, ha någon som administrerar med startnummer, transpondernummer, skriver nyheter till hemsidan, nyheter till Motorrad, får delar av MC-branschen att ställa ut sina produkter, skaffar priser och prisvärda däck, samt chansen till vinstdäck för samtliga förare, och för dialog med banägare, Svemo, ordnar en kalender, jäkligt bra sådan dessutom! Fixar tävlingar ihop med SM, tävlingar ihop med bilklasser=större chans till publik=större chans till sponsorer osv. Och ger möjligheten att slippa investera i eget tält och golv? Bara för att du har eget tält, betyder det att alla andra inte ska få chansen att stå gemensamt och ha det trevligt, familjärt och snyggt? Nämnde jag även jaga bilder efter tävlingarna? Köpa bilder, jaga resultatlistor, lägga upp resultaten? Svara i telefon, mail, sms hjälpa folk i serien som har frågor om sponsring mm?

Det är för mig märkligt att du och jag delar samma passion, för du verkar vilja sätta käppar i hjulet för en sport som brinner på sparlåga. MC-branschen har varit i kris och ljudbuller, miljö mm är stora tunga problem som vi kommer drabbas av, och har redan gjort. Om vi inte hjälps åt allihop kommer det varken finnas bott, sm eller PRO sbk inom en snar framtid. Vi kommer inte heller att ha några banor att köra på.

Jag har en reggad firma, sen att den är enskild har ingen betydelse. Jag har inte haft anledning att skaffa ett AB.
Du som själv driver verksamhet, vad blir det kvar av 1200:- efter moms, skatt osv?

Jag har fått förtroendet att driva denna serie, med stöd från förarna, så sent som i finalen på Anderstorp 2010, och jag tänker fullfölja mitt uppdrag, och köra på lika hårt och målinriktad som tidigare. Det är skittråkigt att Augustsson inte vill vara med och köra med oss, och ännu tristare om det skulle vara fler som hoppar av.
Men med tanke på att anmälningarna ramlar in fortfarande, var av fler nya förare så måste det väl vara rätt någonstans.

Nu har jag ett jobb att sköta, utöver BoTT, så vill du ha svar på fler frågor är du varmt välkommen att maila mig.
alex@alexlind.com

Angående din fråga om förseningar i tidsschemat så är det något som tävlingsledningen på respektive bana tar ställning till. Självklart har jag fört dialog om detta då jag är mån om att få den tid vi betalar för. Sen att väder och andra utomstående faktorer kan påverka är inget Alex Lind kan svara på.
Om det i värsta fall blir så att en tävling ej fullföljs så är det arrangören som fattar beslutet om återbetalning. MEN, återigen, jag skulle se till att slåss för att vi på något sett får kompensation.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Angående fallet med förseningar i tidsschema så är det ett icke-problem, åtminstone på tävlingar här i Anderstorp. På biltävlingar kör vi vid dålig väderlek enligt principen tid plus ett varv, dvs istället för att köra tex 15 varv så kör man 25 minuter plus ett varv om det regnar. Detta för att kunna hålla schemat. Alla klasser får alltså köra.
 

Tutankhamon

Medlem
Gick med
3 Jun 2008
Ort
I soder
Hoj
Ducati
Vi är flera som är väldigt nöjda med vad som ser ut att kunna bli en kanon serie :tummenupp
Keep up the good work Alex!
 

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Ort
Norge/Fredrikstad
Hoj
Nopp
Hva er dett for usaklig påhopp?? Om Alex tar noen småpenger i fee for all den jobben han legger ned, hva er problemet? Ingen annen har tatt oppdraget, og Alex har nå skapt en serie og et konsept som overgår førerkvaliteten med flere 100%. Ikke mange som kan vise til slike resultater i dagens trange økonomi.

Og dersom det er et problem at noen får dekket inn sine utlegg så er det ikke mange serier vi kan delta i etterhvert. Tror både Hans/ERF og Micke/SO føler at de småpengene de får inn på sin passjon for RR ikke er særlig annet enn til inndekning av sine utlegg! Skal vi avstå fra disse seriene også for at de har litt igjen for innsatsen?

Vi var flere som ved 2010-sesongens start mente at Alex burde lønnes anstendig for den innsatsen han la ned. At det ikke var/er mulig ser vi nå, for det er en sinnsyk mengde arbeid han legger ned. Så skulle vi betalt fyren anstendig ville vi hatt en avgift på opp mot 10 000,-. Vær nå vennlig å se det positive i det som skjer, BoTT får nå mulighet til å eksponeres langt utover vårt idrettslige nivå. Vi får muligheten til å hjelpe hverandre i mye større ustrekning enn tidligere, og ikke minst den sosiale siden blir enda bedre:tummenupp
 
Gick med
14 Jan 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Många olika
Hej Micke.
Först och främst har jag inte sett DIN anmälan till serien?
För det andra så säger du att du vill värna om twinnarna? Jag minns mycket väl att du under mötet i Falkenberg 2010 tyckte vi skulle döpa om serien till Italien cup, för att DU kunde få tag på en billig RSV4, så att NI kunde bli mer konkurrenskraftiga i serien. Din grabb som kör i serien är ju bland toppförarna, ska han be om ursäkt till dom andra då som har dyrare hojar och kör mindre fort? Är det inte egoistiskt av dig att tycka att hela bott ska byta namn för att du ska komma undan billigare?

Du kommer med många dubbla budskap.

På tal om dubbla budskap, du kallar mig eldsjäl, att det behövs "sånna" som jag osv. men att jag ska ha något för besväret det är jag inte värd?

Serieavgiften blir det inte en krona kvar av. Om jag skulle slå ut alla timmar jag arbetar med detta kontra ersättning så ligger jag back många tusenlappar. Dessutom blir min egna racing väldigt lidande av detta.
Om du som förare behöver betala 1200:- i en engångsavgift, för att få ditt namn på hemsidan, ha någon som administrerar med startnummer, transpondernummer, skriver nyheter till hemsidan, nyheter till Motorrad, får delar av MC-branschen att ställa ut sina produkter, skaffar priser och prisvärda däck, samt chansen till vinstdäck för samtliga förare, och för dialog med banägare, Svemo, ordnar en kalender, jäkligt bra sådan dessutom! Fixar tävlingar ihop med SM, tävlingar ihop med bilklasser=större chans till publik=större chans till sponsorer osv. Och ger möjligheten att slippa investera i eget tält och golv? Bara för att du har eget tält, betyder det att alla andra inte ska få chansen att stå gemensamt och ha det trevligt, familjärt och snyggt? Nämnde jag även jaga bilder efter tävlingarna? Köpa bilder, jaga resultatlistor, lägga upp resultaten? Svara i telefon, mail, sms hjälpa folk i serien som har frågor om sponsring mm?

Det är för mig märkligt att du och jag delar samma passion, för du verkar vilja sätta käppar i hjulet för en sport som brinner på sparlåga. MC-branschen har varit i kris och ljudbuller, miljö mm är stora tunga problem som vi kommer drabbas av, och har redan gjort. Om vi inte hjälps åt allihop kommer det varken finnas bott, sm eller PRO sbk inom en snar framtid. Vi kommer inte heller att ha några banor att köra på.

Jag har en reggad firma, sen att den är enskild har ingen betydelse. Jag har inte haft anledning att skaffa ett AB.
Du som själv driver verksamhet, vad blir det kvar av 1200:- efter moms, skatt osv?

Jag har fått förtroendet att driva denna serie, med stöd från förarna, så sent som i finalen på Anderstorp 2010, och jag tänker fullfölja mitt uppdrag, och köra på lika hårt och målinriktad som tidigare. Det är skittråkigt att Augustsson inte vill vara med och köra med oss, och ännu tristare om det skulle vara fler som hoppar av.
Men med tanke på att anmälningarna ramlar in fortfarande, var av fler nya förare så måste det väl vara rätt någonstans.

Nu har jag ett jobb att sköta, utöver BoTT, så vill du ha svar på fler frågor är du varmt välkommen att maila mig.
alex@alexlind.com

Angående din fråga om förseningar i tidsschemat så är det något som tävlingsledningen på respektive bana tar ställning till. Självklart har jag fört dialog om detta då jag är mån om att få den tid vi betalar för. Sen att väder och andra utomstående faktorer kan påverka är inget Alex Lind kan svara på.
Om det i värsta fall blir så att en tävling ej fullföljs så är det arrangören som fattar beslutet om återbetalning. MEN, återigen, jag skulle se till att slåss för att vi på något sett får kompensation.


Oj då vad man kan brusa upp!!! Saklighet saklighet.Tilll att börja med får du nog läsa mina inlägg ännu en gång för du har inte sett vad där står!!!
Sedan får man räkna med att få lite frågor när man som du styr och ställer,det kommer med uppgiften.

Jag förstår att alla pengar går åt och PERSONLIGEN skiter jag i om det kostar 600,- eller 1200,-,ingen vet bättre än jag att racing kostar,tro mig!!!

Jag är en del i vårt team och anser mig ha rättighet att lägga mig i vad som skall hända och ske och dessutom hur också.

Du är inte så gammal ännu att du besitter all erfarenhet,men det blir bättre med åren.En gång i tiden var jag som dig,kan sakna det ibland.

Jag väljer att diskutera inläggen här på forumet för att hålla en öppen dialog,inte bara vi som är intresserade av detta utan många följer med spänning vad som händer,tyvärr är det många som håller sin åsikt för sig själva,något jag inte är känd för att göra.

Som jag skrev innan,klart du skall ha betalt för det du gör,inga problem för mig,jag jobbar inte heller gratis.Du gör ett bra jobb,låt ingen få dig att tro något annat,men ingen är perfekt,inte ens du och jag,tyvärr.

Problemen som Augustsson belyste har vi väl fått svar på,men det är klart att folk undrar varför man skall betala till en enskild firma som ingen har insyn i mer än ägaren,och ingen vill betala någon annans racing,när dom knappt har råd att köra själva så är det bara .Föreningsformen hade varit bättre då kunde dom som var berättigade till ersättning få detta i förhållande till sin arbetsinsats,och det hade varit redovisat för allmän insyn.Men för att detta skall fungera krävs klart att fler ställer upp,och det är inte så lätt att hitta folk som gör det.

Mig PERSONLIGEN bryr jag mig inte om vilket form det är i,bara det går rätt till.

Sedan behöver jag ingen förklaring i de olika företagsformerna som finns då jag bedrivet rörelse i dom flesta. Kostnaderna och vad det blir över är jag också ledsamt medveten om.

Min passion till MC och MC-sport behöver du inte heller ifrågasätta,då jag körde hoj när du förmodligen fortfarande befann dig i blöjstadiet.:banana(haha)

Mitt inlägg ang RSV4 var mest att betrakta som just ett inlägg att vi som Aprilia dealers inte fick samma chans som KTM och DUCATI dealers att köra med konkurrenskraftigt material till inköpspriser,MEN det får INTE den BREDA MASSAN i heller så det är ju inte mer än rättvist.Därför sitter vi i år motbjudande(haha) nog på en KTM RC8R ,fast det blir säkert kul det också

Slutligen Alex ta inte allt på fullaste allvar,ha överseende med att folk har frågor och besvara dom så gått det går.Ingen kan allt,men tillsammans kan många mycket.

Vi i vårt team har fullt förtroende för dig Alex,ser fram emot säsongen och vill bara ge dig ett litet tips,se upp för en illande vass KTM som kommer att göra allt för att knäcka dig och din Ducati,på banan alltså.Därefter grillar vi korv,och sen kan jag berätta historier för dig om min livslånga MC passion.Om du bjuder på öl alltså.

Därmed är det slut debatterat för mig ,jag har helt enkelt inte tid/råd mer,måste tjäna pengar till teamet,racing är ju dyrt som vi alla vet.

Ha det bra alla bottare hoppas vi blir många,så ses vi i snöslasket:va på Anderstorp.
 
Last edited:

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Jag har snackat med Alex idag per telefon och fått svar på de frågor jag haft och diskuterat de saker som kommit upp här i tråden de senaste dagarna. Kan bara säga att jag och Alex har förståelse för varandras situationer och att en del missförstånd har begåtts, det finns absolut inga "grudges" från min sida.

Men det är en annan sak som jag upplever lite olustigt i sammanhanget och det är att man inte kan ställa frågor utan att "vara gnällig". Jag känner inte Alex speciellt väl, inte alls egentligen, inte heller nån annan i "BoTT gänget"(förutom 2st Aprilia åkare) och när man då ställer lite frågor, som jag tycker är naturliga, när man har att göra med "okända" personer så blir man nästan lynchad. Det får inte bli så att "folk" inte törs ställa legitima frågor utan att få ett livvakts garde på sig.

Just nu är jag avanmäld men efter samtalet med Alex idag så finns det en möjlighet att återigen anmäla mig och lära känna lite folk i BoTT, vi får se lite längre fram.

Joakim Augustsson
 

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Ort
Norge/Fredrikstad
Hoj
Nopp
Jag har snackat med Alex idag per telefon och fått svar på de frågor jag haft och diskuterat de saker som kommit upp här i tråden de senaste dagarna. Kan bara säga att jag och Alex har förståelse för varandras situationer och att en del missförstånd har begåtts, det finns absolut inga "grudges" från min sida.

Men det är en annan sak som jag upplever lite olustigt i sammanhanget och det är att man inte kan ställa frågor utan att "vara gnällig". Jag känner inte Alex speciellt väl, inte alls egentligen, inte heller nån annan i "BoTT gänget"(förutom 2st Aprilia åkare) och när man då ställer lite frågor, som jag tycker är naturliga, när man har att göra med "okända" personer så blir man nästan lynchad. Det får inte bli så att "folk" inte törs ställa legitima frågor utan att få ett livvakts garde på sig.

Just nu är jag avanmäld men efter samtalet med Alex idag så finns det en möjlighet att återigen anmäla mig och lära känna lite folk i BoTT, vi får se lite längre fram.

Joakim Augustsson
Da skal jeg være den første til å beklage dersom du opplever det som et angrep på deg - noe som aldri var min intensjon! Men problemet er at hver gang noen gjør en innsats ala Alex så er det alltid noen som har behov for å kritisere uten å vite hvor mye arbeid, frustrasjon og egenkostnad det ligger i arbeidet. Mitt forsvarstal var først og fremst ift det jeg opplevde som som en misstenkliggjøring av Alex sine motiv, og ikke minst til at misstenkliggjøringen ift hva serieavgiften går til. Jeg vet at de gutta som arrangere serier som BoTT, ERF mfl gjør en kjempeinnsats for at vi andre skal få mest mulig tid på banen, med best mulig rammebetingelser.

Uansett, du som alle andre med twin er alltid velkomne til å delta i "brorskapet":) Og nettopp derfor er det topp at vi alle kan dele pit i form av fellestelt ifm raceweekendene - slik at det blir enklere for alle bli kjent osv:tummenupp
 

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
Da skal jeg være den første til å beklage dersom du opplever det som et angrep på deg - noe som aldri var min intensjon! Men problemet er at hver gang noen gjør en innsats ala Alex så er det alltid noen som har behov for å kritisere uten å vite hvor mye arbeid, frustrasjon og egenkostnad det ligger i arbeidet. Mitt forsvarstal var først og fremst ift det jeg opplevde som som en misstenkliggjøring av Alex sine motiv, og ikke minst til at misstenkliggjøringen ift hva serieavgiften går til. Jeg vet at de gutta som arrangere serier som BoTT, ERF mfl gjør en kjempeinnsats for at vi andre skal få mest mulig tid på banen, med best mulig rammebetingelser.

Uansett, du som alle andre med twin er alltid velkomne til å delta i "brorskapet":) Og nettopp derfor er det topp at vi alle kan dele pit i form av fellestelt ifm raceweekendene - slik at det blir enklere for alle bli kjent osv:tummenupp


Av att ha läst tråden, utan att känna personerna eller veta vem som gjort eller inte gjort vad blir nog stora svaret att brist på information ger klagomål och problem.

Skulle den som roddar hela alltet redovisa lite enkelt att vintermånaderna tar 40 timmar i anspråk att få till en serie och det kostar ungefär 2000:- i direkta avgifter så tror jag inte alltför många skulle bråka om det kostar 1200:- om året. Eller 1500:-

Men brist på tydlig info, krav på att stå i anvisat tält istället för egen lösning etc blir tvingande. Betydligt bättre med lösningen att alla förare har möjligheten att stå i sponsortält, de som av olika skäl inte vill betalar mer/mindre. Dvs du har valfrihet.

Det spelar ingen roll hur mycket folk snackar, det som gäller är papper med påskrift tyvärr vad som än gäller.
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Av att ha läst tråden, utan att känna personerna eller veta vem som gjort eller inte gjort vad blir nog stora svaret att brist på information ger klagomål och problem.

Skulle den som roddar hela alltet redovisa lite enkelt att vintermånaderna tar 40 timmar i anspråk att få till en serie och det kostar ungefär 2000:- i direkta avgifter så tror jag inte alltför många skulle bråka om det kostar 1200:- om året. Eller 1500:-

Men brist på tydlig info, krav på att stå i anvisat tält istället för egen lösning etc blir tvingande. Betydligt bättre med lösningen att alla förare har möjligheten att stå i sponsortält, de som av olika skäl inte vill betalar mer/mindre. Dvs du har valfrihet.

Det spelar ingen roll hur mycket folk snackar, det som gäller är papper med påskrift tyvärr vad som än gäller.

Hej Rolle.
Bott´s mailing lista, hemsida och facebook, även sporthoj.com är dom kanaler jag använt för att nå ut. Jag har uppenbarligen gjort fel som inte lyckats nå ut till alla förarna som inte haft chansen att säga sitt under de möten vi haft under vissa tävlingshelger.
Men idén om gemensamt tält efter knutstorp var positiv, både från förarna och arrangör.
Att stå gemensamt ser jag som ett värde där man får en stark exponering. DET ÄR OCH HAR ALDRIG VARIT ETT TVÅNG ATT STÅ I GEMENSAMT TÄLT. Vill man ha egna ekipage så funkar det. Däremot vill jag gärna att man står i anslutning till varandra, återigen inget tvång, men ett önskemål.
Jag lägger med lätthet 5-10h/vecka med att dra i bott. Ingen har uppmanats att betala mig för besväret. Serieanmälan är till för att täcka vissa direkta kostnader. Det var för övrigt flera förare som ville göra en insamling till mig för mitt jobb, och flera förare bidrog med både pengar, däck mm. Dessutom har andra ringt och frågat efter mitt kontonummer för att bidra.

Jag tycker att jag varit väldigt tydlig i tråden med vart pengarna går. Sen kan det alltid uppstå missförstånd.

Jag är väldigt glad att VR-8 ringde mig och vi fick prata ut. Jag hoppas och vill verkligen att han ska vara med i BoTT (känns snart som en sekt den här serien :D) och som jag sa då så är han för mig en del av dom självklara bottarna.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
En kortfråga..

Hur hög är nivån i BoTT nu? Funkar klassen som instegsklass för nån vars ambition skulle vara att inte bli varvad av den som är näst sist?

Vad kör ni för "mediokra" tider (inte toppen alltså)?
 

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Växjö
Hoj
ZX9R, Duke
Bra race i helgen, bott var lördagens höjdpunkt tyckte i alla fall jag. Men så sega ni var att komma till pallen då. Se till att segrare m.m. bjussar på lite intervjuer och trashtalk så blir det än mer underhållande för publiken!
 
Gick med
14 Jan 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Många olika
En kortfråga..

Hur hög är nivån i BoTT nu? Funkar klassen som instegsklass för nån vars ambition skulle vara att inte bli varvad av den som är näst sist?

Vad kör ni för "mediokra" tider (inte toppen alltså)?[/

Nivån i BOTT är förvånande hög,Alla verkar köra för livet,jag hörde benämningar som lilla PRO-SUPERBIKE under helgen.Detta är inget för veklingar och svagsinta,men kom gärna och prova,bättre att ångra saker man gjort än att ångra saker man inte gjort.Kör hårt.:tummenupp
 

stone

mek@spoonvalleyracing.se , depåtomte :-)
Gick med
11 May 2005
Ort
Halmstad
Hoj
KTM 690 SMC R
En kortfråga..

Hur hög är nivån i BoTT nu? Funkar klassen som instegsklass för nån vars ambition skulle vara att inte bli varvad av den som är näst sist?

Vad kör ni för "mediokra" tider (inte toppen alltså)?

Tja, här är tiderna från sista racet, fins nog en plats för alla som är sugna på lite go racing:hojraket



http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=1855333


Välkommen att bli en i gänget :hej
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
En kortfråga..

Hur hög är nivån i BoTT nu? Funkar klassen som instegsklass för nån vars ambition skulle vara att inte bli varvad av den som är näst sist?

Vad kör ni för "mediokra" tider (inte toppen alltså)?[/

Nivån i BOTT är förvånande hög,Alla verkar köra för livet,jag hörde benämningar som lilla PRO-SUPERBIKE under helgen.Detta är inget för veklingar och svagsinta,men kom gärna och prova,bättre att ångra saker man gjort än att ångra saker man inte gjort.Kör hårt.:tummenupp

Liten överdrift? Varför skrämma bort nybörjare? Botten i BoTTen körde 1,53, så det finns verkligen ingen anledning att kalla det elit.
 
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top