Hej Micke.
Först och främst har jag inte sett DIN anmälan till serien?
För det andra så säger du att du vill värna om twinnarna? Jag minns mycket väl att du under mötet i Falkenberg 2010 tyckte vi skulle döpa om serien till Italien cup, för att DU kunde få tag på en billig RSV4, så att NI kunde bli mer konkurrenskraftiga i serien. Din grabb som kör i serien är ju bland toppförarna, ska han be om ursäkt till dom andra då som har dyrare hojar och kör mindre fort? Är det inte egoistiskt av dig att tycka att hela bott ska byta namn för att du ska komma undan billigare?
Du kommer med många dubbla budskap.
På tal om dubbla budskap, du kallar mig eldsjäl, att det behövs "sånna" som jag osv. men att jag ska ha något för besväret det är jag inte värd?
Serieavgiften blir det inte en krona kvar av. Om jag skulle slå ut alla timmar jag arbetar med detta kontra ersättning så ligger jag back många tusenlappar. Dessutom blir min egna racing väldigt lidande av detta.
Om du som förare behöver betala 1200:- i en engångsavgift, för att få ditt namn på hemsidan, ha någon som administrerar med startnummer, transpondernummer, skriver nyheter till hemsidan, nyheter till Motorrad, får delar av MC-branschen att ställa ut sina produkter, skaffar priser och prisvärda däck, samt chansen till vinstdäck för samtliga förare, och för dialog med banägare, Svemo, ordnar en kalender, jäkligt bra sådan dessutom! Fixar tävlingar ihop med SM, tävlingar ihop med bilklasser=större chans till publik=större chans till sponsorer osv. Och ger möjligheten att slippa investera i eget tält och golv? Bara för att du har eget tält, betyder det att alla andra inte ska få chansen att stå gemensamt och ha det trevligt, familjärt och snyggt? Nämnde jag även jaga bilder efter tävlingarna? Köpa bilder, jaga resultatlistor, lägga upp resultaten? Svara i telefon, mail, sms hjälpa folk i serien som har frågor om sponsring mm?
Det är för mig märkligt att du och jag delar samma passion, för du verkar vilja sätta käppar i hjulet för en sport som brinner på sparlåga. MC-branschen har varit i kris och ljudbuller, miljö mm är stora tunga problem som vi kommer drabbas av, och har redan gjort. Om vi inte hjälps åt allihop kommer det varken finnas bott, sm eller PRO sbk inom en snar framtid. Vi kommer inte heller att ha några banor att köra på.
Jag har en reggad firma, sen att den är enskild har ingen betydelse. Jag har inte haft anledning att skaffa ett AB.
Du som själv driver verksamhet, vad blir det kvar av 1200:- efter moms, skatt osv?
Jag har fått förtroendet att driva denna serie, med stöd från förarna, så sent som i finalen på Anderstorp 2010, och jag tänker fullfölja mitt uppdrag, och köra på lika hårt och målinriktad som tidigare. Det är skittråkigt att Augustsson inte vill vara med och köra med oss, och ännu tristare om det skulle vara fler som hoppar av.
Men med tanke på att anmälningarna ramlar in fortfarande, var av fler nya förare så måste det väl vara rätt någonstans.
Nu har jag ett jobb att sköta, utöver BoTT, så vill du ha svar på fler frågor är du varmt välkommen att maila mig.
alex@alexlind.com
Angående din fråga om förseningar i tidsschemat så är det något som tävlingsledningen på respektive bana tar ställning till. Självklart har jag fört dialog om detta då jag är mån om att få den tid vi betalar för. Sen att väder och andra utomstående faktorer kan påverka är inget Alex Lind kan svara på.
Om det i värsta fall blir så att en tävling ej fullföljs så är det arrangören som fattar beslutet om återbetalning. MEN, återigen, jag skulle se till att slåss för att vi på något sett får kompensation.