Brände dem 2 bästa kastrullerna! Damit, Magiska tips mottages

PatrikW

Slangövare
Gick med
23 Jan 2006
Skulle poppa popcorn, well så hällde i lite olja o nåra popcorn, sen när kastrullen var varm så hällde jag ner mer popcorn och väntade på att dem skulle poppa. Men det gjorde dem inte blev bara en bränd typ brinnande massa.

Så tänkte va fan jag har gjort popcorn 1000ggr utan att misslyckas. Så gör om detta me dne näst bästa kastrullen. Well blir samma sak igen. Måste typ varit fel på popcornen eller oljan eller något. Hel skumt!

Nu står jag iaf här med 2st brända kastruller som jag skulle vilja ha rena :4skrika

Har testat att koka dem me diskmedel och skrubbat med svinto (ca 1h styck) men det finns fortfarande kvar svarta prickar i hela botten :(.

Någon som har nå bra tips?

Lite svarta prickar kan du väl leva med? Jag har inte gjort samma sak, nejdå. :gnissla

Jag gaffatejpade fast svinto på en sladdlös borrmaskin, fick bort några fläckar men inte alla.

Det ABSOLUT bästa tipset någonsin är (dock kommer du nog kanske sluta dricka denna dryck då du ser vad den kan göra) COCA COLA. Dra i en flarra o låt verka över natten, skrubba sedan. Det lyfter skapligt fastbrända saker.
Funkar för toarengöring också ;)

PatrikW skrev:
2337284 Skulle poppa popcorn, well så hällde i lite olja o nåra popcorn, sen när kastrullen var varm så hällde jag ner mer popcorn och väntade på att dem skulle poppa. Men det gjorde dem inte blev bara en bränd typ brinnande massa.

Så tänkte va fan jag har gjort popcorn 1000ggr utan att misslyckas. Så gör om detta me dne näst bästa kastrullen. Well blir samma sak igen. Måste typ varit fel på popcornen eller oljan eller något. Hel skumt!

Nu står jag iaf här med 2st brända kastruller som jag skulle vilja ha rena :4skrika

Har testat att koka dem me diskmedel och skrubbat med svinto (ca 1h styck) men det finns fortfarande kvar svarta prickar i hela botten :(.

Någon som har nå bra tips?

Jepp, varför inte köpa färdiga popcorn nästa gång om inte så funkar Cola tipset bra, eller koka med en maskindisktablett i, var noga med rengöringen efteråt bara.

Hehe, Tack för alla tips!

Det blev tillslut använda en spisrengörare, DVS en sådan där skrapa med rakblad längst fram och försiktigt skrapa bort det mesta sedan svinto.

Blev helt okey

Paradoxy skrev:
2338823 Varför inte köra med micropopcorn? Enklare, godare, snabbare :banana

Varför inte ge fan i popcorn helt då det smakar skit och fastnar skal i tänderna :mad: Chips, ja tack. Nu ska jag bakfylle-äta cheeseburgare och sen måste jag köra båt bakfull :näsblod

Dee_cati skrev:
2338854 Varför inte ge fan i popcorn helt då det smakar skit och fastnar skal i tänderna :mad: Chips, ja tack. Nu ska jag bakfylle-äta cheeseburgare och sen måste jag köra båt bakfull :näsblod

Tryck in så mycket popcorn du kan i munnen och ta sen en klunk cola.

Det blir en härlig gegga :brynad

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...