Bränna många avsnitt o småfilmer på DVD-R, hur göra?

Ogre skrev:
att det funkar med divx avi filer är jag med på men mpeg 2 :s jag få väl testa och se
OK, som sagt nu är jag ej så bra på detta, men vad är skillnaden mellan MPEG 2 och det jag har bränt ut....... :confused:

R1 Uffe skrev:
OK, som sagt nu är jag ej så bra på detta, men vad är skillnaden mellan MPEG 2 och det jag har bränt ut....... :confused:

Du har bränt på så sätt att det bara går att se innehållet på dvd-skivan i en stationär dvd spelare som klarar divx eller xvid (avi)

För att se det i en dvd som inte klarar divx/xvid så måste man konvertera om filerna till dvd format (mpeg2 tex)

Är du med nu?

Knappt jag är det :hihi

Behöver oxå lite hjälp med detta, har konverterat lite avi filer i TMPGEnc till dvd format, mpeg2 borde det vara. Hur ska ja bränna det sen. Tex i nero, ska ja välja DVD (udf) där? Är inte med alls hur ja ska bränna skite, kan tillägga att ja ska bränna 3 st mpeg filer på vardera 1gb.. är det bara att adda dom och hoppas på det bästa?

mjukis skrev:
Du har bränt på så sätt att det bara går att se innehållet på dvd-skivan i en stationär dvd spelare som klarar divx eller xvid (avi)

För att se det i en dvd som inte klarar divx/xvid så måste man konvertera om filerna till dvd format (mpeg2 tex)

Är du med nu?

Knappt jag är det :hihi
OK, den bästa förklaringen hittils i varjefall. DVD min kompis har är typ nå billigt skit från Thomson (allt i ett, Reciver, DVD, förstärkare och 5.1 högtalare) så jag vet ej vad denna dvd spelare tar, den måste väl ta AVI ivarjefall

R1 Uffe skrev:
OK, den bästa förklaringen hittils i varjefall. DVD min kompis har är typ nå billigt skit från Thomson (allt i ett, Reciver, DVD, förstärkare och 5.1 högtalare) så jag vet ej vad denna dvd spelare tar, den måste väl ta AVI ivarjefall

Jo det måste den göra annars skulle det inte funka sej vetty.. ingen som har ett svar på min fråga? Provar att bränna nu iaf.. lynchar er om det blir fel.. 5 kr åt helvete :D

mjukis skrev:
Behöver oxå lite hjälp med detta, har konverterat lite avi filer i TMPGEnc till dvd format, mpeg2 borde det vara. Hur ska ja bränna det sen. Tex i nero, ska ja välja DVD (udf) där? Är inte med alls hur ja ska bränna skite, kan tillägga att ja ska bränna 3 st mpeg filer på vardera 1gb.. är det bara att adda dom och hoppas på det bästa?
Alltså, är det i Video_TS Audio_TS foldrar du har fått när du har gjort om den till DVD. Vilket format har du fått?????????

R1 Uffe skrev:
Alltså, är det i Video_TS Audio_TS foldrar du har fått när du har gjort om den till DVD. Vilket format har du fått?????????

Löste det igår, fick ta hem Nero express nånting, där kunde man adda mpeg och avi filer, göra dvd menyer mm och sen bara bränna. Visst det tog 1.5 timme för programmet att konvertera/bränna men det blev nog bra resultat, har inte hunnit kolla ännu.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back