Jag kör faktiskt mest själv, och då blir det rätt lugnt, då njuter jag av att känna att kraften finns där utan att behöva plocka fram den hela tiden. Det kanske max blir 2-3 dampryck med full muff på en hel kväll. När jag då tankar så har jag roat mig med att dividera med trippräknaren och då hamnat på ca 0,45 l/mil. När jag däremot åker gruppkörningar med sporthojskompisar härifrån, ja då blir det runt litern.
Sprutet har minskat min förbrukning en hel del vid mina solitära turer. Men på full muff drar det lika mycket som gasaren jag hade innan.
När vi bänkade sist drog den i sig 6 liter på 26 pullar i bänken![]()
Det var faktiskt mest menat som ett skämt, jag själv kör aldrig lagligt, men i varierande grad i närheten av skyltad hastighet.
I dag var jag ut en sväng, jag beräknade att jag hade 10 mil kvar i tanken, jag åkte tur/retur på en av mina favoritvägar vilket ger ungefär 5 mil.
Jag hade dock tur med trafiken så jag var mestadels ensam och när jag kom tillbaka till stan blev jag tvungen att krana om till reserven!!!
Hon sväljer allt hon får den gamla damen!
Det känns som en optimering av förgaseriet skulle vara på sin plats, men jag har varken tid eller råd till det just nu.
Men om din hoj drog 6 liter vid bänkörningen, rullade du ner den för att tanka efter halva tiden då? :sportsterplunta