Hej igen du.
Som nån skrev så kan du säkert få tag på 1 spridare, för jag förmodar det är till nån av dina 125
r som du skall ha den, men var beredd att betala DUKTIGT för en sån.
Där ställs helt andra krav på en spridare till en direkt insprutning än till en vanlig insprutning.
Hittade lite priser på vanliga spridare hos GIK turbo teknik, från 790:-/st och uppåt,
http://www.gikturbo.se/performance.asp?produktGrupp=88
(sen vad en spridare till en direktinsprutning koster,,det kan man bara drömma mardrömmar om) och så skall du bara ha resten såsom mapsensor, TPS, lufttempsensor, kylvattensensor, bränslepump och spjällhus,,nåja ,du måste ju ha nån styrning av det hela,,Jojje 1963 säljer Mega-Squirt for 3300:- tror jag det är.
Och sen skall alt programmeras och iom detta blir en prototyp så finns där inte så många kända parametrer att gå på,,så antingen får du låta den gå alldeles för fett de första (många) gångerna du testar, eller också köpa in sådär en 10-15 cylindrer och kolvar.
Och så bör man ha en generator så man ha tillräckligt med ampere till all den extra elen,,,
Så det är väl inget som jag tycker man skall uppmuntra dig att satsa på, det koster nog mycket mer än det smakar och ha i åtanke att insprutning i sig själv inte ger nämnvärt mer effekt, man kan möjligtvis på lite bättre botten i motorn.
Men om du inte har blivit avskräckt altför mycket,
så skulle du kanske kunna "meckla" ihop 2 system från nån moppe med Ditech-insprutning inkl. 2 stk "Gameboy-boxar, eller man kanske kan låte en box styra båda,,vem vet.
De borde ju räcka till sådär en 30 hk + förutsatt du kan få plats med 2 spridare i din topp, och få tillräckligt med luft in i motorn, evt med 2 stk spjällhus från moped..du får dock tänka på att det är långt ifrån säkert att tändkurvan är den samma på en EU-moppe med variator som den är på din växlade hoj så du bör ta sprutet från en växlat moppe,,
Om de nu har Ditech?
Och du måste få med alla mätsensorer som finns på en sån, annars blir det tufft, samt, förmodar jag, dubbla pumpar, om du tänkar använda mopedpump.
Jag säjer bara : LYCKA TILL.
Hälsningar Frostie.