G.Andersson
Ny medlem
Hej! Jag har en 125a som krånglar. Det känns som att den inte får bensin ibland och kanske tom dåligt med bensin överlag. När jag kör så känns den helt vanlig men ibland på låga varv när jag ska köra iväg så bara hackar den till som att den inte fick någon soppa. Jag känner även detta när jag ligger och kör på ett varvtal, den tappar kraften så man får ge mer gas. Den klickar till när detta händer ett ganska tydligt ljud. Har inte kännt dessa symptomer när den är kall. Och när den är varm och står på tomgång så kan den börja hålla på hosta(eller vad man nu ska kalla det) och efter ett par gånger så dör den.
Enligt mig så är det bränslefiltret som är igentäppt men jag vet inte. Jag ska kolla det så fort jag kan då jag bor i en lägenhet inne i stan så har jag varken verktyg eller plats för att skruva.
Det är en ktm duke 125 2012 årsmodell
jag en felkod förut 4x långa 5x korta blink på MIL lampan. Ringde ktm handlaren och frågade om han visste vad det var men det gjorde han inte. Han sa att jag skulle komma med hojen så att dom kunde kolla med datorn. Men det skulle han ha 800kr för och eftersom jag lever på en studentbudget så är det en fruktansvärd mängd pengar för något så lite. Dessutom så kan jag mekka en hel del själv så det det känns surt att lämmna in och sedan få svaret att det bara behövs ett nytt filter.
Tack för svar!
Enligt mig så är det bränslefiltret som är igentäppt men jag vet inte. Jag ska kolla det så fort jag kan då jag bor i en lägenhet inne i stan så har jag varken verktyg eller plats för att skruva.
Det är en ktm duke 125 2012 årsmodell
jag en felkod förut 4x långa 5x korta blink på MIL lampan. Ringde ktm handlaren och frågade om han visste vad det var men det gjorde han inte. Han sa att jag skulle komma med hojen så att dom kunde kolla med datorn. Men det skulle han ha 800kr för och eftersom jag lever på en studentbudget så är det en fruktansvärd mängd pengar för något så lite. Dessutom så kan jag mekka en hel del själv så det det känns surt att lämmna in och sedan få svaret att det bara behövs ett nytt filter.
Tack för svar!