Bränsleslang viker sig, Ducati monster 900 1996

tokbollen

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Hoj
1996, Ducati Monster 900
Tjenare! har precis köpt mig en ducati monster 900 som redan bråkar lite fast det är ett lite lättare problem även om jag dock inte lyckats lösa det själv.

det är så att precis innan jag skulle köpa hojen så gick bränsleslangen av på grund av ålder och därav så fick jag aldrig se hur den var kopplad original. jag har testat diverse olika sätt att leda slangen på men så fort jag har hittat på någon "smart" lösning då det är ganska trångt så viker den sig när den blir varm och mjuk. nu har jag dock beställt en "original" slang som skulle vara "grövre / styvare"

är det någon med en ducati monster där ute som hade velat ta kort på hur deras bränsleslangar är kopplad (från bensinfiltret och vidare alltså inte från tanken till bensinfiltret) och lägga upp alternativt skicka mail på det så hade det varit super :yoparty

tack på förhand!

/Björn

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Det finns lite olika sätt att lösa detta, som är ett rätt vanligt problem på många hojar. Antingen köper man en förböjd slang typ original eller så styvar man upp en vanlig bränsleslang antingen genom att sätta en slangsprial på utsidan eller en lång fjäder inuti slangen. Man kan också göra så att man har väldigt korta slangbitar för de två anslutningarna och sen bensinbeständiga pvc-kopplingar istället för slang. Lite omständigt men det funkar.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring