Bränsletörst

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Alla siffror som nämns för vanliga hojar är egentligen för mycket.

Min bil, Citroen C5 kombi som med 4 personer och packning drar strax över 0.5 liter/mil i 100 och 0,55 blandad lugn körning. Då ska väl inte en hoj (förutom de som är optimerade enbart för effekt såklart) dra mer än 0,25 liter milen vid lugn körning.

Istället för pendelhoj kan man köpa en VW Lupo 3L, den åker man på 0,3 liter/milen med värme och lull-lull.

/ Jens

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
Det man gör av med på en bmw tjänar man igen på kebab.

Nu är väl inte bränslekostnaden någon större del i hushållskalkylen hur som haver... Dock så för det ju med sig att motorkaraktären är bland de bästa jag träffat på och då har jag även kört en hel drös hojar i samma/sämre/värre klass. :pannkyss

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Suzuki GSX250, håller du dig inom hastighetsgränserna (förutom på motorväg) klarar du dig på 0,33 liter per mil :tummenupp Sedan är dom billiga att försäkra och inte alls så dyra i inköp :)

Sebastian_K

Nybörjare
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
1996, Honda XRV750, KTM 990 Adventure 2012
Alla siffror som nämns för vanliga hojar är egentligen för mycket.

Min bil, Citroen C5 kombi som med 4 personer och packning drar strax över 0.5 liter/mil i 100 och 0,55 blandad lugn körning. Då ska väl inte en hoj (förutom de som är optimerade enbart för effekt såklart) dra mer än 0,25 liter milen vid lugn körning.

Istället för pendelhoj kan man köpa en VW Lupo 3L, den åker man på 0,3 liter/milen med värme och lull-lull.

/ Jens

Gissar på att C5:an går på diesel?

bla

not dead yet
Gick med
19 Jun 2007
Hoj
xr600r söker fighter
Nu har ju soppapriset gått ner igen för stunden men annars ser jag det som en viktig utgift, då jag gillar att mysköra och inte bara ta mig från a-b.
Men sorgligt är det att motorcyklar drar så mkt faktiskt speciellt då inte moderna bilar fått ner förbrukningen nått speciellt heller.

En bekants släkting en äldre herre var så förbannad på Volvo då hans splitternya S70 drack bra mkt mer än hans gamla 144 som han haft sen ny :D

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Farsan åker en BMW 650CS och den ligger på 0.3 l/mil och funkar skitbra i stan, faktiskt rolig på riktiga småvägar och funkar på motorväg om man ligger i "bil"tempo.

Ful som satan, men med en MAXförsäkring på 1100 kr hel/hel och 0.3L/mil så är det ju vinst jämfört med att åka kommunalt.

bla

not dead yet
Gick med
19 Jun 2007
Hoj
xr600r söker fighter
Haha jo Bmw 650cs var ju inte snyggast i klassen vilket ufo :näsblod men trevlig förbrukning.

125a i all ära o den ser väl trevlig ut på bild men jag väger väl en minst 90pannor så frågan är hur snålt småcyklar går med mig på :rofl hehe

Känns som en Drz 400sm är det vettigaste o kanske roligaste valet hittils i min max prismiljö.
Kawa hade en hoj som hetter Klx650r som jag har hört gott om från gruspiskarna men undra vad den drar hmm

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln