Bråk vid Novemberkåsan

moog

MOTORVÄG SUGER!
Gick med
20 May 2004
Hoj
KTM 450 EXC. Cagiva Elefant 750. Triumph trepip
Flera polispatruller har larmats till Skillingaryd då det är mycket bråkigt vid Novemberkåsan. Det är tävlingsledningen som begär hjälp av polisen på lördagskvällen. Källa:
http://www.wighsnews.se/

Märkliga nyheter. Trodde att det bara fanns huliganer på fotboll och hockey.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
kanske polisövervakning nästa år då...bli kosta skjortan :rolleyes:

moog

MOTORVÄG SUGER!
Gick med
20 May 2004
Hoj
KTM 450 EXC. Cagiva Elefant 750. Triumph trepip
Nä, inte billigt. Det förs diskussioner om att vissa idrottsklubbar skall bekosta polisinsatserna vid vissa matcher. Gärna för mig men motorklubbarna brukar aldrig ha en stökig publik.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
moog skrev:
Nä, inte billigt. Det förs diskussioner om att vissa idrottsklubbar skall bekosta polisinsatserna vid vissa matcher. Gärna för mig men motorklubbarna brukar aldrig ha en stökig publik.

får väl betala high chaparal nu o värre bli de säkert :(

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Tråkigt, det har formligen slagit ihjäl Swedish Bikemeet med rabiata poliser och deras kostnader. Det är småländska skogen (just den delen där jag är uppvuxen), måste det behandlas som the hoods i LA av polisen?

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Swedish Bikemeet 2006 Inställt.
På grund av polisens kostnader har vi beslutat att ställa in Swedish Bikemeet 2006. Vi hoppas återkomma 2007 med 10-års jubileum.
Som kompensation hälsar vi alla bikers välkomna till High Chaparral mellan den 9-11 juni och erbjuder gratis camping hela helgen.

http://www.highchaparral.se/

IronMike

Guest
:corn

Ungefär som i nacka bollhall herromdagen, "pojkar 95" hade match, två pappor slogs vid halvtid...

*suck*

Men komiskt är det, älskar sånt :rofl :lol

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
moog skrev:

Har du vart på svenska rallyt nångång?

Alla fulla banjospelare lyckas ju alltid med nått stordåd..

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
moog skrev:

Jag förstår inte varför Bike Meet ska betala själv, när fotbolls och hockeyklubbarna slipper! Det borde vara lika för alla! Men det är klart, herrar regeringen gillar väl sport, men ser inte skillnad på en motorcykel och en kundvagn, och vet att ALLA som kör hoj är ju med i HA och spöar pensionärer... :huvet :4skrika

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Hoztic skrev:
Jag förstår inte varför Bike Meet ska betala själv, när fotbolls och hockeyklubbarna slipper! Det borde vara lika för alla! Men det är klart, herrar regeringen gillar väl sport, men ser inte skillnad på en motorcykel och en kundvagn, och vet att ALLA som kör hoj är ju med i HA och spöar pensionärer... :huvet :4skrika
Förmodligen för att Bike Meet arrangeras av ett eventföretag och inte har ett dugg med idrott att göra. Du jämför äpplen o päron. Tycker dock att fotbolls och hockeyklubbarna som är aktiebolag skulle betala för övervakningen av sina matcher. Kul o se hur lång tid det tar innan AIK går i konkurs...
HA och Bandidos dyker ju faktiskt upp på Bike Meet, DOM är faktiskt kriminellt belastade (även om en hel del av dom uppträder som goa gubbar på SBM).
Sen kan man ju ifrågasätta om Polisen inte överdriver rätt rejält i bevakningen av SBM, helikoptrar o skit kunde man ju skippat. Alkotestet på väg ut från SBM är däremot helt rätt!

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Maverick_ou812 skrev:
Förmodligen för att Bike Meet arrangeras av ett eventföretag och inte har ett dugg med idrott att göra. Du jämför äpplen o päron. Tycker dock att fotbolls och hockeyklubbarna som är aktiebolag skulle betala för övervakningen av sina matcher. Kul o se hur lång tid det tar innan AIK går i konkurs...
HA och Bandidos dyker ju faktiskt upp på Bike Meet, DOM är faktiskt kriminellt belastade (även om en hel del av dom uppträder som goa gubbar på SBM).
Sen kan man ju ifrågasätta om Polisen inte överdriver rätt rejält i bevakningen av SBM, helikoptrar o skit kunde man ju skippat. Alkotestet på väg ut från SBM är däremot helt rätt!

Men borde dom inte bara kunna porta HA och banditos ifrån hela tillställningen så är problemet löst.
Polisen överdriver som fan ,när jag var nere så var det löjligt mycket poliser.När vi åkte därifrån så hade dom stora polislångtradaren med nykterhetskontroll.
Är väl inget fel med det men dom behöver ju inte stanna alla 20000 som var där...kön ringla lång.

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Stuff skrev:
Visst, ställer du upp som dörrvakt?

Din kommenta bekräftar tyvärr att HA och Bandidos är alldeles för skickliga på att bygga upp sitt varumärke.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Maverick_ou812 skrev:

Som sagt, jag kan köpa att ideella föreningar inte betalar själv, dom har sällan den ekonomin. Men alla elitserielag och allsvenskelag är ju företag, som drivs för att ge vinst åt investerare, som nog struntar högaktningsfullt i det sportsliga och lika gärna skulle kunna investera i vilka aktier som helst. Då ser jag inget konstigt med att dom får betala alla sina kostnader, precis som SBM får göra! Det är inte jag som jämför äpplen och päron, det är det svenska regelverket som gör det!

Jodå, HA osv kommer till SBM, men dom utgör ju långt ifrån någon majoritet. Och dom utgör ju näppeligen ett representativt snitt av hojåkarkollektivet i stort!
Men jag håller med om alkotestet :tummenupp

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Stuff skrev:
Visst, ställer du upp som dörrvakt?

Hjälps alla åt så går det, men brukar inte funka så bra i sverige där man oftast får stå ensam.

Ha och banditos är i minoritet på den här tillställningen.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Har aldrig själv varit på bikemeet men vad jag har hört därifrån så är det knappast HA/Bandidos som är de som fylleslåss utan de sitter snarare i sina inhängnade gårdar och visar hur coola de är.
Det är väl snarare kleti och pleti som har fått lite mycket att dricka och sen måste få banka av sig lite......

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Boris JR skrev:
Har aldrig själv varit på bikemeet men vad jag har hört därifrån så är det knappast HA/Bandidos som är de som fylleslåss utan de sitter snarare i sina inhängnade gårdar och visar hur coola de är.
Det är väl snarare kleti och pleti som har fått lite mycket att dricka och sen måste få banka av sig lite......

Det är väldigt lite bråk överhuvudtaget på bikemeet det lilla som ibland uppstår löser oftast personalen på plats.
Det värsta som brukar hända är folk som bränner sig på grillen,somnar med ciggen,och ramlar ner för borden som bara måste dansas på.

Polisen är där med extra inlånad personal för Ha och banditos som sitter mest för sig själva i partytälten.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
P@trik skrev:
Det är väldigt lite bråk överhuvudtaget på bikemeet det lilla som ibland uppstår löser oftast personalen på plats.
Det värsta som brukar hända är folk som bränner sig på grillen,somnar med ciggen,och ramlar ner för borden som bara måste dansas på.

Polisen är där med extra inlånad personal för Ha och banditos som sitter mest för sig själva i partytälten.
Som sagt, Polisen lyckas ofta överträffa sig själv i dumhet genom att överdriva sin insats. Att SBM ska betala för polisens närvaro tycker jag är en självklarhet DOCK skulle arrangörerna och Polisen träffats och kommit överens om vilken mängd poliser som behövs. Vill polisen sen sätta in extra resurser utöver detta så är det upp till dom (läs: oss skattebetalare) att stå för notan.

MDM

Livet är hårt.
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
cbr -00
Maverick_ou812 skrev:
Som sagt, Polisen lyckas ofta överträffa sig själv i dumhet genom att överdriva sin insats. Att SBM ska betala för polisens närvaro tycker jag är en självklarhet DOCK skulle arrangörerna och Polisen träffats och kommit överens om vilken mängd poliser som behövs. Vill polisen sen sätta in extra resurser utöver detta så är det upp till dom (läs: oss skattebetalare) att stå för notan.

Om man kunde göra så skulle väll alla arangemang bara betala för en polis och sen ringa och begära mer när skiten brakar loss för att slippa kostnad? Vitsen är väll att det ska vara tillräckligt med poliser för att ingen ska tycka det är värt att ställa till liv. mer folk=mer poliser

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...