Bråkat hela helgen

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Ort
gävle .
Hoj
cbr 900rr
Lugn skrev:
..hjälp henne skaffa en hobby. Försök även sedan att vara intresserad av vad hon sysslar med. Bäst vore förstås ett jobb..

instämmer med det som redan är sagt.
det där med att du ska återuppta din träning slår jag ett hårt slag för. finns ju inget skönare än att dra till gymmet, pumpa lite & sedan slappna av & känna att man har gjort någonting :)

lycka till
 

ITZHAK

Musikalernas Robin Hood
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Nordväst om Ungern
Hoj
Kulturraket
Tack för alla goda råd, de är verkligen dyra nuförtiden.
Jag vet att hon skulle bli lack på mig om jag stack till gymmet ett par kvällar i veckan. (Kvällarna är ju vår enda tid tillsammans).
Däremot tänkte jag fixa hem lite vikter och en sliten bänk till källaren så jag kan få nöjet av att stirra i taket lite oftare.
Hon skulle nog också tycka att det var roligt med gym-övningar, även om hennes föräldrar varit måna om att blanda en bra gen-coctail för hennes del.
Vi får helt enkelt se om hon kommer i sitt skinnställ nu till våren.

Vi är idag "on speaking terms" som det så fint heter.
Hon är värd att ge upp en hel del för faktiskt.
Som tur är så accepterar hon mitt hojåkande och har för övrigt ambitionen att skaffa eget kort. Vilket är mycket trevligt.

Men bråken gör mig helt kass i huvudet.
Inte undra på att man ser ut som avataren till sist. ;)
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Nej hon är inte värd allt. Mycket kanske, men inte allt. Du måste vara egotrippad ibland också.
gör saker som DU vill göra. så uppskattar hon dig mer när du väl är med henne, (Då tycker att det är roligare också eftersom du gjort annat ett tag)
Umgås mer med dina kompisar och ha roligt utan tjejen också.
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
ITZHAK skrev:
Som tur är så accepterar hon mitt hojåkande och har för övrigt ambitionen att skaffa eget kort. Vilket är mycket trevligt.

Jobba på det då! Det är ju perfekt tid att skriva in sig på en körskola och fixa teorin nu. Uppmuntra henne att försöka fixa teorin på en månad, då har hon mycket plugg o göra på dagarna nu, och sen i början av april kan ni börja övningsköra tillsammans! :tummenupp
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
ITZHAK skrev:
Som tur är så accepterar hon mitt hojåkande
Men lyssna på dig själv, herregud slår man upp ordet toffel i ordboken så hittar man väl dig. Skärp till dig!! Sluta dansa efter hennes pipa, måste du fråga "regeringen" om lov för att åka till jobbet också? :va


Ps. I mitt hem är det jag som är sheriff. :cool:
 

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Veberöd
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Som så många andra redan skrivit så låter det som om du måste vara mer egoistisk. Jag är själv studerande och just denna kursen har vi inte särskilt mkt föreläsningar vilket innebär en hel del hemmastudier.
Min sambo jobbar skift med ofta många timmar övertid. Så jag kan på sätt och vis förstå hennes situation att hon blir frustrerad när du är trött på kvällen som är den enda tid ni har tillsammans. Men även om hon blir frustrerad så borde du få henne att inse din situation. Egentligen borde hon förstå din situation utan din hjälp men det verkar inte vara så lätt för henne, så tala ut med henne. Berätta att du inte somnar för att hon är ointressant utan för att du är trött, säg till henne det som du skrivit i denna tråden. Lägg av luren, se till att ni är ensamma, stäng av TVn och prata ut med varandra.... LÄNGE!!

Ett bra tips som många gett är att hon skulle kunna börja ta MC-kort! Då får hon tiden att gå kan jag lova. Eftersom hon varit arbetslös i över ett (?) år så skulle hon ju kunna börja läsa någon kurs eller liknande på högskola/universitet. Bara för att ha något att sysselsätta sig med under dagarna. Hon skulle kunna börja träna? Styrketräna, spinning, fotboll vad som helst?! Om hon/ni nu också har en dotter så borde det ju finnas en hel del som hon kan sysselsätta sig med under dagarna då du jobbar?!

Lycka till, hoppas att ni löser eran situation... Och du, se till att ni inte somnar arga på varandra. Tala ut innan ni går och lägger er så slipper en av er att sova på soffan!
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Sitta hemma o va slö på kvällarna? Vad är det för gubbaktivitet. Skaffa lite energi o hitta på nåt skoj.
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
ITZHAK skrev:
Vårt förhållande har alltid varit ganska stormigt.
Vi är runt 30, men hon är äldre än mig.
Vi är på något vis ämnade för varandra, men saknar helt och hållet gemensamma intressen....osv.osv... (kortar citatet)
Låter väldigt likt ett förhållande jag var i för ett antal år sedan.
För oss slutade det inte "lyckligt".

Mitt råd att att inte "offra" dig själv för mycket i relationen.
Inse att det är två som måste anpassa sig, och alla problem inte kan lösas genom att du ändrar på dig.
När jag tittar tillbaka på min relation några år efteråt, så inser jag hur mycket hon projicerade sina fel & brister på mig, och att det i princip endast var jag som skulle "fixas till", trots att dom flesta av hennes problem var just "hennes" problem.

Försök att påminn dig om att hon ska älska dig som den du är, inte som den hon ska forma dig till.
Kan vara bra att påminna henne om det också.

Önskar dig lycka till, och hoppas det reder ut sig.
 

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
SV 650
Skippa TV

Strunta i TV ett par kvällar i veckan och ut å gå, simma eller fönstershoppa tillsammans.

Se sen till att tjejen hittar på något om dagarna för det är intebra att gå hemma å bara vara beroende av en enda människa. Se till att hon går en kurs elelr nåt så att hon får tillbaka sitt självförtroende.

Lycka till
 

Hanlotta

Flyger fram...
Gick med
24 Jan 2006
Ort
Såtenäs
Hoj
Yamaha R1 -00
Jag tycker verkligen att det är tråkigt som du/ni har det.

Är det inte lite märkligt ändå att när en dam mår dåligt så ska det gå ut över mannen... Och när sedan det som inte är bra är tillrättat så blir det genast bättre.

Om hon hittar något att syssla med på dagarna tills hon får ett jobb, kanske det blir bättre...
 

Gossan

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Gsxr 750
Fluffig skrev:
Strunta i TV ett par kvällar i veckan och ut å gå, simma eller fönstershoppa tillsammans.

Se sen till att tjejen hittar på något om dagarna för det är intebra att gå hemma å bara vara beroende av en enda människa. Se till att hon går en kurs elelr nåt så att hon får tillbaka sitt självförtroende.

Lycka till

Håller helt och hållet med! Det är viktigt att man hittar på saker tillsammans, inte bara sitter hemma i soffan och glor på TV. Kan bli farligt för förhållandet när man får en alltför enformig vardag tillsammans, det måste ju ändå hända något nytt ibland. Sen tror jag som de flesta andra har skrivit att det är oerhört viktigt att ni hittar på olika saker på olika håll, vad har man annars att prata om man man alltid sitter hemma i soffan tillsammans???
Go for it man!!! Allt kommer säkert att lösa sig, men det gäller att du ställer hårt mot hårt också och inte låter dig hunsas!!
Man är faktist 2 i ett förhållande!!

Kämpa på och lycka till!! :banana
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Gossan skrev:
Håller helt och hållet med! Det är viktigt att man hittar på saker tillsammans, inte bara sitter hemma i soffan och glor på TV. Kan bli farligt för förhållandet när man får en alltför enformig vardag tillsammans, det måste ju ändå hända något nytt ibland. Sen tror jag som de flesta andra har skrivit att det är oerhört viktigt att ni hittar på olika saker på olika håll, vad har man annars att prata om man man alltid sitter hemma i soffan tillsammans???
Go for it man!!! Allt kommer säkert att lösa sig, men det gäller att du ställer hårt mot hårt också och inte låter dig hunsas!!
Man är faktist 2 i ett förhållande!!

Kämpa på och lycka till!! :banana
Nämen tjenare Josefin, har du hittat hit nu. :)
 

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Ort
Småland
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Jag och frugan har haft det lite jobbigt på sistone. Vi ringde kommunen och fick träffa en familjerådgivare
http://www.famradsmaland.se/

I gräl har frun då och då slängt ur sig att "vi måste gå å prata med nån". Till slut tröttnade jag på det och sa "ok, vart ska vi gå då?"

Det har varit kanon !!! Fam rådgivaren är en vettig människa som lyssnar när vi diskuterar och kommer med tankar och goda råd. Fam rådgivaren kunde bena ut problemen, kunde se och höra när något man sa egentligen stod för något annat, hon fattade allting, och jag och frugan pratade med varandra igen, alltså verkligen MED varandra. Det har verkligen hjälpt oss, senast vi var där (det har varit fem tillfällen tror jag) bestämde vi ingen ny tid, för vi känner att vi klarar det själva nu. Och skulle vi behöva hjälp igen vet vi ju vem vi ska ringa. Rekommenderas.

En konkret sak vi ändrade var att jag nu har en em/kväll varje v som är min, och hon har en som är hennes. Då gör man vad man vill (med gott samvete)och den andra får sköta hem/barn/matlagning etc. Jag brukar gå lite på stan o drälla, vara på biblioteket, bio, bowla, träna, ta en pizza och öl med en kompis eller vad som helst. Jag gör vad jag vill för det är "min" dag. Visst gör vi saker tillsammans också, det får man inte glömma, men en dag i v är min.

Leva i relation är svårt. Med dessa och alla andra goda råd önskar jag dig lycka till.
mvh carleson
 

Bennybeach

Alu-svetsning utföres
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha xjr1300
Jag tycker att du skall göra slut, varför är alla så rädda för att separera? Går det dåligt alltid tjafs m.m, Så blir det oftast inte bättre, kanske vissa perioder bara. :kulspruta :trixie
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top