Bråttom - GoPron (el motsvarande) & stomp pads/grip

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Naturligtvis är man ute i sista stund men tänkte göra et försök iaf:

Kamera och stativ, gärna sugklocka att ha till hojen för filmning av banåka. GoPron verkar ju bra men halvsvår att få tag i, iaf på så kort varsel. Ingaröfirman skriver på hemsidan att de inkommer igen på måndag och då är det försent. Alltså någon som vet ifall den finns att handla över disk i eller runt Sthlm? Visst Nynäshamn-Uppsala är inget hinder. Något ställe på Gotland som säljer? Måste alltså inte prompt vara GoPron men bra, kompakt och internt minne ska det vara.

Vet att det finns någon på forumet som säljer stomp pads men inte riktigt stenkoll på vem eller om denne kan leverera så snabbt...? Finns det annars någon butik inom arean ovan nämnd som har?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Bröderna Nilssons mc för stomps, och sportscam för gopro. Köp...

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Jag vet då inget ställe på gotland som har någon. Har dessutom inte sett någon fler än jag på gotland som använder någon Go pro.
Har du tänkt köra med den på ringen eller?

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Japp, tre dagar! =) Har med mig digital systemkamera eller vad den klassas som men den får jag inte på hojen. En av dem som ska med har tidigare gjort någon habbrovink med dv-kamera o byggt in den i lykthuset/där lyktorna suttit men något sådant bygge orkar jag inte med.

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
okej. Är det nu i helgen eller?
Beroende på väder så kör jag ev ut en sväng dit. Dock kommer jag inte köra nu pga kasst bakdäck.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Mån-tis-ons

Första gången(rna) för mig på bana, ska köra i vit grupp (grön, vit, röd, blå) så får man se hur det gick =) Bra sugen iaf, men ja jag ska ta det varligt, lyssna på instruktören men det ska bli hur kul som helst och så åker jag med två skapligt vana banåkare.

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Ja banan är grymt rolig att köra. Man fastnar lätt för det.
Själv ska jag gå smc kursen den 9-11/7. Men kört där en del innan oxå.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Ja detta är ju inte SMC så det gäller att hålla sig på hjulen (blir dyrt annars) men det är bara bra att ha den pressen första gången =)

På tal om dåligt bakdäck så fick jag på två kladdiga svarta runda idag, så det är klart iaf. Ska "köra in" dem under helgdagarna, känna att jag litar på dem.

31195045.jpg

31195055.jpg

31195056.jpg

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Ser gött ut!
Lycka till och håll dig nu på banan.

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Eftersom sportscam hade semester när jag fick för mig att beställa en gopro så beställde jag från iceman istället, tog inte så lång tid innan jag fick sms om att paketet låg på posten.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Toppen med alla tips som ramlar in, även via pm. Uppskattas! 24MX var intressant då jag surra med ngn herre därifrån på Barkaby, drämde till mig med basebollträ(alu) när jag inte ont anande testa boblbee väska :tummenupp Nu kanske de fått in den nya modellen jag vill ha så kan man slå två flugor som man säger.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Någon som kan säga något om GoProHD VS ContourHD? Utseende och filmvaliteten gör mig inte något särskilt då kvaliten verkar vara så snarlika ändå. Bättre inställningsmöjligheter på Contour men då inkopplad med en dator. Går det att ta stillbilder med contour?

Efterfrågar kvalitet och användarvänlighet.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Jas nu är det ju ingen brådska längre, blev inget inköp sist för åf var lite sen, missförstånd eller så. Men nu har jag tänkt till, fick en film av en trevlig prick från just en GoPro HD när denne filmade mig några varv på banan. Detta var just i HD-format och då blev jag påmind vilket straff det är på dator och rendering, visst man måste inte filma i HD för att man har en kamera men om jag inte har ngt intresse av att filma HD varför ha en HD kamera?

Är den äldre GoPro (icke HD) likvärdigt bra som den nyare eller är det mer som skiljer dem åt än just HD? Båda tar 5mp stillbilder och ser väl likadanna ut, uppgradering till Hero wide ska finnas så att den kan hantera 8gb minneskort.

Är alltså GoPro Hero Wide 5mp (ej HD) jag blivit nyfikon på.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...