bröstplatta

IGNJATOVIC

Guest
I maj beställde jag en skräddarsydd bröstplatta från impact armor. Jag har inte fått denna levererad till mig ännu och han Michael svarar ej på mina mejl. Nån här som beställt från honom?

Johan P.

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2006
Hoj
Honda Hornet 2008
Beställde själv ett Impact armor bröstskydd genom engelska Performace motorcycle parts i januari och fick det först för ca 2 veckor sedan. Företaget i USA har haft (har) leveransproblem och jag väntar också bl a på ett ryggskydd. Hade mailkontakt ett par gånger med Michael Braxton på Impact armor för några veckor sedan men har inte hört från honom sedan dess. Förmodligen är han på semester. Du komer säkert att få ditt skydd men var beredd att det tar ett tag... Värt att ha väntat på när du väl får det.

PS. Performance motorcycle parts kan rekommenderas och hade inget med förseningen att göra. Förutom snabba mailsvar ringde de t o m till mig och förklarade situationen.

GizmoBlade

Medlem
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
Honda CB1000RA -09
för en som inte vet vad man har en sån till..

är ni rädd för att bli beskjutna ??

Johan P.

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2006
Hoj
Honda Hornet 2008
Nä inte direkt utan den skyddar revben och speciellt mjälten mot slag vid krasch, ungefär som ryggskyddet skyddar ryggraden. Materialet är ungefär som Halvarssons ryggskydd och anpassar sig till kroppen när det blir varmt. Känns överhuvudtaget inte att man har det på sig när man kör. Klart, kraschar man knäcker man väl nacken eller båda benen, men det skadar väl inte att ha det vid bankörning i alla fall.

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Hmmmm...

Bröst, det vet jag vad det är....men platta , det skall dom väl inte vara :va

Kneedrag

Guest
Undrar var man kan köpa ett sådant? Ju mer skydd desto bättre kolla bara moto gp killarna.:) :gnissla

Beno

Backwheel Demon;)
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100S
Sån skulle jag behövt! Landade på bröstet för två veckor sedan och pajade revbenen. Visste inte att sådana fanns (skulle nog i ärlighetens namn inte köpt ett då även om jag visste), men nu när jag vet vad som kan hända så ska jag kolla dom. Finns det någon i Sverige som säljer dom?

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus
Från en annan tråd:

Inte ännu, men det kommer :)

Jag törs inte ens berätta vilka fina saker vi har på gång, av fruktan för att bli överöst med kärkeksbrev... Ni får sansa er till i höst. Nu har vi varken tid eller ork.

Bingo, är inte det här något för dig?

IGNJATOVIC

Guest
Jag har fortfarande inte fått min platta... är det här ett blufföretag eller?

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Man kan använda skyddsvästar som ridbrudar har , dom är i utseende som skottsäkra västar men skyddar bara mot slag med trubbiga föremål - ganska billiga.

600 spänn o uppåt.

Skyddar nyckelben,bröst,rygg och sidor , alltså som en väst.

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Jag fattar inte... kan man enbart ha denna då? Dvs det funkar inte att ha ett ryggskydd till?

Jag har Daineses Gilet Wave 2 ryggskydd.. med lite plastplattor på bröstet, antar det inte är samma sak eller? :va

//KaliZ

IGNJATOVIC

Guest
Har du fått din enn ??

Annars har ja en skydds väst till salu som täcker över kroppen och sidorna.
Dynatema e matrialet.

ja den tål en 9mm skott lätt.

pm om du e intreserad.

//Robin

Tja- jag fick ett mejl från honom för typ 2 veckor sedan - då sa han att den skulle komma inom en månad.

Man kan använda skyddsvästar som ridbrudar har , dom är i utseende som skottsäkra västar men skyddar bara mot slag med trubbiga föremål - ganska billiga.

600 spänn o uppåt.

Skyddar nyckelben,bröst,rygg och sidor , alltså som en väst.

Är du säker på att det fungerar i så höga hastigheter? Det är ju skillnad på 150 hästar och en häst =)

Last edited:

IGNJATOVIC

Guest
Idag fick jag min bröstplatta! THIS IS THE SHIT! Var värt att vänta! Har tom. fått mitt namn inpräntat på bröstplattan utan att ha begärt det. Men klockrenast är väl ändå denna:

" FOR THOSE WHO DARE" :D

Tydligen ska den värmas lite innanför skinnstället för att få den exakta passformen.

OBS! Den är custom manufactured efter mina mått! Var väl därför det tog ett halvår - men det var värt det.

IMPACT ARMOR IS THE SHIT= ) :D

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Idag fick jag min bröstplatta! THIS IS THE SHIT! Var värt att vänta! Har tom. fått mitt namn inpräntat på bröstplattan utan att ha begärt det. Men klockrenast är väl ändå denna:

" FOR THOSE WHO DARE" :D

Tydligen ska den värmas lite innanför skinnstället för att få den exakta passformen.

OBS! Den är custom manufactured efter mina mått! Var väl därför det tog ett halvår - men det var värt det.

IMPACT ARMOR IS THE SHIT= ) :D

Har du en bild? Kan man komplettera med ryggskydd/skyddsväst och ev. nackkrage eller är den stor och otymplig? Länk till företaget kanske? :)

Har vart på jakt efter en sån där pryl, det lär ju vara en lifesaver i vissa situationer!

IGNJATOVIC

Guest
Har du en bild? Kan man komplettera med ryggskydd/skyddsväst och ev. nackkrage eller är den stor och otymplig? Länk till företaget kanske? :)

Har vart på jakt efter en sån där pryl, det lär ju vara en lifesaver i vissa situationer!

Har inga batterier till dig. camen just nu men jag kan ta kort på den med min isight. Grejen är den att jag fortfarande inte lärt mig hur man lägger upp bilder här med en mac :va Så pm:a mejladress

Driver du när du säger att du ska ha en nackkrage? :tungan Tror att nackkrage kan få motsatt effekt vid en krasch!

Fördelen med bröstplattan från impact armor är att den är skräddarsydd efter dina mått. Man blev rätt paff när man fick den - hela grejen såg sjukt proffsig ut och mitt namn var tom. inpräntat på plattan.

Ska bli intressant hur den formar sig när den "utsätts" för kroppsvärme nästa säsong - måste tydligen göra det för att den ska sitta bra.

Aghili Racing

Aghili racing..custom racebikes.
Gick med
15 Jun 2005
Hoj
HRC cbr 1000rr
impact armor

Vad kostade den? är sugen på att köpa en sånn! bestämde mig efter ett par spruckna revben på mantorp att man kanske ska ha skydd på bröstet:näsblod

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Har inga batterier till dig. camen just nu men jag kan ta kort på den med min isight. Grejen är den att jag fortfarande inte lärt mig hur man lägger upp bilder här med en mac :va Så pm:a mejladress

Driver du när du säger att du ska ha en nackkrage? :tungan Tror att nackkrage kan få motsatt effekt vid en krasch!

Det finns nackkragar för mc-åkning - eller roadracing i synnerhet. Kolla på http://www.leatt-brace.com/ t.ex och en del cross- / enduroåkare har ju använt såna i evigheter i sammanhanget. :)

Jag tänkte jag skulle lyfta även den tråden och se om nån har provat den nu såhär eftersäsongs när man har råd att kolla på sånt... :hihi

PM:ar mailadress! :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...