Bröstskydd för tjejer

Lady in Red

Doctor
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
CBR600 RR -09
http://www.bike.se/content/3543/

Nån som har någon erfarenhet av dessa? (skydden alltså.. ;) )

Kanske en kul grej, men förstår inte rikigt vitsen med dem.. mer än att de kanske formar bysten på ett snyggt sätt, istället för att de ”plattas ut” av ett tajt skinnställ.. :mad:

Framgår inte heller vad de ska skydda emot?? (Är det nåt man vill skydda brösten mot är det väl bröstcancer?) Brösten är ju inte precis livsviktiga organ.. I mc-sammanhang betraktar jag dem snarare som extra krockkuddar/stötdämpning! :tuttar
Hjärta & lungor skyddas ju ganska bra av bröstkorgen, men däremot är buk/mage rätt utsatt med risk för allvarliga inre skador på bukorgan, varför jag ser fram emot ett figur-format skydd för detta ändamål.. :D Det kanske blir nästa produkt i Dainese´s damkollektion?

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Honda
Jag kan misstänka att de har samma funktion som bröstplatta för män, att skydda bröstkorg m.m.

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap
är det inte motsvarigheten till deras bröstskydd för killar som skyddar revbenen? om man har stora juver kanske det är skönt om det finns lite plats för dom. :va?

Edit: to late

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
A-stars har väl haft bröstskydd för tjejer i hundra år?

Minns inte var jag läste det, förmodligen Bike någon gång, men skador på bröst, revben m.m. är i större utsträckning än ryggskador livshotande vid krasch. Klart man har bröstskydd.

Brillor

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2008
Hoj
07 Kawasaki z750
Ett bröstskydd för killar skyddar väl bröstkorgen...jag tror det skulle bli ganska tajt för en tjej att klämma in ett sånt som är helt platt plus att ha ett ställ över...det är ju format för att inte trycka!?

Lady in Red

Doctor
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
CBR600 RR -09
A-stars har väl haft bröstskydd för tjejer i hundra år?

Minns inte var jag läste det, förmodligen Bike någon gång, men skador på bröst, revben m.m. är i större utsträckning än ryggskador livshotande vid krasch. Klart man har bröstskydd.

Jasså? det visste jag inte.. har aldrig sett nåt skydd från A-stars.. får kolla upp det då..

Håller med det är väl de om något som ska finnas kvar efter en krash !

Yeah right :tummenupp

Last edited:

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Har samma funktion som för killar, formad som bröst för att det ska vara skönare och för att man ska få plats med dom nånstans. Samma sak med kroppskydd inom cross, vissa kroppskydd är lite skönare än andra då tillverkaren gjort lite mer plats åt bröstfolket. :)

Ja, det var kanske tanken, men när man tittar på dem så skyddar de ju inte särskilt stor del av själva bröstkorgen? Ser mer ut som nån slags krigs-BH :D

ska väl fördela smällen, behövs kanske inte större då.

Last edited:

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Ja, det var kanske tanken, men när man tittar på dem så skyddar de ju inte särskilt stor del av själva bröstkorgen? Ser mer ut som nån slags krigs-BH :D

Skyddar väl precis så mycket som det kan skydda, utan att vara ivägen...bröstkorgen är inte så flexibel, så då kan man sätta en stor platta där för att skydda, medans man gärna vill ha lite rörlighet runt axlar och mage.
Och pingisboll stora stenar gör ont redan med bröstskydd när man tar dom rätt i plexus, du får gärna redogöra hur dom känns utan bröstplatta sen ;)

Lady in Red

Doctor
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
CBR600 RR -09
Skyddar väl precis så mycket som det kan skydda, utan att vara ivägen...bröstkorgen är inte så flexibel, så då kan man sätta en stor platta där för att skydda, medans man gärna vill ha lite rörlighet runt axlar och mage.
Och pingisboll stora stenar gör ont redan med bröstskydd när man tar dom rätt i plexus, du får gärna redogöra hur dom känns utan bröstplatta sen ;)

Tycker ändå att de skyddar minimal del av själva bröstkorgen/revben (tex sidorna) då utgör ju brösten i sig ett redan bra skydd.
Har aldrig fått en så stor sten i plexus..:confused: hur gör man för att få det? (annat än att krascha då så klart..)

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Tycker ändå att de skyddar minimal del av själva bröstkorgen/revben (tex sidorna) då utgör ju brösten i sig ett redan bra skydd.
Har aldrig fått en så stor sten i plexus..:confused: hur gör man för att få det? (annat än att krascha då så klart..)

Det är lätt att få en sån träff. Bara att åka efter en gasglad kompis på en grusväg så sitter den där rätt snart. Och det är väl kanske mest för grusfolket som såna här skydd finns, men jag ser ingen nackdel att ha ett sånt för asfalt heller. Och dom täcker väldigt mycket av den exponerade ytan av en förare som sitter upp. Magen skyddas ju av styret så där behövs det sällan nått.

Nu har jag ju själv inga bröst som anses att vara så stora att dom skyddar de inre organen, men jag tror nog att en saftig sten i 150 km/h skulle göra satans ont oavsett om en bröst är stora, små, snygga, manliga eller kvinnliga.

Var nu glad över att fler än A-stars tänker på er tjejer nu istället för att dissa prylarna.

Lady in Red

Doctor
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
CBR600 RR -09
Det är lätt att få en sån träff. Bara att åka efter en gasglad kompis på en grusväg så sitter den där rätt snart. Och det är väl kanske mest för grusfolket som såna här skydd finns, men jag ser ingen nackdel att ha ett sånt för asfalt heller. Och dom täcker väldigt mycket av den exponerade ytan av en förare som sitter upp. Magen skyddas ju av styret så där behövs det sällan nått.

Nu har jag ju själv inga bröst som anses att vara så stora att dom skyddar de inre organen, men jag tror nog att en saftig sten i 150 km/h skulle göra satans ont oavsett om en bröst är stora, små, snygga, manliga eller kvinnliga.

Var nu glad över att fler än A-stars tänker på er tjejer nu istället för att dissa prylarna.

Visst, utifrån perspektivet stenkastning kan jag förstå att de skyddar, men det är väl inte det första man tänker på när man kör hoj? Som sagt inte jag i alla fall, som bara kör asfalt, och så länge man kör i civiliserade länder där endast poliser ( o brandmän ibland) utsätts för stenkastning.. :rolleyes: Öhh.. magen skyddas av styret?? Inte när du kraschar.. då kan du få mjältruptur av ett styre i sidan.. :skrämd
Jag dissar inte prylarna alls, det är bara kul att diskutera..(eller hur?) Har som sagt redan insett en fördel med dem, och det är att de håller formen på behagen under stället :)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Är det bara pojkflickor som kör hoj?
Jag tycker kupstorleken var dåligt tilltagen.

Vad vet jag.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...