Bra 600a för bana?

900 Desmodue

Medlem
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Härryda
Hoj
Ducati SF S -09, KTM 450 EXC -04
...förtydligande kan vara på sin plats. :)

Jag kommer förmodligen importera en gatreggad hoj, pga smc-åtaganden så behöver banpiskan vara reggad. :) Så något välpiskat ban-åk är inte med alls i målbilden.

Du behöver inte förkasta banhojarna pga SMC-åtagandet. Så länge den är registrerad och går att trafikförsäkra funkar det bra.
Man får med mycket godis med gamla rejshojar såsom Öhlinskomponenter, titanavgassystem och extra fälgar... :tummenupp
 

GAMMA

Trasig
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Mälardalen
Hoj
Promenadhoj, forthoj, smutshoj.
Det är ju en hoj man tar ut i jakt på en god espresso. ;) Det vore bra för utvecklingen att ha en knarr man inte gråter blod om man lägget...

Ok, vi får bara försöka och se till och jaga en kopp espresso tillsammans ngn gång. Hrmm, ja jag vet att det hänger på mig...jag ska skärpa mig.


Jag lägger också en slant på Gixxer 750:tummenupp
 
Last edited:

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Daytonan får ju ständigt bra recensioner för banåka så den kanske kan vara värd en provkörning?
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Okej, ska den vara gatlegal eller bara gatreggad?

Jag tycker du ska köpa en r6:a -03 och framåt helt orginal.
Sen skaffar du Kina- eller glasfiberkåpor med hål för lysena, billigt om du kraschar. Tänk på att underdelen måste kunna rymma oljan från en ev. havererad motor!
Det finns billiga kåpställningar att skruva instrument och lysen i, sen najar du allt som måste najas så får du köra raceträningar också!
Till r6:eek:rna finns drivor med delar...

När du efter några år tröttnar på banåkat kan du sälja antingen ban- eller gatgrejerna!
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Du behöver inte förkasta banhojarna pga SMC-åtagandet. Så länge den är registrerad och går att trafikförsäkra funkar det bra.
Man får med mycket godis med gamla rejshojar såsom Öhlinskomponenter, titanavgassystem och extra fälgar... :tummenupp

Fast man får mycket nyare grejer, som inte misshandlats, för samma, eller mindre pengar om man bemödar sig med lite eget arbete. :)

Hund har greppat konceptet, jag är ute efter en stabil, och billig japansk rääääser. Om den är 2 procent långsammare än något annat runt en bana är inte det största problemet med min körning. :hihi :D
 

SjöKexet

seabiscuit
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Växjö
Hoj
Koreansk kombi
Våga köpa en Kawa nu SGM ;)

R6 är som Volvo... Finns i drivor...

Det är ju värt mycket att ha en vanlig modell som finns överallt då det är dags att börja leta billiga reservdelar, eller när du står med en lagd cykel på banan och börjar fråga runt efter en fotpinne i depån...
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Okej, ska den vara gatlegal eller bara gatreggad?

Jag tycker du ska köpa en r6:a -03 och framåt helt orginal.
Sen skaffar du Kina- eller glasfiberkåpor med hål för lysena, billigt om du kraschar. Tänk på att underdelen måste kunna rymma oljan från en ev. havererad motor!
Det finns billiga kåpställningar att skruva instrument och lysen i, sen najar du allt som måste najas så får du köra raceträningar också!
Till r6:eek:rna finns drivor med delar...

När du efter några år tröttnar på banåkat kan du sälja antingen ban- eller gatgrejerna!

Jag hade nog tänkt gatlegal till att börja med, så får det bli pyssel i vinter med lite najning och kraschkåpor. :) Man lär ju ha något att göra om man ser till att inte kunna åka geggmoped med stelfrusna fingrar och fötter. :D
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Jag hade nog tänkt gatlegal till att börja med, så får det bli pyssel i vinter med lite najning och kraschkåpor. :) Man lär ju ha något att göra om man ser till att inte kunna åka geggmoped med stelfrusna fingrar och fötter. :D
Jamen då blir det ju perfekt!
Köp en hoj nu, sen använder du tiden fram till nästa vår till att samla på dig
stöt- och styrdämpare, avgasrör, extrafälgar och lite smått å gott!

Jag gjorde likadant när jag slutade tävla. Dit med alla gatgrejor och sen hål i
kraschkåporna för lysena, man vill ju inte nöta på finkåporna! Och att pluggarna är najade stör ju inte på gatan!
 

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Paris
Hoj
Hojlös
Det kommer förmodligen importeras en cykel, men slantarna räcker till i krokarna runt 05-06 om man sneglar i England ex.vis.

/J

Sneglar du mot England så bör det finnas en hel del 675or där, säkert också en hel del grjor.
Kör själv en 08a som jag kör en hel del på SMC-kurser (instruktör), den är skitkul på bana

Nackdelen med 675an är att det inte finns speciellt mycket beggade delar i Sverige.

Barnsjukdomar:
En del har haft problem med oljekonsumption, om det bara gäller 1a årsmodellerna eller inte kan jag inte svara på, men min dricker inte mycket. I och för sig har den bara rullat knappt 600 mil än så länge.
Kolla i 675-tråden, http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=108964&page=73
 
  • Gilla
Reaktioner: SGM

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Bump!

Hur går det SGM, har du tagit något beslut? Det börjar bli rätt tid att köpa nu. Både om du vill köpa en hoj att använda både på bandagar och gata, eller om du vill köpa en hoj mer åt rookierace-hållet att kanske testa något race.

Nyfiken!
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Bump!

Hur går det SGM, har du tagit något beslut? Det börjar bli rätt tid att köpa nu. Både om du vill köpa en hoj att använda både på bandagar och gata, eller om du vill köpa en hoj mer åt rookierace-hållet att kanske testa något race.

Nyfiken!

Kolla avatarbild och text:fakta Kvackgrön blev det iaf:)Som han redan har kört med vid flera bantillfällen det går jeffligt bra kan jag intyga:tummenupp
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Fint!
Då får vi hoppaas att han hittar lite bangrejor i vinter!
 
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

 Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Top