Bra bromsbelägg

fiffe

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2010
Ort
Ukraina och ibland Borås eller GBG
Hoj
SÅLD honda cbr1000rr bmw r1200gs adventure 2010
Nu har jag carbon belägg på cbr:n och med tanke på hur jag kör så är dom helt värdelösa. Det bromsas så jävla dåligt. Jag kör lungt och bromsarna blir inte varma. Jag är inte intresserad av att köra hårt heller för att få nytta av dom.

Är EBC belägg hyfsat bra på mc som till bil? eller Brembo belägg kanske?Är det något annat fabrikat som ni kan rekomendera?
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
är det Carbone Lorraine (sbk 5) du menar så har jag samma belägg och det är bara Galfer som har samma bett.

kör du skitlugnt så dra på original!!
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
är det Carbone Lorraine (sbk 5) du menar så har jag samma belägg och det är bara Galfer som har samma bett.

kör du skitlugnt så dra på original!!

Följdfråga då..

Om jag har prio på ban-prestanda, men inte vill ha obefintliga bromsar innan de fått värme (livsfarligt) då hojen rullar gata och ibland lugnt på bana också..

Vad ska jag ha?

Är CB Lorraine prisvärt men dyrt i inköp (kostade fan 2000 pix till SDn) eller går dem åt lika fort som òriginal?

SBS, Galfer etc kan gärna också få en kommentar.. Jag har inte utforskat marknaden och testat mig runt än, så all input är bra input :)
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Jag beställde Carbone Lorraine gat respektive racebelägg från ebayhandlare för runt en 600:- (kommer inte ihåg exakt) per set för båda oken fram. Så jobbigt är det ju inte att byta mellan gata och bana tycker jag. Kan ju testa att köra racebeläggen på gata efter nästa tur till Gelleråsen och återkomma om hur mycket dom laggar när dom är kalla.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Bytte till Galfer 1375 på min K2 för en dryg månad sen, klockrena för in stila v åkning. Planerad körning på bana samt mycket gata. Verkar inte vara nått problem med grepp på dessa även om man inte har nån temp på skiva/belägg.
 

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Gävle/Älvsjö
Hoj
CBR 1000 - 08
Kör sbs dual carbon belägg,makalöst bra belägg,biter bra när man bygger värme,vill du ha ännu vassare kan man gå på sbs dual sinter,lite för vassa för mig dock
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top