Bra eller skit system ?

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
Tja nu är de så här att ja ska köpa nytt avg.system till min rs 125´a & då är frågan om de system som ja funderar över är bra eller bara skit.:gnissla De är ett Tacnigas (Tecnigas racing line) system som ja e lite fundersam över, har hört att de inte ska vara så bra till moppar så undrar om de stämmer även på 125 sidan eller om de går att jämföra med typ ginnelli, jollymoto osv. Tacksam för alla svar :)

De finns o se på www.mohlins.se

Fuffe_Racer

Justfuckinggoogleit.com
Gick med
17 May 2007
Hoj
900 Ninja -00
jag undrar om det är så bra.. har själv beställt från mohlins.se men jag fick helt fel grejer.. Men själv kvaliteten på röret är nog inte sämre än andra tillverkare, det är nog mer hur mycket du får ut av det.. men det är ju betydligt mer än original iaf om det är avstämt.. :) först tog det 6 veckor innan trimröret kom o när det sen väl kom, ja då var det till helt fel årsmodell... vilka nötter!! :huvet

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Hoj
jag undrar om det är så bra.. har själv beställt från mohlins.se men jag fick helt fel grejer.. Men själv kvaliteten på röret är nog inte sämre än andra tillverkare, det är nog mer hur mycket du får ut av det.. men det är ju betydligt mer än original iaf om det är avstämt.. :) först tog det 6 veckor innan trimröret kom o när det sen väl kom, ja då var det till helt fel årsmodell... vilka nötter!! :huvet

Aja de e ju inte bra att de tar så lång tid :gnissla , men som sagt så e ju frågan om de verkligen ger bra effekt eller om man bara typ köper en Giannelli krök utan ljud dämpare, kanske ger mer. Har verkligen ingen aning :)

Fornell

Med Lem!
Gick med
28 Jun 2007
Hoj
Yamaha Dt 125 Lc ypvs -86, Yamaha DT 125 mx -81, Fiddy 110cc -06, Speedwaycykel Jawa 500cc -06
Tjöpp techigas :D

Fuffe_Racer

Justfuckinggoogleit.com
Gick med
17 May 2007
Hoj
900 Ninja -00
Jo technigas är väl ett hyffsat märke iaf på mopeder.. Men jag hade nog föredragit hela systemet isånafall.. För kör man bara med kröken så kan det bli för stort motstånd i dämparen och då får man ju inte full effekt.. :)

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Hoj
Aja ja får fundera lite på saken, nytt system blire iaf, för mitt som ja har nu har blivit en spricka i så de låter helvete, men ja fixa till de lite igår men de kommer ju knappst hålla länge :) Så nu sparar ja till nytt system

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Hade värken köpt technigas eller vad det heter, då jag tycker det verkar dyrt man kan få gianneli mycket billigare från utländska sidor eller från ebay.

Och för det andra så skulel jag inte köpa från mohlins. Har också haft problem med dem. Fick helt fel drev osv fast enligt dem så skulle det passa. Dock var det ett bra tag sen ifs men jag kollar inte ens på den sidan någo mer.

Annars om du har en årsmodel 03 och uppåt så kan du ta bort katalysatorn det ger nästan lika mycket ändå och kostar inte mycket.

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Hoj
Hade värken köpt technigas eller vad det heter, då jag tycker det verkar dyrt man kan få gianneli mycket billigare från utländska sidor eller från ebay.

Och för det andra så skulel jag inte köpa från mohlins. Har också haft problem med dem. Fick helt fel drev osv fast enligt dem så skulle det passa. Dock var det ett bra tag sen ifs men jag kollar inte ens på den sidan någo mer.

Annars om du har en årsmodel 03 och uppåt så kan du ta bort katalysatorn det ger nästan lika mycket ändå och kostar inte mycket.

Aja okej, men ja tror inte att de blir nått sånt system efter att sj precis tänkt samma sak, men snacka me farsan idag så vi drar imorrn till en återförsäljare som vi känner ganska bra o snakcar me dom om de kan ta hem nått system typ giannelli el jollymoto. Man vill ju inte kasta bort pengarna på nått sämmre när man kan få ett bland de bättre för nästan sammma pris :)

Men tack för svaren iaf allihop, skriver väll sen när ja fått dit nått system o ser hur hojen går :yoparty

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Aja okej, men ja tror inte att de blir nått sånt system efter att sj precis tänkt samma sak, men snacka me farsan idag så vi drar imorrn till en återförsäljare som vi känner ganska bra o snakcar me dom om de kan ta hem nått system typ giannelli el jollymoto. Man vill ju inte kasta bort pengarna på nått sämmre när man kan få ett bland de bättre för nästan sammma pris :)

Men tack för svaren iaf allihop, skriver väll sen när ja fått dit nått system o ser hur hojen går :yoparty

Vad jag hört så ska jollymoto va bland det bästa på marknaden fast det finns 3 olika modeler ett värsting rör och sen finns det ett lite sämre och sedan finns yttligare ett som är sämre. Dock så ska man ju ha lite andra grejer på om man ska köra med värsting röret.

Sen har jag läst här på SH att gianneli är exakt likadant som Arrow förutom ljudämparen då jag tycker den både är snyggare och låter bättre.

Sedan finns det ett rör som heter tyga, jävligt billigt dock vet jag inte med effekten med det borde väll vara något bättre än orginal men sämre än kanske dem lite större märkerna eller så är det till och med ännu bättre.
http://tyga-performance.com/site/index.php?cPath=72_74_89&osCsid=51c82ef7a5fe9b85f44bcb9c8e12273d

Men eftersom delarna komer från USa så blire ju tull på grejerna osv och då kostar det extra.

Jag skulle satsat på gianneli men om det inte vore för de höa kostnader man får när man tar hem något från USA så hade ajg bestället ett tyga då.

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Hoj
Vad jag hört så ska jollymoto va bland det bästa på marknaden fast det finns 3 olika modeler ett värsting rör och sen finns det ett lite sämre och sedan finns yttligare ett som är sämre. Dock så ska man ju ha lite andra grejer på om man ska köra med värsting röret.

Sen har jag läst här på SH att gianneli är exakt likadant som Arrow förutom ljudämparen då jag tycker den både är snyggare och låter bättre.

Sedan finns det ett rör som heter tyga, jävligt billigt dock vet jag inte med effekten med det borde väll vara något bättre än orginal men sämre än kanske dem lite större märkerna eller så är det till och med ännu bättre.
http://tyga-performance.com/site/index.php?cPath=72_74_89&osCsid=51c82ef7a5fe9b85f44bcb9c8e12273d

Men eftersom delarna komer från USa så blire ju tull på grejerna osv och då kostar det extra.

Jag skulle satsat på gianneli men om det inte vore för de höa kostnader man får när man tar hem något från USA så hade ajg bestället ett tyga då.

Okej men de kan ju vara bra o veta att de finns flera modeller el västing o sämre rör asså. :) Men ja ska någ inte skicka efter genom nätet utan tar de oss nån försäljare över disk, o de e lättar o lämna tillbaks de o rätta till ifall de skulle bli fel el nått som inte stämmer:) Men de där Tyga som du nämde kännde ja igen loggan på men som sagt så vet man ju inte hur de är när de gäller effekt osv. :tungan

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Okej men de kan ju vara bra o veta att de finns flera modeller el västing o sämre rör asså. :) Men ja ska någ inte skicka efter genom nätet utan tar de oss nån försäljare över disk, o de e lättar o lämna tillbaks de o rätta till ifall de skulle bli fel el nått som inte stämmer:) Men de där Tyga som du nämde kännde ja igen loggan på men som sagt så vet man ju inte hur de är när de gäller effekt osv. :tungan

Räkna ihop allt vad det skulle kosta med billigast delarna.
580 kr fick jag fram det till.
Men eftersom dem säljer bara racing delar dära så antar jag att det är för folk som kör bana.

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Räkna ihop allt vad det skulle kosta med billigast delarna.
580 kr fick jag fram det till.
Men eftersom dem säljer bara racing delar dära så antar jag att det är för folk som kör bana.

Fy helvet! vad illa du räknar. Det är pund och inte dållars.

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Fy helvet! vad illa du räknar. Det är pund och inte dållars.

Kanske de men dem nämner ju dollar i hära

"These aluminuim Silencers are available at half price their usual price (see EXSL-0001)with every set of TYGA Performance chamber sets ordered. Save $s!"

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Hoj
Ja har nu iaf beställt ett Giannelli system med ljuddämpare. Så får se när de kommer, förhoppnings vis nån gång nästa vecka men man vet ju aldrig :) Aja ja skriver mer sen när ja fått på de o ett annat munstyke & ser hur hojen går :)

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy