Bra film?

Ulvheden

Äntligen med hoj igen :)
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
hemmalagad R1-00*såld* CB1000ra -12 gsx-r 600 -01 *skrotad*
Kan bara instämma, riktigt bra film!! :tummenupp

Badde skrev:
"Tears of the sun" med Brucan willis såg den igår den va riktigt bra men kanske inte så bra för den blodrädde!

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Brutus skrev:
Har inte sett Battle Royale än....värd att köpa direkt kanske??

Postman Blues är ju en lite riktigt bra film om man ska se japanskt.

Definitivt värd att köpa. Jag tyckte den va helt sjukt bra. 5/5. Men 2:an vet jag inte. Börja se lite av den men jag slog av för att den verka va så dålig. Inte första gången som en uppföljare är dålig.

FolkE

TyresoMoto.tk
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
On G
Percy tårar (inte film men grymt ändå)
A night at the roxbury(!)
Kopps
Hot shots 1 och 2 (!!!!)

Där har du några ruggigt sköna!

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Som någon annan redan har nämnt, Spirited away! Underbar underbar underbar!!!!!!!

Om bio e interssant så är paycheck helt ok, Big fish är en annan rulle man blir lycklig av!

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
DumDum skrev:
Om bio e interssant så är paycheck helt ok, Big fish är en annan rulle man blir lycklig av!

Big fish verkar bra. Den är jag grymt sugen på att se. En annan film jag tror är bra är Mystic river. Clint är ofelbar och odödlig.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
hållundan skrev:
Identity tycker jag är knasig.... Fattade inte så mycket av den faktiskt...

Men ändå helt ok.
Då ska du se den igen. Den är störtskön när man förstår hur allt hänger ihop. Men det ska va en bra hembioanläggning och ett 6-pack så man får rätta känslan.

Jorrd

Twins are number one
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Röd Ducati 916 och blå minimoto (14E Kina hoj)
ktmjacke skrev:
asskön plot,sett den säkert 100 ggr

Har sett den filmen oräkneliga gånger.
Som ren kuriosa kan jag berätta vad det är för "magiskt" de knatar runt med i portföljen, Marsellus Wallace själ ligger däri. Därför har han även ett sår i nacken då det är via nacken Djävulen drar ut själen.

Identity är bra, väldigt bra! Paycheck, mja, kan man något som helst om skjutvapen så kommer man reta sig på denna filmen.
En film jag rekommenderar att se är The Last Samurai (kort översatt: Den siste samurajen) skön action med känsla för det andliga.
Vill man gå längre tillbaka i tiden så sätt på "De Sju Samurajerna" väldigt bra film! Finns dock endast i Svart/Vit vilket gör det lite, men bara lite, tråkigare.
Battle Royale är enligt mig överhypad, så där jättebra är den faktiskt inte.
Massa ungdomar som kutar runt på en ö utan att något egentligen händer. När saker händer så händer det på ett ganska tråkigt sätt. Men den går klart att se, om inte annat så för att man ska ha sett den (väckte oerhört stor uppmärksamhet i världen då den förbjöds i Japan och ungdomar stormade biograferna)

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
måste ju bara rekommendera en kultförklarad B-rulle:
Deathrace 2000.... :tummenupp

Annars Terminator 3, Sista natten med gänget, Tomb Raider 2, Pirates of the Caribbiean, The League.......

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Jorrd skrev:
Som ren kuriosa kan jag berätta vad det är för "magiskt" de knatar runt med i portföljen, Marsellus Wallace själ ligger däri. Därför har han även ett sår i nacken då det är via nacken Djävulen drar ut själen.

Jaså.. jo man lär sig något nytt varje dag... Har alltid trott att det har varit guld eller något i väskan...
Spelar ingen roll hur många gånger man ser den, kan aldrig sluta fascineras av hur han har sammanvävt historierna.. Är totalt såld på "Pulp fiction". :Bugar

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Jorrd skrev:

Identity är bra, väldigt bra! Paycheck, mja, kan man något som helst om skjutvapen så kommer man reta sig på denna filmen.
En film jag rekommenderar att se är The Last Samurai (kort översatt: Den siste samurajen) skön action med känsla för det andliga.
Vill man gå längre tillbaka i tiden så sätt på "De Sju Samurajerna" väldigt bra film! Finns dock endast i Svart/Vit vilket gör det lite, men bara lite, tråkigare.
Battle Royale är enligt mig överhypad, så där jättebra är den faktiskt inte.
Massa ungdomar som kutar runt på en ö utan att något egentligen händer. När saker händer så händer det på ett ganska tråkigt sätt. Men den går klart att se, om inte annat så för att man ska ha sett den (väckte oerhört stor uppmärksamhet i världen då den förbjöds i Japan och ungdomar stormade biograferna)
Öhhh,vid rånet inne på cafeet så öppnar han ju väskan o visar att det är pengar i den,dom som dom hämtar av de unga grabbarna i början på filmen.E det nån sorts vidareutveckling av det som jag inte hajjat tidigare eller???Förklara gärna,så har jag en anledning att se den igen :D

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Mr.Dna skrev:
Haha, jag jag röstar också för att det är bland de SÄMSTA filmer som gjorts. Den suger verkligen. HAHA :näsblod

Nu skojar du väl?

Tom Tykwer är ju en av de bättre tyska filmskaparna och Spring Lola är i särklass bland det bästa som kommit därifrån på över 10 år...

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
berggren_martin skrev:
Då ska du se den igen. Den är störtskön när man förstår hur allt hänger ihop. Men det ska va en bra hembioanläggning och ett 6-pack så man får rätta känslan.
Såg den på bio första gången... Hmm, tycker allt att det är knasigt att han gör allting... (ska inte säga för mycket för de som inte sett den)...

Men ändå. Äsch, får la kolla på'n igen...

:banana

Coola Ola

Guest
Den givna filmen som hojfantast är ju givetvis Easy Rider. Den är i princip ett måste om man gillar att åka hoj (oavsett det faktum att de åker customhoj).

Lost In Translation tyckte jag var ruggigt bra. Går väl fortfarande på bio tror jag.

Andra bra filmer:
Crouching Tiger, Hidden Dragon
Big Lebowski
Trainspotting
I Kina käkar de hundar
Rashomon

Alla riktigt, riktigt bra filmer allihop!

Coola Ola

Guest
ktmjacke skrev:
Öhhh,vid rånet inne på cafeet så öppnar han ju väskan o visar att det är pengar i den,dom som dom hämtar av de unga grabbarna i början på filmen.E det nån sorts vidareutveckling av det som jag inte hajjat tidigare eller???Förklara gärna,så har jag en anledning att se den igen :D

Man ser väl aldrig vad som finns i portföljen, bara att de lyser gult, typ som guld som blänker eller nåt sånt. Var ett tag sen jag såg filmen iofs men jag tror aldrig att man får se innehållet. Jorrd kanske har lust att utveckla ändå var man får reda på att det är marsellus wallace själ för det låter ju lite flummigt (helt i min smak iofs =)

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Jag gillade School of rock! Jack Black regerar..

Battle Royale 2'an suger... 1an var däremot väldigt bra..

Andra bra filmer:

Gothika
Underworld
Monster

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
FolkE skrev:
Percy tårar (inte film men grymt ändå)
A night at the roxbury(!)
Kopps
Hot shots 1 och 2 (!!!!)

Där har du några ruggigt sköna!

A night at the roxbury är sjuuuuuuuuuuuuuukt bra. den filmen dyrkar jag.
sen måste du kolla austin power 2. det filmen är makalöst bra den också.

jag tycker faktiskt att många äldre filmer är väldigt bra. tex top gun tycker jag är suverän. det är så jäkla bra musik hela tiden och dom är coola som fan i den. många bra kommentarer i den filmen som sätter sig i hjärnan. point break är en annan äldre film som är sjukt bra. den måste du se.

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...