Bad Gastein är ju tyvärr en återvändsgränd om man nu inte vill åka tåget genom tunneln.
Skulle tipsa om ötztaler gletscherstraße (europas näst högst belägna väg som slutar i den högst belägna vägtunneln) men den ligger rätt långt ifrån Bad Gastein tyvärr.
Var där ifjol och vi hade sån tur att vägen var avstängd = smita förbi bommen och köra helt ensamma på vägen
Edit: Inte min film men från platsen vid 5:00 var vi helt ensamma på vägen när vi var där.
http://www.youtube.com/watch?v=YAdJueVhIQI
Ajaj, den vägen hade jag missat, den såg riktigt fin ut!
Kom den andra vägen, den från Italien, ett år och fick en sån skön ödekänsla uppe i passet. Kändes som jag var ensam på jorden just då, maffigt på nåt vis!
Men jag håller med dig om att Bad Gastein är en återvändsgränd som det ligger, längst in i dalen. Och vägen dit är ju inte så jättekul (för att vara i Alperna) heller, två mil långsam väg nere i dalbotten. Det var därför jag undrade om Bad Gastein var spikat tidigare.
En sån känsla fick jag också påväg över sista passet för den dagen.
Solen började gå ner, bara stenar på marken på toppen, dimman från dom små sjöarna drog över vägen och min varningslampan för bränslenivån tändes
Nålen låg under 0 strecket när jag rullade in på macken i dalen
View attachment 380187
Var det långt mellan mackarna eller hade du kört förbi någon? Hur långt kom du på en tank?
Skiljde förbrukningen mot vanlig körning hemma?
En sån känsla fick jag också påväg över sista passet för den dagen.
BUMP
Snälla ge mig mer idéer inför sommarn!
Verkar som de flesta stannar i höjd med norra Italien/södra Frankrike. Är det för varmt att köra längre? Jag hade velat köra kustvägen (väg 8 med några mindre avstickare) i Kroatien nu när jag sitter och kollar Google earth och fått tips av arbetskamrat att den svänger.. och svänger och svänger. Ser ut som en lång upplevelse. Rijeka till Dubrovnik. Känns rent spontant som att man skulle kunna och bada och må bra på vägen.
Tåget Hamburg -Villach sedan ner i Kroatien och alperna på vägen hem.
Men utmed kusten genom kroatien skulle inte sitta fel.
Fina vägar och trevligt folk genom slovenien och sen lite mer fart en bit genom italien utmed kusten. Då vill man ha nära till vattnet
+41 grader hade vi i större delen av italien. Skulle inte vilja åka längre ner i italien heller pga dom otroligt tråkiga vägarna där. Milslånga raksträckor.
Men utmed kusten genom kroatien skulle inte sitta fel.
Från Villach skulle du nog kunna lägga en rutt genom Kransjka Gora i slovenien.
Skulle tänka mej att Villach-kransjka gora-bovec-nova gorica (eller gorizia beroende på vilken sida stan man kör i)-trieste kan vara en rätt skön väg att ta sej till kroatien.
Fina vägar och trevligt folk genom slovenien och sen lite mer fart en bit genom italien utmed kusten. Då vill man ha nära till vattnet
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari