Nu frågade TS efter handskar med bra skydd. De flesta har då någon form av skydd för knogarna.Finns det inga Handskar utan Knogjärn, alltså utan plast på ovansidan.
Ja, då har Tegera bra handskar för 60-70kr. Avdragsgilla dessutom...Nu frågade TS efter handskar med bra skydd. De flesta har då någon form av skydd för knogarna.
Utan skydd för knogarna kan man ju lika gärna köra med vilka vantar som helst.
Held har handskar med bra skydd, t.ex Held Titan.
Men du kan nog hitta billigare med bra skydd som passar dina händer.Held Titan – Qwant Search
Fast, reliable answers and still in trust: Qwant does not store your search data, does not sell your personal data and is hosted in Europe.www.qwant.com
Besök Handelsboden.
Jag vet inte om de är kända för "bananpassade skyddsutrustning" men mina första MC-handskar köptes på Handelsboden efter de fått betyget "mest för pengarna" eller något liknande i en MC-tidning vid test av banhandskar. Och dom gjorde vad dom skulle när jag vurpade på bana. Händerna klarade sig. Handskarna gick det sämre med, plastskydden slets ner till hälvten, så det blev inköp av nya handskar på en MC mässa nästa vår, Held Titan.Ja Handelsboden är ju kända för sin bananpassade skyddsutrustning ?
Till ts: Jag kör med "Five". Gillar dom skarpt. Ej testat "Handroid" men vid tillfälle blir det nog ett par sådana i framtiden. Hört gott om dom efter klotningar hos bekanta.
Förr fanns det inga Knogjärn på Handskarna, jag tycker dessa skaver.Nu frågade TS efter handskar med bra skydd. De flesta har då någon form av skydd för knogarna.
Utan skydd för knogarna kan man ju lika gärna köra med vilka vantar som helst.
Och ändå ser man de som kör helt utan handskar, hur kan man sätta den svala känslan före att ha två fungerande händer, knäppgökar.Påminner om vad min kamrat handkirurgen sade:
Händer går nästan aldrig att laga ordentligt ifall de går sönder. Och vi är väldigt beroende av våra händer.
Välj handskar efter det och risknivå.
Om man vurpar hade man alla gånger lagt den där tusingen extra när man köpte handskar…
Finns det några vettiga vattensäkra handskar som inte är fodrade?
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|