Bra hjälm för 2-2500

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Joo men vi ha inga butiker som säljer sånt här, lr kanske i ett samhälle en bit härifrån. Måste kolla mer på butikerna :p

Gör det... Åk till en vettig butik med kunnig personal så får du hjälp med vilken modell som passar dig bäst! :tummenupp
 

totte_kott

Ser inget vidare ut.......genom fönstren
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Varberg
Hoj
DR350S -91, XT1200Z -11
Köpte en silver Shoei Raid2 3000:-, samma pris för en svart.

Mycket bra hjälm om du har ovalt huvud.:tummenupp
 

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
Jag köpte en sådan här hjälm för någon månad sen o är ganska nöjd med den. Lite högt vindbrus kan jag tycka men enligt mig riktigt snygg. Det är en AGV airtech o kostade 2100+ visir för 400.
Airtech1_322.jpg
Har en likadan hjälm,men den blev en storlek större efter ett tag,så nu kör med en shoei hjälm istl,den e klockren:tummenupp
 

Wolfen

Racer
Gick med
31 Aug 2006
Ort
Vilhelmina
Hoj
Aprilia AF1 125 Sport -90
Fick ett tips om å köpa en Hjc fs 10 å blev helt såld. 2600 är perfekt pris å :) men tack för alla andra svar/tips också.
 

Gubbracern

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2006
Ort
Bohuslän
Hoj
TDM 850
hjc hjälm

Fick ett tips om å köpa en Hjc fs 10 å blev helt såld. 2600 är perfekt pris å :) men tack för alla andra svar/tips också.
Jag köpte HJC glasfiberhjälm minns inte modell namn den kostade ca 1700:- och passade perfekt på huvudet , efter första turen på ca 2 timmar va jag nästan stendöv av allt brus, det tog ett par timmar innan tinituspipet kom ner i normal nivå. Nu måste jag hitta en annan, så att köpa billigt kan bli dyrt. Är det nån som har en tyst och bra hjälm de kan rekomendera?
 
Last edited:

back in black

Ringräv
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
RF 900 rgv 250
Jag köpte HJC glasfiberhjälm minns inte modell namn den kostade ca 1700:- och passade perfekt på huvudet , efter första turen på ca 2 timmar va jag nästan stendöv av allt brus, det tog ett par timmar innan tinituspipet kom ner i normal nivå. Nu måste jag hitta en annan, så att köpa billigt kan bli dyrt. Är det nån som har en tyst och bra hjälm de kan rekomendera?

Den bästa hjälm jag haft var Shoei Xpirit.
Relativt tyst och grym ventilation
Nackdelen är ju priset då...
Z-one är också tyst, men tyngre och sämre ventilerad

Vill man slippa bruset finns det dock bara ett riktigt bra sätt och det är öronproppar:tummenupp
 

Hamrin

Bleeaah
Gick med
28 Jan 2007
Ort
Falun
Hoj
Aprilia Tuono Factory
Jag kör med en HJC fg-14, grym passform. jag köpte den för 2500, nersatt från 2999:- så jag tyckte det var en bra affär..

det var nästan den enda hjälmen som satt riktigt skönt på mitt huvud också.

jag tycker den är riktigt tyst också. iallafall i dom hastigeheterna man kommer upp i när man kör 125 :D
 

Bifogat

  • HJC.jpg
    HJC.jpg
    27.3 KB · Visningar: 37
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Måste nog varna lite för hjc, har själv en, modell sketa billig, men iaf.och på lite över ett år har den blivit alldeles för stor, och immar igen riktigt förjävligt. men värst är nog vind bruset, även fast jag kör en lite 125:a så bullrar det utav bara helvete när man gasar på, man får faen huvudvärk av ett. värt att påpeka är också att miton har väldigt bra vindskydd. utan det kan man ju bara glömma en sån här hjälm.

fast min var nog billigast möjliga också, antagligen mer avsedd för moppe marknaden misstänker jag.
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
En svart Shoei XR1000 kanske? Om du kan pruta lite...



.

Har en XR1000 och den sitter både bekvämt och är tyst.
Kika på den svarta, listad för 3600.- så går nog att hitta lite billigare. Gillar min verkligen.
 

Sgt Liberia

Guest
Du kan få köpa en helt ny Shoei XR-1000 av mig för 2900kr. Färgen är pearl grey metallic. Skulle varit till min fru, men den var för liten för henne
xr-1-pearl%20grey%20metallic%20kl.jpg


Du kan få köpa en helt ny Shoei XR-1000 av mig för 2900kr. Färgen är pearl grey metallic. Skulle varit till min fru, men den var för liten för henne. Storlek small.

xr-1-pearl%20grey%20metallic%20kl.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top