Bra Hjälmkamera

Rill2

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2008
Hoj
#SÅLD# KTM 660 SMC - 04
Har hört att det skall finnas en bra hjälmkamera på mediamarkt på 995 kronor som är anpassad för mc och bilfilming.

Den verkar va riktigt billig om det stämmer. skall även va helt ok bild och ljud.

Någon som vet vilken jag menar?

kollade runt lite. kanske e denna ? ATC 2000

Last edited:

Chimpy

Inte som alla andra :P
Gick med
23 Mar 2008
Hoj
Oljehoj med bockstyre
Köp inte den!!!!! Köpte en lika dean fast på netonnet... Den sög!

Serenity

The unusual kind
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
Se garage
Jag tycker att ljudet suger...dé brusar fruktansvärt mycket!
Men bilden tycker jag é godkänd för en tusenlapp. Kolla in youtube där folk har lagt in filmer. Annars har jag någon film, pma om du vill ha någon

Traja_80

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2008
Hoj
Triumph Speed3 -06
Är det en "Action Cam" vi pratar om???
Isf köpte ja en sådan förra året å tycker den e sådär...

jonasb46

160 varv på ringen (2006)
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
RSV4 Factory, RS 250
När ämnet ändå är uppe..
Finns här nån elektroniknörd som kan förklara vilka kameror som tål vibrationer så inte färgen trillar bort när man slår igång motorn, o som inte klipper när man kör i bulor o sånt, alltså om det finns nån klassificering eller fjonka som en sån skall ha?
Vilka har lös mic o funkar såna (placering), så man slipper spela deathmetal !?

/jonas.

Serenity

The unusual kind
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
Se garage
När ämnet ändå är uppe..
Finns här nån elektroniknörd som kan förklara vilka kameror som tål vibrationer så inte färgen trillar bort när man slår igång motorn, o som inte klipper när man kör i bulor o sånt, alltså om det finns nån klassificering eller fjonka som en sån skall ha?
Vilka har lös mic o funkar såna (placering), så man slipper spela deathmetal !?

/jonas.

Man får nog köpa en mediaspelare och koppla in en bulletcam samt en mic. Finns på ebay för ganska sjyssta priser :)

Skydive

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jul 2006
Hoj
SV1000S -07
Är POV.1 för dyr för att plats i denna ligan...? Verkar enligt mig vara den mest överlägsna kameran gällande bildkvalitet och användningsområden!!

Skydive

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jul 2006
Hoj
SV1000S -07
Man får vad man betalar för, i detta fallat får man betala lite mer.
Ska införskaffa mig en POV.1 när jag får råd. Går för ca 5.000:- på ebay istället för över 7k i sverige.
Kollar man på måtten så är den inte speciellt stor alls tycker jag. Vattentät är den också! Min tanke är att kunna använda den till såväl segling, vatten, mc och vintersport. Känns sisådär med en vanlig kamera som inte är gjord för ändamålet.

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Den är inge vidare :( skulle till och med hellre tagit sanyo exact alternativ. de har en vattentät med ungefär samma spec som filmar bättre.
Nackdelen är väl att det inte finns något färdigt att fästa i och att formen inte är så bra.

Känns som man får acceptera kompromisserna eller gräva i plånkan och köpa något riktigt.

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Fy fasiken va dyrt. ser stort och klumpigt ut. De jag såg på ebay får man en mediaspelare från philips med LCD-display och allt vad man behöver :tummenupp

Philips vadå?? är det en DVR du snackar om o vad spelar den in på isf??
HDD suger FETT iaf när det ska va en skakig mc med i bilden...SSD vill ja ha men FAEN inte så lätt o hitta en liten o smidig DVR med SSD som spelar in direkt utan datoranslutning... asså det ja vill är att den spelar in dIrEkT ifrån videokällan....can it be done? :gnissla

Skydive

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jul 2006
Hoj
SV1000S -07
Manblir ju så jäkla förvirrad när det kommer till kameror. Ena sekunden är det dittan andra sekunden dattan...

Skönt det hade vart om någon riktigt kunnig och erfaren person inom ämnet kunde posta några olika kamerakonfigurationer som passar hojåka, både hjälmkameror och vanliga!

Känner sig någon manad så finns det iaf en väldigt tacksam person här inne!! :pussa

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Någon som provar dom här från clas ohlsson

Videokamera Aiptek PocketDV AHD Z500 PLUS
Videokamera Aiptek PocketDV AHD Z500 PLUS. Spelar in på SD/SDHC minneskort (medföljer ej) med H.264-komprimering. Filmupplösning upp till 1440x1080 (1080p/30 fps, 720p/60fps, 16:9 bildformat). 3X optisk zoom. Optisk stillbildsupplösning 5MP. Roterbar 2,4" display. Inbyggd blixt och mikrofon. USB-anslutning, AV-out samt komponentvideoutgång. Batteritid upp till 60 minuter vid inspelning i 1080p. Ett 4GB minneskort (medföljer ej) ger ca 60 minuters inspelning i 1080p. Levereras med laddningsbart batteri, ...
Foto & Optik/Kameror/Videokameror/
1 995:- MINI DV KAMERA AIPTEK AHD Z500 38-2932
Kategori: Produkter

Videokamera Aiptek PocketDV AHD 200
Videokamera Aiptek PocketDV AHD 200. Spelar in på SD/SDHC minneskort (medföljer ej) med H.264-komprimering. Filmupplösning upp till 1280x720 (720p, 30 fps, 16:9 bildformat). Optisk stillbildsupplösning 5MP. Roterbar 2,4" display. Inbyggd blixt och mikrofon. USB-anslutning, AV-out samt komponentvideoutgång. Batteritid upp till 90 minuter vid inspelning i 720p. Ett 2GB minneskort (medföljer ej) ger ca 60 minuters inspelning i 720p. Levereras med laddningsbart batteri, batterieliminator, USB-kablage, ...
995:- MINI DV KAMERA AIPTEK AHD200 38-

jonasb46

160 varv på ringen (2006)
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
RSV4 Factory, RS 250
Manblir ju så jäkla förvirrad när det kommer till kameror. Ena sekunden är det dittan andra sekunden dattan...

Skönt det hade vart om någon riktigt kunnig och erfaren person inom ämnet kunde posta några olika kamerakonfigurationer som passar hojåka, både hjälmkameror och vanliga!

Känner sig någon manad så finns det iaf en väldigt tacksam person här inne!! :pussa

Just det! En som funkar men behöver inte vara bra nog till Efterlyst.

Last edited:

Skydive

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jul 2006
Hoj
SV1000S -07
Just det! En som funkar men behöver inte vara bra nog till Efterlyst.

Tja.. Både och hade jag önskat. Är beredd att lägga ut ca 6-7k på en bra kamerautrustning men det finns ju 1000 olika kameror som skulle funka...

Är den ens nödvändigt att lägga ut så mycket eller kan man få lika bra prylar för ändamålet för mindre pengar blir ju alla glada!

Vart finns denna vise man (eller kvinna) som bara trånar efter att få dela med sig av sin gedigna kamerakunskap!?

Någon som provar dom här från clas ohlsson

Videokamera Aiptek PocketDV AHD Z500 PLUS. Spelar in på SD/SDHC minneskort (medföljer ej) med H.264-komprimering. Filmupplösning upp till 1440x1080 (1080p/30 fps, 720p/60fps, 16:9 bildformat). 3X optisk zoom. Optisk stillbildsupplösning 5MP. Roterbar 2,4" display. Inbyggd blixt och mikrofon. USB-anslutning, AV-out samt komponentvideoutgång. Batteritid upp till 60 minuter vid inspelning i 1080p. Ett 4GB minneskort (medföljer ej) ger ca 60 minuters inspelning i 1080p. Levereras med laddningsbart batteri, ...

Videokamera Aiptek PocketDV AHD 200. Spelar in på SD/SDHC minneskort (medföljer ej) med H.264-komprimering. Filmupplösning upp till 1280x720 (720p, 30 fps, 16:9 bildformat). Optisk stillbildsupplösning 5MP. Roterbar 2,4" display. Inbyggd blixt och mikrofon. USB-anslutning, AV-out samt komponentvideoutgång. Batteritid upp till 90 minuter vid inspelning i 720p. Ett 2GB minneskort (medföljer ej) ger ca 60 minuters inspelning i 720p. Levereras med laddningsbart batteri, batterieliminator, USB-kablage, ...

Kolla denna sida http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=201170

Där finns massa geeks som skriver om teknikpryttlar. Kan vara till nytta ibland.

Last edited:

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R

kn man köra tex en sån där och sedan koppla en extern lins till den, så att man kan bära kamerahuset i tex skinnstälelt, och sedan fästa linsen på hjälm etc?

staten99

Inga åsikter längre
Gick med
4 Feb 2008
Hoj
två hjul
Jag snackade med en kamera guru (gjort jobb åt polisen ) vad det nu var värt
bra ljud men taskig bild i p-bussar :)
men jag vart inte ett dugg klokare
Så nu har jag bestält en pov.1.5 . . tror det ger bästa bilden
digital kamera och bra upplösning och 30fps
Men som vanlig så kommer det väl att strula...........

Den finns billigare i usa men med frakt och ev.t tull och moms
och ev.t reklamation så kan det bli jättefel
4800: grundpris .. . . . :huvet

Last edited:

GBG_PeHrssoN

Tanklös Hojlös Hopplös
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
KTM 690 SMC-R -14
Jag snackade med en kamera guru (gjort jobb åt polisen ) vad det nu var värt
bra ljud men taskig bild i p-bussar :)
men jag vart inte ett dugg klokare
Så nu har jag bestält en pov.1.5 . . tror det ger bästa bilden
digital kamera och bra upplösning och 30fps
Men som vanlig så kommer det väl att strula...........

Den finns billigare i usa men med frakt och ev.t tull och moms
och ev.t reklamation så kan det bli jättefel
4800: grundpris .. . . . :huvet

Jag skulle välja POV.1 istället för 1.5 eftersom det är mycket lättare med 1:an att ta av och på hjälmen utan att behöva montera ner allt...Eftersom på 1.5 sitter kabeln fast i linsen!

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring