Bra Hjälmkamera

Ahead

Ny medlem
Gick med
13 May 2006
Hoj
R1 -07
Har själv POV.1 och är grymt nöjd!! Enkel, smidig och tycker inte att den är direkt klumpig. Har aldrig fastnat för DV-Kamera då jag tycker det tar för lång tid med att få in det i datorn för redigering så alla lösningar med flash-minne har jag kollat på. Testat en "vanlig" mediaspelare (archos) tillsammans med en 580 lins och blir väl helt ok men inte så bra som jag skulle vilja ha.
Allt hänger på hur bra kvalitet man vill ha, bättre kvalitet kostar mer, så enkelt är det. Så POV är väl rätt mycket pengar men blir samma pengar om man ska köpa en DV-kamera med AV-ingång och en bra lins med tillbehör. Eller så får man ta dom lite billigare lösningarna med alla små minneskorts-kameror som kommer nu. Bara tänkte efter på hur mycket man vill lägga ut...
Och nu släpps snart Sonys nya HXR-MC1 för er som vill gå hela vägen direkt!

gismo

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2005
Hoj
yamaha vmax 1985
Någon som provar dom här från clas ohlsson

Videokamera Aiptek PocketDV AHD Z500 PLUS
Videokamera Aiptek PocketDV AHD Z500 PLUS. Spelar in på SD/SDHC minneskort (medföljer ej) med H.264-komprimering. Filmupplösning upp till 1440x1080 (1080p/30 fps, 720p/60fps, 16:9 bildformat). 3X optisk zoom. Optisk stillbildsupplösning 5MP. Roterbar 2,4" display. Inbyggd blixt och mikrofon. USB-anslutning, AV-out samt komponentvideoutgång. Batteritid upp till 60 minuter vid inspelning i 1080p. Ett 4GB minneskort (medföljer ej) ger ca 60 minuters inspelning i 1080p. Levereras med laddningsbart batteri, ...
Foto & Optik/Kameror/Videokameror/
1 995:- MINI DV KAMERA AIPTEK AHD Z500 38-2932
Kategori: Produkter

Videokamera Aiptek PocketDV AHD 200
Videokamera Aiptek PocketDV AHD 200. Spelar in på SD/SDHC minneskort (medföljer ej) med H.264-komprimering. Filmupplösning upp till 1280x720 (720p, 30 fps, 16:9 bildformat). Optisk stillbildsupplösning 5MP. Roterbar 2,4" display. Inbyggd blixt och mikrofon. USB-anslutning, AV-out samt komponentvideoutgång. Batteritid upp till 90 minuter vid inspelning i 720p. Ett 2GB minneskort (medföljer ej) ger ca 60 minuters inspelning i 720p. Levereras med laddningsbart batteri, batterieliminator, USB-kablage, ...
Foto & Optik/Kameror/Videokameror/
995:- MINI DV KAMERA AIPTEK AHD200 38-
det blir så här http://www.vimeo.com/user1192065/videos
och med V.I.O blir det så här http://www.youtube.com/watch?v=nYCQR0RMFFw

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
Hornet 600
Sjalv har jag redan en HDD-kamera och ar intresserad av att kopa en extern lins som man kan koppla till kameran. Vad finns det for linser/kan man kopa den som ingar i POV.1 paketet? Nagon som har erfarenhet och ev. film?

Skydive

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jul 2006
Hoj
SV1000S -07
Jag har nu letat mig fördärvad..... GAAAAH!

Jag har sett mängder av jämförelser mellan POV.1 och Sony 580 BulletCam och vad bilderna visar så har bulletcamen bättre kvalitet.

Det stoooora problemet verkar dock ligga i att köpa själva inspelningsenheten..
Jag har inte hitta en ända kamera i smidigt format (typ Sony TG3E) med video IN OCH med HD inspelning...

POV.1 är utan tvekan den mest smidiga lösningen men relativt dyr om man jämför med BulletCam som man får för ca 1000:- på ebay + inspelningsenhet.
Man får ändå helt ok inspelningsenhet för 6.000 när man kollar på nätet.

Kollar man på Youtube på POV.1 filmer tycker jag dom ser lite grådaskiga ut med dålig färgåtergivning, men jag kanske har fel?

staten99

Inga åsikter längre
Gick med
4 Feb 2008
Hoj
två hjul
Jag tänkte ha POV.en att filma framåt
och sen har jag en archos som jag tänkte göra backspegel av
,., filma bakåt med en skärm i kåpan
När man ser filmerna på nätet så vet man inte hur originalet såg ut
tänkte testa med högsta upplösning och 30fsp .,.,.,. så får man se

Nyheter