Bra in-ear hörlurar till mp3 spelare?

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Har en billig Sandisk mp3 spelare. Kanonbra ljud men jag lyckade paja sladden till lurarna.:huvet

Köpte ett par dyra (500kr) Sony MDR-EX71SL för jag ville ha lika bra ljud som tidigare. Dom är värdelösa! Ingen bas och jag blir tvungen att ha nästan full volym för det ska låta i närheten av ljudet jag hade förut.

Vad ska jag köpa? In-ear är det som gäller

http://se.pricerunner.com/cl/94/Hoerlurar-Headset

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
Koss the plug tycker jag är finfina saker...

dock inte rekomenderat med sådana då man kan få problem med hörselgångarna.

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Jag kör med sennheisers 500-kronors in-ear till min sandisk, tycker det fungerar utmärkt.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Creative EP-630 låter bra. Stänger ju även ute annat ljud så man inte måste spela så högt.

Har haft både Koss - The plug och nån dyr Philips men dessa är bäst än så länge.

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Vad du än gör köp INTE koss the plug. Dom som på riktigt använt dom en längre tid och tycker dom låter bra borde få hörseln undersökt kostnadsfritt. En hörlur med sämmre mellanregister får man leta efter. Skulle inte använda dem ens om jag fick bra betalt för det....

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Av dom jag testat (Koss, Philips, Sony, Panasonic) så tyckte jag Sony-lurarna var överlägset bäst. Fast dom verkade du ju inte gilla.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Av dom jag testat (Koss, Philips, Sony, Panasonic) så tyckte jag Sony-lurarna var överlägset bäst. Fast dom verkade du ju inte gilla.

Jag vet inte vad det är med dessa Sony men ljudet är kasst. Trodde först att min mp3 spelare inte orkade driva dom eller nått. Jackade i dom i hemmasteron med samma resultat. Denna modell är inte bra så är det bara.

Får prova någon av dom andra som blivit nämnda i tråden.
Börjar med Creative EP-630

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Som någon sa... Creative EP-630
Funkar dessutom VÄLDIGT mycket bättre under hjälmen än KOSS om du nån gång vill ha lite ljud i krukan när du kör.... Rätt soft på långa trista "transport-turer"...
creative-ep-630.jpg

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Jag vet inte vad det är med dessa Sony men ljudet är kasst. Trodde först att min mp3 spelare inte orkade driva dom eller nått.

Med risk för att påpeka nåt uppebart, men du tog väl bort dom där små klisterlapparna som sitter för högtalarna? Dom låter nästan inget när dom sitter för. Var själv på väg att lämna tillbaka mina innan jag märkte att dom satt där.

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Funkar dessutom VÄLDIGT mycket bättre under hjälmen än KOSS om du nån gång vill ha lite ljud i krukan när du kör.... Rätt soft på långa trista "transport-turer"...
creative-ep-630.jpg

Mina sennheiser ser rätt på pricken likadana ut.

KOSS är väl ungefär som BOSE... 10% ljud, 90% marknadsföring...

Torgo

The Master does not approve
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
En svart Qvarna 701
Vad du än gör köp INTE koss the plug. Dom som på riktigt använt dom en längre tid och tycker dom låter bra borde få hörseln undersökt kostnadsfritt. En hörlur med sämmre mellanregister får man leta efter. Skulle inte använda dem ens om jag fick bra betalt för det....

Kan bara instämma, är väldigt missnöjd med mina Kosspluggar. Undvik :smasha

Fast mina billiga Koss-lurar som jag har till datorn är jag å andra sidan väldigt nöjd med, så dom gör inte bara skit :) bra ljud och väldigt lättdrivna så dom funkar utmärkt med mp3-spelare också. Men en aning stora bara, man ser ut som en mupp om man har dom på sig på stan :hihi

Jussi

Nu med mindre hår
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Gixxer 750, Husqvarna TE510
Kan bara instämma, är väldigt missnöjd med mina Kosspluggar. Undvik :smasha

Samma sak här, Koss the plug är bara skrot.

creative-ep-630.jpg

Jag har såna också och dom är skitbra. Funkar utmärkt på tåget, bussen, flyget osv med då dom stänger ute annat extra buller. På så sätt behöver man inte ha på full volym för att höra musiken.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Med risk för att påpeka nåt uppebart, men du tog väl bort dom där små klisterlapparna som sitter för högtalarna? Dom låter nästan inget när dom sitter för. Var själv på väg att lämna tillbaka mina innan jag märkte att dom satt där.

La faktiskt märke till att hålet så att säga var som ett nålsstick. Tog bort "pappen" eller vad det nu var och visst vart det lite bättre men fortfarande ingen bas. Fattar inte hur det kunde vara så bra bas och ljud i dom som följde med mp3 spelaren.

Nu provar jag Creative EP630 fan om dom inte är bra då stämmer jag SH :mad: :)

Du vill inte köpa ett par Sony MDR-EX71SL för 100kr? Använda 10sek. Nypris 499kr

edit///

Precis köpt Creative EP630 och det fantastiska ljudet är tillbaka. Nu har pappa bas kommit tillbaka. Sony lurarna ska jag elda upp.
- "Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet!"

Last edited:

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jippiii!!!1111 ELVA

Jag skrev något som folk sen höll med om!!!!1111ELVA

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...