Bra investering att köpa en MV Agusta Tamburini?

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
R312 är ingen speciell utgåva utan det är den F4:an som tillverkades 2008 och uppåt om jag inte minns fel. RR däremot är ju en specialutgåva.

Känns Tamburinin mer exklusiv nu, när det bara blev 9 specialmodeller kvar?
Har R312 ens sålt i mer än 300 exemplar som deras "Limited"-serier annars verkar ligga på?
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
VTR SP2 har lite potential till samlarobjekt tycker jag, likaså polkarettan. Gällande serieproducerade hojar är det nog unika fabrikslackeringar som kommer avgöra samlarvärdets vara eller icke vara.
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Känns Tamburinin mer exklusiv nu, när det bara blev 9 specialmodeller kvar?
Har R312 ens sålt i mer än 300 exemplar som deras "Limited"-serier annars verkar ligga på?

Nej absolut inte, men rätt ska vara rätt. Ville bara säga att R312 är en "standardmodell" som förmodligen med all säkerhet sålt mer än 300 exemplar...
 

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha

Jag är rätt så säker på att den röd/vita kan bli ett samlarobjekt. Kanske just för att den är så "fel". Det färgvalet är intressant, försökte yamaha följa på trenden med racingfärg som kawasaki har kört länge med sin gröna. Eller varifrån kom det med den färgkombinationen. Kändes rätt så okej på 80-talshojar och framförallt på tidiga 90-talare. Men en sen 90-talare början på 2000?

Den färgkombinationen är minst sagt udda/fel därför kommer den att bli ett samlarobjekt, gissar jag.
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Investering..?

Nu e jag nog en torrboll men... i min värld är en investering ett tilltag som gör
att dom medel (stålar) jag satsar, växer med tiden. En bra investering
ger bra avkastning/tillväxt. I dagsläget borde det vara minst 4-5% (helst 8-10%) om året.

Man får nog leta en hel del för att hitta en hoj som över en längre period klarar detta.
Tvivlar på att en udda/snygg lack borgar för en god investering.

Hojintresset kostar stålar...så är det bara:)
 

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
Nu e jag nog en torrboll men... i min värld är en investering ett tilltag som gör
att dom medel (stålar) jag satsar, växer med tiden. En bra investering
ger bra avkastning/tillväxt. I dagsläget borde det vara minst 4-5% (helst 8-10%) om året.

Man får nog leta en hel del för att hitta en hoj som över en längre period klarar detta.
Tvivlar på att en udda/snygg lack borgar för en god investering.

Hojintresset kostar stålar...så är det bara:)

Så sant!

Nej det har du nog helt rätt i, finns väl knappast någon hoj som är en bra investering. Däremot kan väl vissa bli samlarobjekt, men även då får du sällan igen några pengar. Men visst finns det hojar som sakta stiger i värde. Köper du en unik tidig R1'a när de är som billigast så finns det en möjlighet att de under en period står stilla i värde och sedan kanske stiger i värde.

Det händer med några samlarobjekt, men det är ju vansinnigt svårt att sia om när de är som lägst i kurvan och vilka som sedan stiger i värde.

99,99 % av alla hojar sjunker i värde tills de är på skroten gissar jag, men ett fåtal blir åtråvärda. Själv skulle jag nog kunna tänka mig att ställa en tidig r1'a ("mint cond") i ett garage för framtiden om jag hade pengarna att undvara dem.

(vilket jag ej har iof):)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top