Bra körskola i Malmö?

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Kört både för royal och tette.

Ja, de drog kortet för mig en runda. *suck*

Tette är otroligt kompetent, med mkt erfarenhet och ett lite udda humör. Men han lärde mig både det ena o det andra som räddat nacken i vassa situationer.

Royal var mkt garv, och mer layback....

Har pratat en hel del med han som kör för värnhems trafikskola, och om jag skulle rekomendera någon i malmö skulle det helt klart vara honom. Skön inställning, mkt basic cyklar (cb 750), och en massa år med körning i malmö.

Vad prioriterar du, lära dig köra hoj eller att ha kortet så fort som möjligt ?
 

swe3t

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2012
Ort
Malmö
Hoj
Ingen
Tänkte väcka denna tråden till liv...

Nu är det JAG som ska ta kortet i Malmö, så tänkte höra med de som nyligen tagit kortet vart man borde börja :) ?
 

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati SF 848
Ericsson är ett säkert kort.
Då (2007) var det två som hade alla lektioner och höll till nere på MECA-raceway i oljehamnen.
Kommer inte på vad gubben hette som jag hade men han hade iaf en överladdad super duke och slängde in sin lilla vw caddy som en stålman framför andra bilar som höll på att skära av min färdväg.
Fick lappen på ca 12 lektioner utan några som helst förkunskaper.

Mvh, JD
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Kommer inte på vad gubben hette som jag hade men han hade iaf en överladdad super duke och slängde in sin lilla vw caddy som en stålman framför andra bilar som höll på att skära av min färdväg.
Det låter onekligen som att du beskriver Kalle. :hihi
Liten gubbe med stor mustasch, yvigt hår och alltid en cigarett i ena mungipan.
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Kan utan tvekan rekommendera Mårtenssons nedanför Möllan. Jonas och Jonas är riktigt bra båda två.
Om du däremot skulle kunna tänka dig Lund är Lundgrens nästan bättre. ;)

Håller med, Mårtenssons vid möllan är the shiet! Lite mer runda Jonas hade jag, han e grym. :) Rekommenderas! :tummenupp
 

swe3t

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2012
Ort
Malmö
Hoj
Ingen
Ericsson är ett säkert kort.
Då (2007) var det två som hade alla lektioner och höll till nere på MECA-raceway i oljehamnen.
Kommer inte på vad gubben hette som jag hade men han hade iaf en överladdad super duke och slängde in sin lilla vw caddy som en stålman framför andra bilar som höll på att skära av min färdväg.
Fick lappen på ca 12 lektioner utan några som helst förkunskaper.

Mvh, JD

Låter fint, men menar du då 12 dubblar ?


Nu är det ju Eriksson och Mårtensson som talar för..
Jag funderade på Royal, eftersom de har bättre priser, är det något som vet något om dem ?
 

RuffRiderz

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2011
Ort
Trelleborg
Hoj
ktm lc4 2003
kan varmt rekommendera värnhems trafikskola, Håkan Mattsson heter mc läraren. Har uppkörning på onsdag klarar jag uppkörningen så har jag tagit kortet på en månad :)
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Just det! Kalle var det :) Häftig gubbe...
Han har ju kanske en aning speciella metoder för det där med att lära ut hur motorcykel ska köras. Men klarar man av honom och att få höra att man kör som en kärring så är han duktig på att lära andra att köra mc.
 

Marcin_go

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2004
Ort
Lund
Hoj
YZ250f -06; CB900f Hornet -02; CBR1000RR -08; Aprilia RS250 -98
Håller med, Mårtenssons vid möllan är the shiet! Lite mer runda Jonas hade jag, han e grym. :) Rekommenderas! :tummenupp

Håller fullständigt med!!! Mårtenssons is the shit och Jonas "den runde". Körde iofs med alla och alla är super bra. Till och med en talanglös jävel som jag fick kortet på första försöket.

Vet inte om de fortfarande kör på lockars go-kart bana men risk 2:an där var skitkul när man fick värma upp några vara emellanåt :D
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top