Bra lackerare i Linköping?

Naurin

Humlefärgad? Den är race-gul!
Gick med
20 Aug 2005
Hoj
Aprilia RSV1000R 2006
Tja!

Har lyckats lägga ner hojjen i en rondell så tanken behöver spacklas lite och lackas efteråt. Undrar därför om någon kan rekommendera en lackerare i Linköping med omnejd?

Kanske skulle passa på att pulverlackera ramen i samma vända.....är det mycket jobba tro?

begge

-
Gick med
9 Dec 2004
Hoj
borta
Naurin skrev:
2357377 Är det verkligen ingen som har något tips tro? :va
Finns en lackare utåt Vårdsberg där man även kan hyra in sig och göra del av jobbet själv. De som har fått lackat där har varit nöjda, dock vet jag inte deras krav (bilar).

Kan se om jag får fram numret i morgon.

Far och son som håller till mitt emot Tannefors bygghandel (Hackefors, nästan granne med BeLaMi) brukar också få fina vitsord (gäller bilar).

/Tänk om man hade en hoj att lacka på :(

Merman

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Speed Triple R 2012, Jaguar S-Type R
Lackverkstan,
telefon 013-100114

Har använt dom och det blir proffsigt gjort.

Naurin

Gick med
20 Aug 2005
Hoj
Aprilia RSV1000R 2006
Åkte till Belami och lackverkstan idag.

Lackverkstan: För att spackla/lacka tanken gul och klar och hela bakkåpan svart ville de ha 3000, billigare än jag trodde faktiskt!

Belami: Tanken skulle kosta 3-4k och bakkåpan 1.5k, vilket är en rätt bra skillnad emot lackverkstan! :confused:

Skiljer det så mycket? :va Lackverkstan såg ju inte direkt ut att vara några glada amatörer utan det såg väldigt proffsigt ut.

Merman

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Speed Triple R 2012, Jaguar S-Type R
Nu brukar jag personligen försöka undvika att behöva lacka alltför ofta men jag vet att åtminstone Bikestop använder Lackverkstan för alla sina jobb.
Det jag har gjort har blivit proffsigt så jag har inget negativt att säga. Å andra sidan vet jag inte vad övriga i stan går för...
Lycka till.

Naurin skrev:
2375540 Åkte till Belami och lackverkstan idag.

Lackverkstan: För att spackla/lacka tanken gul och klar och hela bakkåpan svart ville de ha 3000, billigare än jag trodde faktiskt!

Belami: Tanken skulle kosta 3-4k och bakkåpan 1.5k, vilket är en rätt bra skillnad emot lackverkstan! :confused:

Skiljer det så mycket? :va Lackverkstan såg ju inte direkt ut att vara några glada amatörer utan det såg väldigt proffsigt ut.

begge

-
Gick med
9 Dec 2004
Hoj
borta
Naurin skrev:
2375540 Åkte till Belami och lackverkstan idag.

Jag lämna in min bil idag till karosseriverkstan (som lämnar lackjobbet till lackverkstan) efter att bilen blev repad i samband med min hoj blev stulen.

Hoppas att det blir bra resultat. Förra gången jag lämna in en bil för liknande procedur, blev jag inte särkskillt nöjd, men då var bilen silvermetallic, nu är den svart (solid) och har fått för mig att det är enklare att få bra.

Du kolla inte med MS lack och plåt vid Tannefors bygghandel? (Vid Belami)

Jag fick även vägbeskrivningen till lacken man kan hyra ute i Vårdsberg, åk in vid Ivarsson i Metsjö och leta... ;)

(jag lämnar till karosseriverkstan pga att jag känner ägarna)

Lycka till //Emil , dags att trampa hem på hojen, har varken MC eller bil i veckan pga dem satans tjuvarna... svor extra mkt när jag fick trampa i åskvädret i morse (jag är inte bitter)

Last edited:

Naurin

Gick med
20 Aug 2005
Hoj
Aprilia RSV1000R 2006
Låter ju som om Lackverkstan is Da Shit då, gött! =)

Begge: Ska kolla in dem med, skadar ju inte. Lider med dig angående den stulna hojjen, håller fortfarande utkik!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024